Robot
Shenmue II

Den sista delen i Yu Suzukis ofullbordade livsverk var så långt före sin tid att samtiden inte förstod. Det är därför vi måste titta på det igen, tio år efter dess release.

#shenmue-ii, #resident-evil-4, #god-of-war, #shenmue


Shenmue II

Fantastiskt jävla spel alltså - ge mig en trea nu:DDDDDDDDDDD

Medlem

Det var väl Dreamcast-eran och Shenmue-spelen och marknadens mottagande av dessa som först övertygade mig om att överlägsen kvalitet inte har en chans i den här branschen. Det är bara överdriven marknadsföring och flashighet som säljer tillräckligt.

Ett Shenmue 3 med exakt samma teknologi som de tidigare spelen hade räckt utmärkt för mig. Yu Suzuki har ju iaf låtit försiktigt positiv vad gäller möjligheten att göra ett Shenmue 3 så sent som i år.

Medlem

Fantastiska spel på världens genom tidernas bästa konsol. <3

Medlem

Dreamcast var och är fortfarande bäst!

Medlem
Medlem

Dreamcast är nog den spelkonsol som gett mig mest glädje genom åren!

Medlem

Var lätt det spel jag spenderade mest tid på när jag hade dreamcast (ångrar faktiskt idag att jag sålde den) Drömmer om ett Shenmue 3...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Bästa spelet till Dreamcast.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

SEGA har ju släppt några Dreamcastspel till XBLA och PSN, önskar verkligen dom kunde göra detsamma med Shenmue 1&2.

För övrigt så förstår jag inte riktigt hur man kan säga att Quick Time Events uppfanns av Yu Suzuki? Dragon's Lair och Space Ace från 80-talet hade Quick Time Events så det var knappast något nytt för Shenmue.

Medlem

Shenmue, vilka minnen! Minns när jag gick i 7an och kom hem en Fredag och äntligen kunde lira Shenmue hela helgen. Vilket nyskapande spel, och det känns verkligen som det håller än idag. RIP Sega =(

Medlem

Ett av världens bästa spel utan tvekan!

Sådan stämning och sådan story!
Vill ha mer Shenmue!!!!

Kul att du tog upp CD 4, helt klart en av de mysigaste delarna i ett spel någonsin.

Medlem

Kan inte Sega göra en HD Remake och släppa 3:e delen, likt Metal Gear Solid HD Collection som släpps till vintern.

SEGA JA VILL SPELA

Medlem

Jag köpte Shenmue 2 till xbox av ett rent impulsköp efter att ha varit nyfiken på det under en längre tid även fast jag inte visste ett smack om det, året var nog 2004 eller 2005. Jag har aldrig tappat hakan så mycket över ett spel under första sittningen, allt är helt enkelt otroligt genom hela resan.

Långt som satan är det också, när jag var på slutet av första kapitlet så hade jag spelat minst 20-30 timmar om jag minns rätt, jag tar bussen till nästa stad efter jag tagit farväl av de nya vännerna i Hong Kong och allt känns som ett storslaget slut...MEN om jag ska bli förvånad. Ryu kliver av bussen och VIPPS det är ett nytt spelbart kapitel och jag nästan tjuter av förtjusning. Quick Time Events används som det borde göra i alla spel, knapparna dyker upp blixtsnabbt och försvinner ibland lika fort, vilket gör det hela riktigt utmanande.

I början gillade inte jag att spelet utspelas under 80-talet, men under spelets gång så blir jag förälskad i 80-talets Kina, modet frisyrer och teknologin. Kameran Ryu har bär med sig är min favorit, jag har aldrig knäppt så många bilder i mitt liv under ett spel, Dead Rising aint got shit.

Shenmue 2 är det bästa äventyrsspel jag någonsin har haft äran att spela och ligger på Top 3 listan för tidernas bästa spel imo, det är skitsynd att 1an aldrig portades till xbox.

Nu till den viktigaste frågan jag ställt på FZ, fungerar xbox versionen till xbox 360? Jag blev väldigt sugen på att sätta tänderna i äventyret igen, jag spelade aldrig ut det i min tidiga tonår eftersom jag fastnade långt in i spelet och var för lat för att fortsätta.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Nu till den viktigaste frågan jag ställt på FZ, fungerar xbox versionen till xbox 360? Jag blev väldigt sugen på att sätta tänderna i äventyret igen, jag spelade aldrig ut det i min tidiga tonår eftersom jag fastnade långt in i spelet och var för lat för att fortsätta.

Jag har spelat Shenmue 2 på 360, och det funkar utmärkt

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Javas:

Nu till den viktigaste frågan jag ställt på FZ, fungerar xbox versionen till xbox 360? Jag blev väldigt sugen på att sätta tänderna i äventyret igen, jag spelade aldrig ut det i min tidiga tonår eftersom jag fastnade långt in i spelet och var för lat för att fortsätta.

Jag har spelat Shenmue 2 på 360, och det funkar utmärkt

Hallelujah, då skriver jag upp det på "the list"


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Javas:

Nu till den viktigaste frågan jag ställt på FZ, fungerar xbox versionen till xbox 360? Jag blev väldigt sugen på att sätta tänderna i äventyret igen, jag spelade aldrig ut det i min tidiga tonår eftersom jag fastnade långt in i spelet och var för lat för att fortsätta.

Jag har spelat Shenmue 2 på 360, och det funkar utmärkt

Hallelujah, då skriver jag upp det på "the list"

haha jag får nog med skriva upp det på "the list" isf =P men bäst vore om dom släpte REMAKE!!!!! SEGA IF YOU HEAR US!!!! MAKE A HD-REMAKE!!!! NOWWWWWWW!!!!.......... PLZ

Medlem
Skrivet av Palpatine666:
Skrivet av Javas:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Javas:

Nu till den viktigaste frågan jag ställt på FZ, fungerar xbox versionen till xbox 360? Jag blev väldigt sugen på att sätta tänderna i äventyret igen, jag spelade aldrig ut det i min tidiga tonår eftersom jag fastnade långt in i spelet och var för lat för att fortsätta.

Jag har spelat Shenmue 2 på 360, och det funkar utmärkt

Hallelujah, då skriver jag upp det på "the list"

haha jag får nog med skriva upp det på "the list" isf =P men bäst vore om dom släpte REMAKE!!!!! SEGA IF YOU HEAR US!!!! MAKE A HD-REMAKE!!!! NOWWWWWWW!!!!.......... PLZ

JAAA!!! Även en remake till orginalet också, det var så synd att dom bara portade 2an till boxen


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Håller med. Spelet var liksom sin föregångare extremt före sin tid.

Shenmue II är ett obestridligt mästerverk. Det överlägset bästa spelet på Xbox. Synd att så få brydde sig om det.
Hoppas att vi får se del I och II på XBOX Live då fler kan ta del av den.

1
Skriv svar