18 000 000 sålda kartpaket till Call of Duty: Black Ops

Robot
18 000 000 sålda kartpaket till Call of Duty: Black Ops

Spelarna tillbringar mer tid med Black Ops flerspelarläge än de gör på Facebook, meddelar Activision-chefen stolt.

#activision, #call-of-duty-black-ops, #call-of-duty-world-at-war, #call-of-duty-modern-warfare-2, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
18 000 000 sålda kartpaket till Call of Duty: Black Ops

Jösses. Det är satans mycket pengar för lite banor.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

jag mår illa av detta, att folk ens går på skiten dom borde vara gratis inget annat.

Medlem

Lär bara bli mer och mer sånt nu, folk tycker tydligen det är jättebra =(

Medlem

18 miljoner stackare, att folk köper skiten förstår jag verkligen inte.

Medlem

Jävla otur, jag som had hoppats för konkurs med treyarch...

Medlem

Visar iaf att de kan marknadsföring ofattbara siffror för att vara enbart lite extra kartor men ändå inte oväntat.
Tycker EA är lite för blyga med att visa sina siffror även om de är långt ifrån Activision.

Hur många ex har det sålts av BFBC2 Vietnam t.ex? Inte räknat med den som inkluderas i Deluxe versionerna så klart eftersom det handlar om separata tillägg och inte grundspelet i sig. Det lär inte vara så många miljoner men tycker det ändå är lite kul när man får se hur mycket som säljs även om det inte är stora siffror.
DaiKatana skulle jag vilja veta hur mycket de såldes och t.ex. Duke nukem Forever som nu inte levde upp till sina 14års utveckling (fanns inte mycket omspelningsvärde direkt).

Medlem

Imponerande siffror. Inte antalet sålda kartpaket, utan antalet muppar som faktiskt lägger sina stålar på skiten.

Inaktiv

Har inget emot att de säljer kartpaket svindyrt, det är bara att skita i att köpa de (som jag). Däremot är det sorgligt att de inte fattar att de blir mindre värda i folks ögon när de håller på med sådan skit.

Medlem

Detta betyder ju alltså att 36 miljoner föräldrar är arga på deras tonårspojkar för att ha köpt en massa skit med deras kreditkort

Nä men skämt åsido, 18 miljoner personer fattar tydligen inte att om dom skiter i att betala för sånt här trams så får dom banorna helt gratis till slut. Det gäller bara att få Activision att fatta att dom inte kan ta betalt för vad som helst.

Medlem

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hur kan folk gå med på att spendera 76 dollar på ett spel!?!? På den gamla goda tiden när folk fick göra sina egna banor behövde man inte pröjsa mer en själva spelet, 39 dollar eller vad det kan tänka sig kosta


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Hur kan folk gå med på att spendera 76 dollar på ett spel!?!? På den gamla goda tiden när folk fick göra sina egna banor behövde man inte pröjsa mer en själva spelet, 39 dollar eller vad det kan tänka sig kosta

Gamla goda tiden finns kvar i Blizzard och Starcraft 2 <3

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Haha, dagens. Nu kommer jag sova gott inatt

Inaktiv

Korkade människor
Enda cod jag någonsin köpt är MW2! och alla cod spel är desamma, jag har aldrig köpt till något DLC pack och kommer aldrig göra det heller för jag ska aldrig mer köpa ett cod spel 1 räcker.

Har bara spelat de kartor som följde med spelen, men om de hade kostat typ 50:- styck hade jag köpt dem, man får ett par roliga timmar för de pengarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är det inte typ betala för dessa 2-3 map packs eller... köp ett helt nytt spel?

Jag hade kul med black ops ett tag och hade inget emot att betala för spelet... helt löjligt att dom vill ha betalt och hur mycket dom vill ha för lite extra kartor medans ett par andra utvecklare, te.x: CD Projekt släpper extra material till The Witcher 2 gratis.

Blää på Greedyvision.. harhar I see what I did there.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Gamla goda tiden finns kvar i Blizzard och Starcraft 2 <3

Verkligen? Du menar alla expansioner, ras-, faction- och kön-byte till WoW och SC2 där man måste köpa varje kampanj? (Det är möjligt att jag fått det om bakfoten och HotS kommer att patchas in gratis. Om så är fallet, ignorera detta inlägg).

Medlem

Herrejösses.... what a waste


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Tomtefar:

Gamla goda tiden finns kvar i Blizzard och Starcraft 2 <3

Verkligen? Du menar alla expansioner, ras-, faction- och kön-byte till WoW och SC2 där man måste köpa varje kampanj? (Det är möjligt att jag fått det om bakfoten och HotS kommer att patchas in gratis. Om så är fallet, ignorera detta inlägg).

Hehe precis, WoW är inte gratis på långa vägar. DÄR läggs det pengar av folk om någonstans. Köpa själva spelet för X antal kr, köpa tillägg var och varannat år och DESSUTOM lägga 90 spänn i månaden på det?

Men visst, man får rätt mycket mer innehåll i WoW än vad man får i Black OPS, men ändå? Det kostar på att vara gamer nu för tiden


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Tomtefar:

Gamla goda tiden finns kvar i Blizzard och Starcraft 2 <3

Verkligen? Du menar alla expansioner, ras-, faction- och kön-byte till WoW och SC2 där man måste köpa varje kampanj? (Det är möjligt att jag fått det om bakfoten och HotS kommer att patchas in gratis. Om så är fallet, ignorera detta inlägg).

Hehe precis, WoW är inte gratis på långa vägar. DÄR läggs det pengar av folk om någonstans. Köpa själva spelet för X antal kr, köpa tillägg var och varannat år och DESSUTOM lägga 90 spänn i månaden på det?

Men visst, man får rätt mycket mer innehåll i WoW än vad man får i Black OPS, men ändå? Det kostar på att vara gamer nu för tiden

Det kostar att vara pc-gamer nu förtiden!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Tomtefar:

Gamla goda tiden finns kvar i Blizzard och Starcraft 2 <3

Verkligen? Du menar alla expansioner, ras-, faction- och kön-byte till WoW och SC2 där man måste köpa varje kampanj? (Det är möjligt att jag fått det om bakfoten och HotS kommer att patchas in gratis. Om så är fallet, ignorera detta inlägg).

Så du menar att alla expansioner var gratis förr? MAPS är gratis med SC2, det allt handla om? eller hur?

Att annat kostar runt om kring, ras, faction och kön byte kostar är något annat, sedan ÄR det gratis, bara du orkar levla, då expansionerna kostar, men inte det andra, det handlar bara om ork och lathet.

Inaktiv
Medlem

<--- Helnöjd ägare av alla map packs till CoD4, WaW, MW2 och BO. Det som har varit mest värt är såklart till WaW och BO där man får med en zombie bana med i varje map pack. Fick ju även det senaste map packet gratis p.ga att jag har collectors edition

Medlem

Jag har inte köpt ett enda DLC, tänker inte köpa ett enda DLC heller, ... Spelet i sig ångrar jag som F*N att jag köpte... och det är nerlagt sedan länge... och något MW3 blir inte!

Medlem

Va fan, skit i vad andra gör för sina pengar! Har man ett jobb med hyffsat betalt är det ju inga pengar att tala om, om man gillar spelet vill säga. själv sitter jag och betalar månadsavgift för wow varje månad.

Medlem

Tror inte en minut på det där. Har Black Ops sålt så mycket ens? Tveksamt. Visst säljer den skiten som smör, framförallt till konsolbarn, men 18milj? Mycket tvek. Jag kan säga att jag har en väldigt stor bekantskapskrets inom diverse communityn, och jag vet _INGEN_ som har köpt eller kommer att köpa. activisonJ fifflar med siffrorna..

Medlem
Skrivet av alftagrabben:

<--- Helnöjd ägare av alla map packs till CoD4, WaW, MW2 och BO. Det som har varit mest värt är såklart till WaW och BO där man får med en zombie bana med i varje map pack. Fick ju även det senaste map packet gratis p.ga att jag har collectors edition

Troll lr Tard?
funderar på att betala för några BF2 modar hmm?

Och då menar jag inte att alla spel efter MW1 är mods, utan det var helt Oftopic.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av rosski:

Va fan, skit i vad andra gör för sina pengar! Har man ett jobb med hyffsat betalt är det ju inga pengar att tala om, om man gillar spelet vill säga. själv sitter jag och betalar månadsavgift för wow varje månad.

Have fun slaying pigs over and over again


signatur

Rwa?

Medlem

Gjorde ett mod innan som tillät start av dlc maps på pc utan att man ägde dem.
Synd att det blev patchat

123
Skriv svar