Skyrim får plats på en skiva

Medlem

Är det HD-DVD med dubbla lager dem använder?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av WarpGuN:

spel ska avnjutas i soffan med ett par kalla öl

Koppla datorn till TV:n och spela med handkontroll då, tönt. Hundra gånger bättre grafik och prestanda - samma soffa och öl.

Men troligen för komplicerat för konsolgrabben.

om jag är "grabb" så är du en fjortis....

TÄnker inte lägga mig i namecalling battlen men du har fett fel, hdmi-out o sitt i soffan o njut av din öl, extremt mycket bättre grafik o flyt

Fast det stämmer ju väldigt sällan, med tanke på hur dåligt optimerade dom flesta spel är till pc idag.

Medlem

Deus Ex 1 på 700MB räcker oerhört långt. Förmodligen så har de optimerat en hel del istället för att slösa plats för ingenting.

Medlem
Skrivet av SlimJim:
Skrivet av eCore:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av WarpGuN:

spel ska avnjutas i soffan med ett par kalla öl

Koppla datorn till TV:n och spela med handkontroll då, tönt. Hundra gånger bättre grafik och prestanda - samma soffa och öl.

Men troligen för komplicerat för konsolgrabben.

om jag är "grabb" så är du en fjortis....

TÄnker inte lägga mig i namecalling battlen men du har fett fel, hdmi-out o sitt i soffan o njut av din öl, extremt mycket bättre grafik o flyt

Fast det stämmer ju väldigt sällan, med tanke på hur dåligt optimerade dom flesta spel är till pc idag.

Ändring på det nu när BF3 släpps till PC främst! Helt plötsligt blir det hysteri när utvecklare märker "Ojsan, PCn är visst inte död.. fan"
Dock är det faktiskt inte så farligt. Har inte stött på något spel som min PC inte klarar av. Däremot kan jag tycka att många utvecklare är lata med att optimera spel, oavsett plattform *host* Crysis 2 *host*

Medlem

Sluta gnäll och spela på den plattformen ni tycker om. Är alla så osäkra på sig själva och sitt val att man måste övertyga andra, konstant, om att det valet man själv gjort är rätt?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Gillar hur konsolbarnen började gråta direkt..

ONT: Jag tycker att ju mer jag läser om Skyrim desto sämre låter det?

Medlem

Hjälp! Hur många disketter kommer spelet att levereras på?

Skiva hit och skiva dit... ladda ned digitalt så behöver man inte bry sig om denna ålderdomliga måttenhet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har inte läst igenom alla som postad vad dom skrivit...
Men jag måste fråga va sitter folk och spelar på för crap stolar och data bord, alla mina polare som kommer till mig älskar sätta sig framför min dator minst lika mycket som att sätta sig i någon av min soffa eller liknande framför Tvn,
Och nu om så vill slänger jag bara över tvn till HDMI och använder den som skärm.

Detta med konsol vs dator enligt mig så säger jag bara, OM vi nu inte ska räkna med pengar så vinner en dator helt enkelt mot för en konsol, om som sagt inte pengar är med i leken, säg en sak som en konsol kan göra som inte en dator kan? Konsoler är ju helt enkelt försimplade datorer.

Det är ju inge fel på konsoler i sig, jag har personligen både ps3 och 360 som står vid min Tv, dock så används dom väldigt sällan.

Tycker ingen är "instik namn" bara för dom har konsol. Trevligt med konsoler, Antar att OM det ska vara något som dator klarar men än mycket enklare på en konsol är party spel. Typ Buzz eller nått som man sätter sig och spelar tillsammans i soffan.

Men en fråga till folket : Om du kunde skulle du inte hellre vilja sitta med , ja tag te.x Skyrim . på en PC om du nu så vill kopplad till en fet fet TV och slänga in en 360 dosa om nu du inte vill sitta med Tbord och mus och spela spelet?

Medlem
Skrivet av ohem:

Är det HD-DVD med dubbla lager dem använder?

Förutom att dom utan HD dvd spelaren till 360 skulle inte kunna spela spelet. SÅ skulle jag också vilja anta de

Men det är nog helt enkelt en vanlig DVD, ja menar se på Oblivion va nice och stort det var, det var bara på en DVD, Visst Skyrim ska vara större fetare etc på alla sätt men på något sätt har dom fått in skiten på en DVD helt enkelt. låter väldigt konstigt men va vet jag.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Har inte läst igenom alla som postad vad dom skrivit...
Men jag måste fråga va sitter folk och spelar på för crap stolar och data bord, alla mina polare som kommer till mig älskar sätta sig framför min dator minst lika mycket som att sätta sig i någon av min soffa eller liknande framför Tvn,
Och nu om så vill slänger jag bara över tvn till HDMI och använder den som skärm.

Detta med konsol vs dator enligt mig så säger jag bara, OM vi nu inte ska räkna med pengar så vinner en dator helt enkelt mot för en konsol, om som sagt inte pengar är med i leken, säg en sak som en konsol kan göra som inte en dator kan? Konsoler är ju helt enkelt försimplade datorer.

Det är ju inge fel på konsoler i sig, jag har personligen både ps3 och 360 som står vid min Tv, dock så används dom väldigt sällan.

Tycker ingen är "instik namn" bara för dom har konsol. Trevligt med konsoler, Antar att OM det ska vara något som dator klarar men än mycket enklare på en konsol är party spel. Typ Buzz eller nått som man sätter sig och spelar tillsammans i soffan.

Men en fråga till folket : Om du kunde skulle du inte hellre vilja sitta med , ja tag te.x Skyrim . på en PC om du nu så vill kopplad till en fet fet TV och slänga in en 360 dosa om nu du inte vill sitta med Tbord och mus och spela spelet?

Japp, jag blir också förvånad över att människor än idag förutsätter att man INTE har datorn nära TV eller en skön fåtölj.

Jag har dragit ut datorbilden till TV så länge jag kan minnas. (jag använder självklart även monitor för högre prestanda) Redan min Atari 400 drog jag ut på TV. Det var år 1980.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vilken skönhet jag kan se, ATARI 400 Väntar dock på detta spel till PC, Tror att det kan bli något att satsa några timmar på

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

På bekostnad av lågupplösa texturer, blir PC för min del.

Nej, inte på bekostnad av någonting. Det är ju inte pga diskutrymme som konsolversionen har sämre texturer utan pga det lilla RAM-minnet i konsollerna. PC-versionen av Skyrim kommer likväl att få plats på en enda DVD-skiva.


signatur

Memento Mori

Medlem

Får gärna vara 1 TB på PC om det är sköna texturer.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sebastian Lind:

Nu lägger vi ner de personliga påhoppen och beter oss som folk, okej? Man är ingen tönt eller ungjävel oavsett om man tänker spela Mojangs... f'låt, #Bethesdas, senaste på pc eller till konsol.

jag ber om ursäkt..
men så snabbt man nämner konsol så kommer gamarna

Äh du är ju själv inne i var och varannan nyhet och gnatar om att spel "skall" spelas på konsol. Du är inte ett dugg bättre själv. Sen sitter du och snyftar efter att modsen avbrutit... det är rätt töntigt faktiskt *flax flax*

varje nyhet med konsol relaterat få mycket skit, då behövs det en motpart.
snyfta efter modsen? det har aldrig hänt

Aja inte hela världen men "men så snabbt man nämner konsol så kommer gamarna :p" lät lite som snyft för mig iaf när du själv varit en av de första som drog upp att det bör liras på konsol.
Tänk nu efter lite?

Eller så gör man bara som mig lira både pc, 360 och ps3! XD FPS spel på pc, förutom Bad Company som bara kom till konsol, och såklart killzone 2+3. Sen tredjepersons spel ska liras på konsol. Kommer att köpa både BF3 och Skyrim på pc.


signatur

cags

1 skiva= billigare tillverkningskostnader.... Kommer köpa både till PC och Xbox...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tänkte på detta att dom helt enkelt kanske gör så PC spelare kan välja att ladda hem ett fett HD textur pack kanske till spelet på PC.. på så sätt spar dom plats på CDn, samma som typ Crysis 2 gjorde dock så släppte dom det rätt sent.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Tänkte på detta att dom helt enkelt kanske gör så PC spelare kan välja att ladda hem ett fett HD textur pack kanske till spelet på PC.. på så sätt spar dom plats på CDn, samma som typ Crysis 2 gjorde dock så släppte dom det rätt sent.

Aye, sent som attan, det och en liten nätt symbolisk summa för den banbrytande texturpacken


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Sluta gnäll och spela på den plattformen ni tycker om. Är alla så osäkra på sig själva och sitt val att man måste övertyga andra, konstant, om att det valet man själv gjort är rätt?

Tror inte det handlar om osäkerhet kring sitt val av plattform, snarare tvärtom, att man med säkerhet vet att sin plattform regerar, och att de andra plattformarna tar plats/tid/utvecklingstid från sin lilla älskling ^^


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av warh0g:

Sluta gnäll och spela på den plattformen ni tycker om. Är alla så osäkra på sig själva och sitt val att man måste övertyga andra, konstant, om att det valet man själv gjort är rätt?

Tror inte det handlar om osäkerhet kring sitt val av plattform, snarare tvärtom, att man med säkerhet vet att sin plattform regerar, och att de andra plattformarna tar plats/tid/utvecklingstid från sin lilla älskling ^^

Så rätt så när man vet att PC är överlägset också från dom andra valen OM man har råd att kosta på en PC dvs.
Så ser man gärna att dom lägger mer krut på PC där det har mer potential helt enkelt tycker jag låter rimmligt ^^

12
Skriv svar