Batman : Arkham Asylum

Medlem
Batman : Arkham Asylum

Nästa äventyr i min nyfunna spelvärld av playstation 3. Batman.

Jag är ju lite kaxig av mig, så jag började spelet på Hard. Not so smart ska det snart visa sig. Spelet börjar med att Jokern ska föras in på Arkham Asylum och självfallet följer vår mörke hjälte honom in. Där får man testa sina knytnävar mot några fångar och jag lyckades inte överleva ens testfighten. Så efter ett gäng försök och många svordomar byter jag ner mig till Medium. Inte alls lika roligt, nästan för enkelt. Nåja, det kanske blir värre med tiden. (bättre ur spelsynpunkt alltså).

Det är en mörk och dyster värld man traskar omkring i och till en början kände jag mig lite förvirrad. Du har en mängd olika prylar att hålla reda på samtidigt som du svingar som tarzan mellan gargoyles.
Förutom att slå och sparka sina fiender kan du kasta bataranger på dem eller för all del smyga upp bakifrån och tyst men effektivt strypa dina fiender.
Skulle du under fighten bli överraskad av ännu en fiende kan man göra en counterattack, något som jag inte riktigt mästrar ännu och åker på en del stryk när de kommer fler än två.

Förutom de olika fightingteknikerna så har man en form av röntgensyn. Där får man tips på var fienden håller hus, om de är beväpnade och av någon anledning även deras puls... vet inte, men det känns som onödig info. Kanske kommer ett användningsområde för detta senare i spelet?

Jag hade riktigt höga förväntningar och är inte helt säker på att jag är frälst ännu, men det är en lång väg kvar innan jag mästrar Hard och det ger ju förhoppningen om att spelet har en hel del kvar att ge.

More to be said när jag spelat mer.

#blogg

Medlem
Batman : Arkham Asylum

Röntgensynen kommer användas till andra saker också.

Ett spel som detta har en sådan stor chans att bli enformigt (Tryck på fyrkant, tio gånger till..). Men det blev inte det. Studion som gjort spelet gjorde det otroligt bra med andra ord.

Sen så rekommenderar jag dig när du får uppgraderingarna, ta hälso-uppgraderingarna. Eller det är så jag tycker du ska göra. Blir lättare och roligare då man inte dör allt för enkelt då.

Medlem

Jag ska spela på, har en magkänsla av att det vänder och känns bättre när man vant sig vid kontrollerna och alla olika typer av förmågor/knappkombinationer osv... Jag har nog kört lite både och, bara uppgraderat två gånger hittills. En med bättre pansar i rustningen och en med någon slag-kombo-grej. Vi ser vad det leder.
Körde du Hard eller?

Medlem

Jag körde på Hard och det gjorde spelet rättvisa! Första jag skillade upp var att kunna stealth-"döda" fiender, på hard undviker man gärna konfrontationer

Bossarna på hard var riktigt svåra och det tog flera omgångar innan jag hade finslipat min teknik för att få ner dem.

Medlem

Jag får väl fortsätta på medium nu när jag börjat på det.. men jag svär lite åt att det är på gränsen till för enkelt.
Samtidigt är det ju kul att kunna gå i handgemäng och inte vara tvingad till skuggorna för att fienden är för svår. Lite hederligt "slå-dig-på-käften-våld" är ju aldrig fel. Batman har ju svart bälte i videovåld helt klart och det ska man utnyttja.

Medlem

Fast nu när jag tänker efter... det är nog värt att ge Hard en chans till.. man ska inte lyckas med bossar och dylikt på första försöket. Då är det FÖR lätt.

"Gör om, gör rätt" som mitt befäl hade sagt.

Medlem

Hell yeah! Jag kom förbi första testet på Hard och väljer nu att köra vidare på den svårighetsgraden. Det gick lite lättare när jag "tränat" på Medium under några timmar igår.
Nu är det bara att göra om de första momenten och sen är jag på samma plats på nolltid som där jag avslutade medium-rundan. Gött Nu är det på riktigt känns det!

Medlem

Vad kul för dig! Ja man får upp pulsen mycket mer när man spelar på hard. Man vet att man klarar av att ta två kanske tre i handgemäng galant, men när det finns fler som patrullerar... Då kommer taktiken fram och du kommer på dig själv hålla tummarna just för att den där vakten inte är på väg dit du är!

Medlem

Ja smygmomentet verkar ju vara the shit. Ser fram mot att komma in mer i spelet.

Medlem
Skrivet av manuelek:

Ja smygmomentet verkar ju vara the shit. Ser fram mot att komma in mer i spelet.

Finns riktigt kluriga ställen i spelet då man möter många. Så jag tipsar fortfarande om att öka på health.

Vet dock inte om stealth eller health är viktigast..

Medlem

Jag har uppgraderat till 3e armor nu. Ska börja kika på andra upgrades nu, känner mig relativt trygg som det är. Dessutom verkar ju upgrades komma hyggligt ofta.
Men absolut att det är viktigt med stealth också, det blir en sjujäkla massa smygande

1
Skriv svar