18 000 000 sålda kartpaket till Call of Duty: Black Ops

KoP
Medlem

Kul att det säljer och att det finns folk som verkar gilla det. Krigsspel är inte min kopp te överhuvudtaget, men respekterar till fullo dom som gillar cod (vilket många här verkar ha svårt för) och får ut nöje utav det.

Medlem
Skrivet av killen10:

jag mår illa av detta, att folk ens går på skiten dom borde vara gratis inget annat.

Skulle inte verkligheten bli att spelet i sig blir dyrare då - och alla som bara vill spela SP får betala för saker som de aldrig får glädje av.

Det är ju ett aktivt val man gör - antagligen för att man har roligt när man spelar.

Det vore väl trist om precis alla tyckte att samma sak var roligt - för att inte tala om vad dyrt just detta nöje skulle blir med så massiv efterfrågan. Ju fler som bara ska ha en viss grej gör ju att priset lär gå upp.

Var tacksam att inte allt tryck hamnar på Battlefield - uj vad dyrt det skulle bli. De skulle kunna sätta priset till vilka astronomiska belopp som helst - ja om inte konkurrens fanns förståss där priserna är lägre och bra nog produkt.

Alla val en konsument gör har konsekvenser.

Medlem

Blir bara förbannad, folk köper dlc för 120:- st, som ger kanske 3 -4 multiplayer maps och en av dom är en zombie map, sen att folk fortsätter och "ger" pengar till ett företag som inte bryr sig om spelen överhuvudtaget blir mer infections/moddare för varje dag som går, Cod4:a sönderfuskat upp till black ops.

Och dom bryr sig inte ett dugg om det.

Blir bara arg och frustrerad.

Medlem

Ni som undrar vilka "idioterna" är som köper dessa map-packs, jag är en av dem. Om det gör mig till en idiot i era ögon så okej. Vi är nog alla idioter på ett eller annat sätt om andra får bestämma.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

För det tredje: Nya banor borde vara gratis, som det alltid var genom tiderna till PC spel. Sluta med mjölkningen!

Så borde det vara, ja.

Medlem

Jag har hört att i vissa spel så kan man inte spela med sin kompis om han köpt banpaketet och inte du. Syftar inte på att man kan spela de nyköpta banorna utan de gamla banorna som kom med spelet.

Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.
Nästan samma sak kan sägas om Justin Bieber många som vill lyssna på honom men musiken förblir dålig ändå.

Hade ju varit kul för spelutvecklingen om spelarna hade satt lite krav på utvecklingen istället för att köpa samma sak och uppmuntra utvecklingen att stå stilla.

Medlem

Black Ops laggar fortfarande för mig... Håller mig till Bf2/BC2/CoD4 istället.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.

Men då är det ju tur för spelvärlden att du finns här så att du kan berätta vilka spel som man får tycka om och inte.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.
Nästan samma sak kan sägas om Justin Bieber många som vill lyssna på honom men musiken förblir dålig ändå.

Är det under avdelning "KREML MEDDELAR - spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång"

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.

Men då är det ju tur för spelvärlden att du finns här så att du kan [b]berätta vilka spel som man får tycka om och inte.

[/b]

Var står det?

Medlem

exp/mods ska vara gratis som Red orchestra 2 kommer att ha dom kommer att släppa 2st gratis exp/mods rising storm & in country vietnam så skall det vara sedan i BO så dom DLCer man köper man får liksom aldrig spela dom det är bara original banorna som spelas. treyarch släpp Free DLC istället

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.

Men då är det ju tur för spelvärlden att du finns här så att du kan [b]berätta vilka spel som man får tycka om och inte.

[/b]

Var står det?

Du hävdar ju att spelet inte förtjänar denna framgång, då lägger du en värdering i andras åsikter. En åsiktspolis.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.

Men då är det ju tur för spelvärlden att du finns här så att du kan [b]berätta vilka spel som man får tycka om och inte.

[/b]

Var står det?

Du hävdar ju att spelet inte förtjänar denna framgång, då lägger du en värdering i andras åsikter. En åsiktspolis.

Jaha så om du säger att det är varmt ute och någon istället tycker det är kallt så blir du en åsiktspolis?

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.

Men då är det ju tur för spelvärlden att du finns här så att du kan [b]berätta vilka spel som man får tycka om och inte.

[/b]

Var står det?

Du hävdar ju att spelet inte förtjänar denna framgång, då lägger du en värdering i andras åsikter. En åsiktspolis.

Jaha så om du säger att det är varmt ute och någon istället tycker det är kallt så blir du en åsiktspolis?

Det var en extermt haltande jämförelse och det vet du om du tänker till. Det finns massor med saker som jag inte gillar här i världen, men om en av de sakerna är så populärt så förtjänar det framgång. Oavsett vad jag tycker. Om jag skulle börja lägga värdering i detta så ställer jag mig över alla dessa människors åsikter. Om du inte förstår skillnaden mellan en åsikt och att recensera andras åsikter så tycker jag att du borde se över hur du uttrycker dig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.

Men då är det ju tur för spelvärlden att du finns här så att du kan [b]berätta vilka spel som man får tycka om och inte.

[/b]

Var står det?

Du hävdar ju att spelet inte förtjänar denna framgång, då lägger du en värdering i andras åsikter. En åsiktspolis.

Jaha så om du säger att det är varmt ute och någon istället tycker det är kallt så blir du en åsiktspolis?

Det var en extermt haltande jämförelse och det vet du om du tänker till. Det finns massor med saker som jag inte gillar här i världen, men om en av de sakerna är så populärt så förtjänar det framgång. Oavsett vad jag tycker. Om jag skulle börja lägga värdering i detta så ställer jag mig över alla dessa människors åsikter. Om du inte förstår skillnaden mellan en åsikt och att recensera andras åsikter så tycker jag att du borde se över hur du uttrycker dig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:
Skrivet av StrongBad:

Det visar, bortom allt tvivel, att de har gjort spel och speltillägg som är precis vad spelarna vill ha.

Vill ha ja men spelet förblir väldigt mediokert ändå och förtjänar inte denna framgång.

Men då är det ju tur för spelvärlden att du finns här så att du kan [b]berätta vilka spel som man får tycka om och inte.

[/b]

Var står det?

Du hävdar ju att spelet inte förtjänar denna framgång, då lägger du en värdering i andras åsikter. En åsiktspolis.

Jaha så om du säger att det är varmt ute och någon istället tycker det är kallt så blir du en åsiktspolis?

Det var en extermt haltande jämförelse och det vet du om du tänker till. Det finns massor med saker som jag inte gillar här i världen, men om en av de sakerna är så populärt så förtjänar det framgång. Oavsett vad jag tycker. Om jag skulle börja lägga värdering i detta så ställer jag mig över alla dessa människors åsikter. Om du inte förstår skillnaden mellan en åsikt och att recensera andras åsikter så tycker jag att du borde se över hur du uttrycker dig.

Förstår inte varför du gör en så stor grej av det. Detta är min åsikt om ett spel jag tycker det är mediokert det är ingen lag jag försöker tvinga på folk.

Du måste kunna acceptera att folk har en annan åsikt än dig själv.

Medlem
Skrivet av intro18:

Förstår inte varför du gör en så stor grej av det. Detta är min åsikt om ett spel jag tycker det är mediokert det är ingen lag jag försöker tvinga på folk.

Du måste kunna acceptera att folk har en annan åsikt än dig själv.

Nu kastar du väl ändå sten i glashuset. Det är inte jag som går in på diskussioner om spel jag inte gillar och recenserar andras åsikter. Det var ju ändå du som började med att kommentera det jag skrev, eller hur?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av intro18:

Förstår inte varför du gör en så stor grej av det. Detta är min åsikt om ett spel jag tycker det är mediokert det är ingen lag jag försöker tvinga på folk.

Du måste kunna acceptera att folk har en annan åsikt än dig själv.

Nu kastar du väl ändå sten i glashuset. Det är inte jag som går in på diskussioner om spel jag inte gillar och recenserar andras åsikter. Det var ju ändå du som började med att kommentera det jag skrev, eller hur?

Ja precis med en egen åsikt får man inte ha det eller?
Man måste väl kunna få ha en åsikt om en annan persons åsikt

Medlem

förvånar mig inte, konsolspelare vet helt enkelt inte bättre då de troligen aldrig kunnat uppleva vad ett mod community kan bidra med banor etc.

går man ner till så låg nivå att man spelar fps ifrån en handkontroll gjort för arcadspel ifrån en soffa och inte kan välja servrar så bryr de sig knappast heller om de fick veta att de är offer.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Troll lr Tard?

Neither one, jag är helt seriös. Jag tycker dom är värd vartenda öre. Endast zombie banorna själv har flera timmars spel värde, sen så är det väldigt kul med ett par nya banor, alltid roligt med variation, att springa runt på i multiplayer.

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

förvånar mig inte, konsolspelare vet helt enkelt inte bättre då de troligen aldrig kunnat uppleva vad ett mod community kan bidra med banor etc.

går man ner till så låg nivå att man spelar fps ifrån en handkontroll gjort för arcadspel ifrån en soffa och inte kan välja servrar så bryr de sig knappast heller om de fick veta att de är offer.

Jag ber dig vänligt att dra åt helvete med dina nedvärderingar om oss konsolspelare

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av g4bb3h:

förvånar mig inte, konsolspelare vet helt enkelt inte bättre då de troligen aldrig kunnat uppleva vad ett mod community kan bidra med banor etc.

går man ner till så låg nivå att man spelar fps ifrån en handkontroll gjort för arcadspel ifrån en soffa och inte kan välja servrar så bryr de sig knappast heller om de fick veta att de är offer.

Jag ber dig vänligt att dra åt helvete med dina nedvärderingar om oss konsolspelare

Ta inte åt dig. PC-gänget har bara mindervärdeskomplex. De tycker att PC är bäst och ändå är det knappt något bolag som håller med.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av g4bb3h:

förvånar mig inte, konsolspelare vet helt enkelt inte bättre då de troligen aldrig kunnat uppleva vad ett mod community kan bidra med banor etc.

går man ner till så låg nivå att man spelar fps ifrån en handkontroll gjort för arcadspel ifrån en soffa och inte kan välja servrar så bryr de sig knappast heller om de fick veta att de är offer.

Jag ber dig vänligt att dra åt helvete med dina nedvärderingar om oss konsolspelare

Ta inte åt dig. PC-gänget har bara mindervärdeskomplex. De tycker att PC är bäst och ändå är det knappt något bolag som håller med.

Så sant så sant. Hade PC varit så himla mycket mer värt som alla dom säger, varför kommer det då sig att dom flesta spelen utvecklas primärt till konsol? :\

Medlem
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av g4bb3h:

förvånar mig inte, konsolspelare vet helt enkelt inte bättre då de troligen aldrig kunnat uppleva vad ett mod community kan bidra med banor etc.

går man ner till så låg nivå att man spelar fps ifrån en handkontroll gjort för arcadspel ifrån en soffa och inte kan välja servrar så bryr de sig knappast heller om de fick veta att de är offer.

Jag ber dig vänligt att dra åt helvete med dina nedvärderingar om oss konsolspelare

Ta inte åt dig. PC-gänget har bara mindervärdeskomplex. De tycker att PC är bäst och ändå är det knappt något bolag som håller med.

Så sant så sant. Hade PC varit så himla mycket mer värt som alla dom säger, varför kommer det då sig att dom flesta spelen utvecklas primärt till konsol? :\

"PC-gänget" har inte mindervärdeskomplex. Det är en genartionsskillnad för de som växte upp med en PC eller växte upp med Xbox. Man blir lite nostalgisk och minns varmt den tiden då man inte behövde betala pengar för kartor, man kunde hosta egna servrar, modifiera spelen så att de räckte så mycket längre.

Den största faktorn till att det utvecklas primärt till konsoll är att det är mycket billigare att köpa en 360 eller PS3 jämfört med att köpa en dator att spela på och att det är enklare att piratkopiera till PC (dålig ursäkt enl. mig, då spelbolagen likt musikbolagen pumpar ut skit och blir sedan överraskade att det säljer dåligt).

Så känner jag som fyller 31, spelade Doom på PC innan många på detta forumet ens var födda.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av alftagrabben:
Skrivet av g4bb3h:

förvånar mig inte, konsolspelare vet helt enkelt inte bättre då de troligen aldrig kunnat uppleva vad ett mod community kan bidra med banor etc.

går man ner till så låg nivå att man spelar fps ifrån en handkontroll gjort för arcadspel ifrån en soffa och inte kan välja servrar så bryr de sig knappast heller om de fick veta att de är offer.

Jag ber dig vänligt att dra åt helvete med dina nedvärderingar om oss konsolspelare

Ta inte åt dig. PC-gänget har bara mindervärdeskomplex. De tycker att PC är bäst och ändå är det knappt något bolag som håller med.

Så sant så sant. Hade PC varit så himla mycket mer värt som alla dom säger, varför kommer det då sig att dom flesta spelen utvecklas primärt till konsol? :\

"PC-gänget" har inte mindervärdeskomplex. Det är en genartionsskillnad för de som växte upp med en PC eller växte upp med Xbox. Man blir lite nostalgisk och minns varmt den tiden då man inte behövde betala pengar för kartor, man kunde hosta egna servrar, modifiera spelen så att de räckte så mycket längre.

Den största faktorn till att det utvecklas primärt till konsoll är att det är mycket billigare att köpa en 360 eller PS3 jämfört med att köpa en dator att spela på och att det är enklare att piratkopiera till PC (dålig ursäkt enl. mig, då spelbolagen likt musikbolagen pumpar ut skit och blir sedan överraskade att det säljer dåligt).

Så känner jag som fyller 31, spelade Doom på PC innan många på detta forumet ens var födda.

Jag fyller 17 nu till vintern så allt för ung är jag nog inte jämfört vad man kan hitta här.
Så jag vet hur det är när PC regerade, tro mig, största delen av alla spel jag har spelat har jag spelat på PC. Även räknat med att jag och mina bröder fick Xbox julaftonen då den kom ut, sen även Xbox360 dagen det kom ut. Så har jag mestadels spelat på PC, förutom nu på dom senaste 5 åren (ca 10 år om man ska räkna med Halo: CE ;), men jag var så liten då så det räknar jag inte med ^^) när jag insåg att spelen faktiskt är roligare att spela på konsol, och att dom har en del exklusiva spel som är guld värd

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Kul att det säljer och att det finns folk som verkar gilla det. Krigsspel är inte min kopp te överhuvudtaget, men respekterar till fullo dom som gillar cod (vilket många här verkar ha svårt för) och får ut nöje utav det.

Det är inte folket som gillar spelet man har något emot, utan spelet i sig. Trodde det var väldigt uppenbart.

Medlem
Skrivet av warh0g:

"PC-gänget" har inte mindervärdeskomplex. Det är en genartionsskillnad för de som växte upp med en PC eller växte upp med Xbox. Man blir lite nostalgisk och minns varmt den tiden då man inte behövde betala pengar för kartor, man kunde hosta egna servrar, modifiera spelen så att de räckte så mycket längre.

Den största faktorn till att det utvecklas primärt till konsoll är att det är mycket billigare att köpa en 360 eller PS3 jämfört med att köpa en dator att spela på och att det är enklare att piratkopiera till PC (dålig ursäkt enl. mig, då spelbolagen likt musikbolagen pumpar ut skit och blir sedan överraskade att det säljer dåligt).

Så känner jag som fyller 31, spelade Doom på PC innan många på detta forumet ens var födda.

Jag skulle nog sagt "PC-gänget som talar i förminskande ordalag om konsoll, konsollspel och konsollspelare". Klart det inte gäller alla.

Aldrig sakligt och motiverat utan enbart påstående av olika slag.

När man så frenetiskt talar om:
- konsollspelare är kids och lättlurade idioter
- konsollspelare har noll krav på spel

ser jag personer som försöker boosta sig själv genom att titta ned på andra - tydliga mindrevärdes komplex.

Man får gärna föredra PC eller vilken plattform de vill och tycka det är bästa som finns. Det är inte det jag menar.

Mitt eget för-emot-drama är kanske dansbandsmusik som jag inte förstår hur någon kan lyssna på som musik - möjligen dansa till men inte lyssna till. Men därifrån till att tycka illa om eller nedvärdera människor för att de tycker bättre om vissa saker än jag är en annan sak.

Vore t.ex hemskt om alla blev rörmokare och ingen ville bli kock eller vad man nu skall ta för exempel. Smaken är delad för att vi skall få alla saker som behövs gjorda i samhället.

En del gillar att spela på PC för de är tekniskt intresserade och där finns ständigt nya fräscha hårdvaror att prova för bättre grafik osv. Andra är mer inriktade på spelet i sig och vad man kan göra och tycker konsoll passar förträffligt för det - det är bra nog grafik och prestanda osv.

Det är alltid intressant att höra andras åsikter om det är personer som kan motivera sitt ställningstagande. Det är ju därför man deltar i olika forum - att lära sig något nytt inemellan.

Men folk som bara uttrycker sig nedgörande om allt och alla utan att motivera har jag inte så stor respekt för - gamers eller FZ skribenter spelar ingen roll.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Jag skulle nog sagt "PC-gänget som talar i förminskande ordalag om konsoll, konsollspel och konsollspelare". Klart det inte gäller alla.

Aldrig sakligt och motiverat utan enbart påstående av olika slag.

När man så frenetiskt talar om:
- konsollspelare är kids och lättlurade idioter
- konsollspelare har noll krav på spel

ser jag personer som försöker boosta sig själv genom att titta ned på andra - tydliga mindrevärdes komplex.

Man får gärna föredra PC eller vilken plattform de vill och tycka det är bästa som finns. Det är inte det jag menar.

Mitt eget för-emot-drama är kanske dansbandsmusik som jag inte förstår hur någon kan lyssna på som musik - möjligen dansa till men inte lyssna till. Men därifrån till att tycka illa om eller nedvärdera människor för att de tycker bättre om vissa saker än jag är en annan sak.

Vore t.ex hemskt om alla blev rörmokare och ingen ville bli kock eller vad man nu skall ta för exempel. Smaken är delad för att vi skall få alla saker som behövs gjorda i samhället.

En del gillar att spela på PC för de är tekniskt intresserade och där finns ständigt nya fräscha hårdvaror att prova för bättre grafik osv. Andra är mer inriktade på spelet i sig och vad man kan göra och tycker konsoll passar förträffligt för det - det är bra nog grafik och prestanda osv.

Det är alltid intressant att höra andras åsikter om det är personer som kan motivera sitt ställningstagande. Det är ju därför man deltar i olika forum - att lära sig något nytt inemellan.

Men folk som bara uttrycker sig nedgörande om allt och alla utan att motivera har jag inte så stor respekt för - gamers eller FZ skribenter spelar ingen roll.

Väl talat (skrivet)


signatur

Welcome to the Manglerdome

123
Skriv svar