Längre tid för att låsa upp allt i Battlefield 3

Robot
Längre tid för att låsa upp allt i Battlefield 3

Dice säger att de felberäknade hur mycket tid spelarna skulle lägga ner på Bad Company 2, gör därför upplåsningsträdet längre i Battlefield 3.

#battlefield-bad-company-2, #battlefield-3, #dice


Medlem
Längre tid för att låsa upp allt i Battlefield 3

Nice!

Medlem

Yay! Längre tid än andra bf titlar, så det kommer ta längre än bf2 Bc2 var ju för snabbt alla fall, man hade ju allt innan lvl 20 typ :S

Medlem

Tycker själv att Bad Company 1 hade ett mycket bättre "upplåsningsläge" än BC2. Tror även att det tog längre tid att låsa upp alla saker till det första bad company.

Samt i BC1 valde man ju själv vad man låste upp. Man fick en upplåsningnyckel för varje level man gick upp.

I BC2 (och gissningsvis BF3) så får man ju inte välja vad man vill, tråkigt.

Medlem

Synd att man inte har all tid i världen att spendera på ett spel som förr. Hoppas att man når den högsta ranken någon gång i alla fall


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Skönt, hoppas man kan låsa upp saker hela vägen upp till högsta ranken så det inte blir som i BC2 att du har allt halvvägs.

Medlem

Jag vill ha allt från början.

Medlem

"Men Dice är också medvetna om att de inte får låta saker och ting ta för mycket tid heller"

Bf2 någon?

Medlem

Bra dice bra!! fan efter jag låste upp allt så vart det helt enkelt skit trist att spela om man inte hade vänner online att spela me, dock när man kunde låsa upp saker så sket jag i fall jag var tvungen att gå solokvist

Medlem
Skrivet av Siken:

Tycker själv att Bad Company 1 hade ett mycket bättre "upplåsningsläge" än BC2. Tror även att det tog längre tid att låsa upp alla saker till det första bad company.

Samt i BC1 valde man ju själv vad man låste upp. Man fick en upplåsningnyckel för varje level man gick upp.

I BC2 (och gissningsvis BF3) så får man ju inte välja vad man vill, tråkigt.

Med det jag sa menade jag att när man lika gärna har så man låser upp nya saker, tycker jag att man lika gärna kan ha det som i BC1. Sen gör det väl inte allt för mycket om allt redan är upplåst från början.

Medlem
Skrivet av Kuci:

"Men Dice är också medvetna om att de inte får låta saker och ting ta för mycket tid heller"

Bf2 någon?

Att låsa upp vapen tog ju inte så lång tid.
Det var väl dock inte så många som nådde högsta rank, men jag förstår inte varför det är så viktigt heller.

Medlem

Plocka bort rollspelsdelen och achievements så skulle BF3 vara ett mycket bra spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ja eller nej till om det finns upplåsningar till fordon?

Medlem

Låter inte helt fel

OT någon som vet vilket datum betan startar?

Medlem

Amen.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

ge mig nu :\ Inväntar betan ivrigt.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

"Robert Bach ser inte heller poängen med årliga uppföljare om folk fortfarande spelar det äldre spelet." Vem är Robert Bach? Eller ska det vara Patrick?
on topic - "Om folk gillar det gamla så kan man fortsätta fixa med det, uppdatera det och göra det ännu bättre" Varför är då BC2 sjukt buggigt och har massa balansproblem? Varför är det typ 1 år sen ni släppte den senaste patchen? Jävla hycklare!

Medlem

Precis detta jag saknat enda sedan Battlefield 2

Medlem

Gör rätt, gör som det var i bf2.


signatur

B lup

Medlem

Väldigt bra tänkt

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Kuci:

"Men Dice är också medvetna om att de inte får låta saker och ting ta för mycket tid heller"

Bf2 någon?

Att låsa upp vapen tog ju inte så lång tid.
Det var väl dock inte så många som nådde högsta rank, men jag förstår inte varför det är så viktigt heller.

Öhm, att låsa upp samtliga vapen tar ju 1-år eller har jag fel? Jag har inte lyckats hittills iaf...

Medlem

I BC2 kunde man låsa upp alla vapen ganska kvickt, men där var väl alla addons upplåsta till alla vapen samtidigt om jag inte minns fel. I BF3 låser man upp addons per vapen. Så har du fixat scope och sådant till M16 så kan du inte använda dessa till AK74 eller G3'an t.ex. Vilket med ger ökad "livslängd" på saker att låsa upp.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Låsa upp grejer o låsa upp grejer, det är väl kul på sitt sätt. Jag kan bara titta på hur jag spelat genom åren. Quake o QW, fanns inget att låsa upp men ändå är det det spel jag lagt mest tid på. Näst längst tid är Battlefield 1942, inget att låsa upp där heller. Q3, live for speed, Unreal i alla dess former, utan att låsa upp jack shit.
Är ett spel bra behövs inget låsa upp. Jag tycker att nya såväl som gamla rävar i ett spel ska ha samma förutsättningar. Jag köpte t.ex Battlefild BC2 typ 1.5 år försent och ioförsigt tog det inte lång tid att låsa upp allt men det första 100 spelen var jag hopplöst efter. Jag har "låst" upp allt nu och jag spelaqr fortfarande, 6 mån den nått nytt kunde låsas upp. Att ha levlar i ett spel där du blir belönad oavsett om du är bra eller kass(e du bra låser du upp fortare men har du tålamod får du samma grejer ändå) tycker jag är rent ut sagt skit. Är du en bra spelare behöver du inte lulllullet för du vinner ändå. Hellre ser jag spel som gör det svårare för dig som är bra, kikarsiktet försvinner, fet me ammo e de ont om, livet tryter vid start. Då har vi jämna fighter online o dör du för mkt får du ditt kikarsikte tillbaka.

Medlem

åhh gud, jag som låste upp sista vapnen i BF2 för typ en månad sedan

Ska vi börja kalla BF för rollspel nu, för det är lite samma sak som man gör i RPG...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ska vi börja kalla BF för rollspel nu, för det är lite samma sak som man gör i RPG...

Nope, inte riktigt. Rollspel är rollspel. Bara för att man lånar någon sak hit och dit som man känner igen från en annan genre innebär inte att det plötsligt förändrar något. Det är bara något för spelets skull. Du kommer fortfarande inte ha viktiga dialoger där du måste dra svåra beslut som drastiskt kommer förändra hur din story utvecklas.

Nej, nu ska du skjuta fienden. Shoot first, ask questions later.

Medlem

Jag hade låst upp alla vapen prick på lvl 20, så vad var dealen med 30 lvlar till upp till lvl 50? Helt oväsentligt och onödigt dumt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

För mig kan allt gärna vara upplåst från början, det viktiga är att det kommer ett jämt flöde av nya kartor. Jag hoppas innerligt att DICE släpper en ny karta i månaden i genomsnitt.

Medlem

Väldigt bra gjort av Dice, speciellt när det finns så mycket vapen och gadgets i spelet, tar det tid att låsa upp så hinner man ju använda alla vapen


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Eh, bara man låser upp roligare saker tidigt eller börjar med dom. Har inte hur mycket tid som helst att spendera på ett spel och måste jag lira 50 timmar innan jag kan köra med det vapen jag vill ha så blir det nog inget för min del.

123
Skriv svar