Problem med handkontroll/P&C kit

Medlem
Problem med handkontroll/P&C kit

Problemet jag har är att min svarta handkontroll som man får med Slim inte fungerar utan att "Play & Charge" kitet är kopplad. När P&C är kopplad till handkontrollen så lyser den först rött med 4 staplar (fulladdad) och sedan grönt och visar 1 stapel. Ibland kan jag använda kontrollen utan P&C i ca. 10 sekunder innan den stängs av automatiskt.

Jag har testat med ett annat P&C kit, en annan handkontroll och med en annan Xbox 360 S, och det är samma problem där konstigt nog.

Detta använder jag:
- 2 st Xbox 360 Slim
- 2 st handkontroller (svarta)
- 2 st Play & Charge kit (svarta)

Allting är ganska nytt och ingenting är skadat.

Tips på någon lösning?

Tack på förhand,
/Walter


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag vet inte riktigt vad du kan tänkas ha för problem, men jag har/hade ett liknande (samma)? problem, visade sig att det var batteripacket som var paj, det lyser grönt som att det är fulladdat då man har sladden i, men dör såfort man tar ur sladden, jag gav upp och började med vanliga batterier i den, då funkar den som den ska.

-kanske är nått liknande fel på ditt batteripack?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag vet inte riktigt vad du kan tänkas ha för problem, men jag har/hade ett liknande (samma)? problem, visade sig att det var batteripacket som var paj, det lyser grönt som att det är fulladdat då man har sladden i, men dör såfort man tar ur sladden, jag gav upp och började med vanliga batterier i den, då funkar den som den ska.

-kanske är nått liknande fel på ditt batteripack?

Skulle kunna vara det, men det konstiga är att jag har samma problem med två olika kontroller med två olika P&C kit.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

play and charge är rktigt värdelös. det är ett väldigt känt problem oxå, med olika spekulationer vad det kan vara för problem.
Du får dra ur sladden så fort den börjar lysa grönt och trycka in den igen. Om och om igen, tills lampan fortsätter att lysa rött... Ibland kan det ta 5 gånger, ibland 50.
Det verka hända när batteriet är helt urladdat. När jag inte spelat på en månad så bruka jag får sitta där å dra (pun intendend).

Inaktiv

Jag hade exakt samma problem med P&C, nu kör jag med vanliga batterier.

Medlem

Problemet löste sig bara så där. Grejen var att jag inte laddade batteriet fullt ut tror jag. Nu fungerar allting som det skall


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar