Val av trådlösa lurar

Medlem
Val av trådlösa lurar

Tjenare!

Behöver lite tips och dylikt här.

Tänkte inhandla ett par lurar till datorn, trådlösa mer specifikt. Jag vill inte ha någon mic inbyggd. Det ska användas till spel, musik, skype och film. Vill alltså ha nå lurar som levererar rätt hyffsat.

Har kikat en del på Sennheiser RS170, är jag helt ute och cyklar?

Tankar, idéer, tips?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Är det verkligen ingen som kan tipsa mig om något..?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tålamod, min vän! Sennheiser RS170 är bra, du kan nästan alltid lita på att Sennheiser, AKG, Sony och sådana märken över 1000:- kommer att låta bra. Jag har testat RS170, och jag gillade dom. Men som alltid är mitt tips att gå in på exempelvis MediaMarkt och lyssna på ett par innan du bestämmer dig.

Sennheiser brukar ha ett rätt balanserat register, men med starkt nyanserad bas, eftersom att det är det de flesta vill ha nu för tiden. AKG likaså. Det är också ett plus att testa och se om lurarna passar ditt huvud, RS170 var nästan lite för stora för mitt. Däremot rekommenderar jag verkligen slutna lurar för en mer dedikerad upplevelse.

Lycka till!

Medlem

RS170 och RS180 har Kleer-teknik för störningsfri trådlös lyssning, vilket kan vara bra att väga med i beslutet. Jag hade ett par RS120 i några år, och dom brusade rätt mycket.

Jag hade kört på RS170 eller RS180. De bästa lurarna är dock med sladd.

1
Skriv svar