Dessa teleoperatörer...

Medlem
Dessa teleoperatörer...

Har den senaste tiden haft en extremt jobbig tid när det kommer till mobiltelefoner...

Det hela började med att min splitter nya mobil (LG Optimus 3D), som införskaffades vid förlängning av abb hos 3, blev stulen (...men det är en annan story). Polisanmälde händelsen och fick vänta in mina polispapper så jag kunde skicka in det till 3försäkring. Då har polisen lyckats få ut en anmälningsbekräftelse utan IMEI, trots att jag tydligt angav detta, i anmälan. Så långt är det inte operatörens fel. Så efter lite tjafsande med polisen lyckas jag få en ny anmälan med rätt information så jag kunde äntligen skicka in mina papper till 3s försäkringsbolag. Anger att jag vill hämta ut telefonen i 3butiken Väla, Helsingborg, den närmsta butiken jag har, trots att den finns 10 mil ifrån mig.

Två veckor senare får jag svar att mitt ärende har blivit godkänt. "Hurra!" tänker jag tills jag läser vidare i pappret. "Du kan hämta ut din telefon i 3butiken Torp, Uddevalla". Det hade inte varit ett problem om Uddevalla inte låg 30 mil ifrån mig, men nu gör det de.

Ringer och berättar vad som har hänt och de fixar genast till det.

Idag körde jag mina totala 20 mil till Helsingborg för att hämta ut min mobil. När jag, överlycklig, kom fram till disken och ber om telefonen säger säljaren att de är slut i lager, men han ska ringa till en närliggande 3butik och kolla. Slut där också. Jag ringer själv till 3butiken i Halmstad, men den är slut även där. Säljaren föreslår att jag ringer kundtjänst och frågar dom hur jag ska göra. Så jag kör hem igen utan telefon. Väl hemma ringer jag 3 kundtjänst och berättar vad som hänt. Killen jag pratar med anser att det är 3butiken som bör sköta detta och föreslår att jag åker tillbaka dit. "Njaaa..." säger jag och berättar att jag inte kör 20 mil igen. Då ber han mig vänta lite. Efter 5 minuter kommer han tillbaka och meddelar att 3 helt och hållet har slutat sälja LG Optimus 3D och att den inte längre finns i lager. "Näha?" blir mitt svar och frågar vad jag då ska göra. Han säger återigen att jag ska ta mig till 3butiken och be om en annan telefon av samma värde.

Det är nu jag börjar bli riktigt förbannad. Jag köpte telefonen just för att det är en 3D-telefon och förklarar att jag inte är intresserad av någon annan telefon, såvida det inte är en Samsung Galaxy S II, men som kostar nån tusenlapp extra. "Jag kan inte hjälpa dig" får jag till svar. Då undrar man ju varför det finns en kundtjänst om de inte kan hjälpa sina kunder. Han väljer att avsluta samtalet. Ringer upp igen och pratar med en tjej som ber mig ringa försäkringsbolaget, vilket jag gör. Dessa hänvisar tillbaka mig till kundtjänsten och så höll det på ett tag.

Tillslut bestämde jag mig för att helt enkelt försöka häva min förlängning. Mitt avtal gäller en LG Optimus 3D och eftersom jag nu inte får en sådan så har inte 3 fullföljt avtalet. Efter en lååång diskussion med en så kallad "win-back"-person på kundtjänst som inte ledde någonvart, mer än att de ansåg att har ingått i ett avtal som jag inte kan avbryta (som jag anser att de har brutit mot) och så fick jag en postadress så jag kan försöka reklamera förlängningen, men det trodde den jag snackade med inte skulle leda någon vart.

Längre än så har jag inte hunnit. På måndag ska jag skicka in berättelsen till adressen jag fick. Ska bli intressant att se vad de kommer svara.

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle kunna bli så förbannad på en kundtjänst då jag vet hur det är. Har själv arbetat på Tele2s för några år sedan. Men jag såg fram emot en ledig fredag från jobbet och när man då först får köra 20 mil och sedan prata i telefon resten av dagen så blir man lätt lite upprörd...

Shit, blev en liten "wall of text" där... Var bara tvungen att avreagera mig lite på internet.

Någon annan som har varit med om liknande situationer?

Medlem

testa konsumentverket


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

skön läsning faktiskt, har själv pratar med oförmögna kundtjänster som inte gör ngt.
Själv har jag 3 som har täckning i 99% (kanske var 90%) av landet, ändå har jag inte täckning någonstans, förutom i de lite större städerna.
Konstigt nog att när jag väll är där (exempel skolan) och har full täckning, får jag aldrig ut de 10mbit/sekund, 3 lovat mig.
Sen vet jag att det är upp till 10mbit.
Men när jag aldrig kommit över 2mbit/sekund, oavsett vart jag är, börjar man ju undra.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

testa konsumentverket

Har bestämt mig för att gå så långt som möjligt hos tre innan jag provar konsumentverket, men visst är det ett alternativ som jag börja överväga nu!

MFC
Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av PurreSnurre:

testa konsumentverket

Har bestämt mig för att gå så långt som möjligt hos tre innan jag provar konsumentverket, men visst är det ett alternativ som jag börja överväga nu!

Börjar överväga?

Hur många smällar vill du ta pojk?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Haha!

Får se vad deras reklamationsavdelning har att säga i ärendet. Går det inte för sig där så får jag gå vidare med det till konsumentverket!

Några smällar till tål jag!

Gå till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Kundtjänst hos de flesta företag är inhyrd personal som sitter på olika håll i landet och läser svar som finns på ett papper. Klart de inte har insikt i alla affärer, de gissar bara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

sånt där får en att villja döda på riktigt

Inaktiv

Jag har själv sagt upp mitt abonnemang och har nu längre ingen telefon pga teleoperatörernas skit. Dom går ju helt enkelt inte att lita på ifall det skulle bli minsta strul. Jag hoppas verkligen det löser sig för dig.

Nej, de går inte att lita på. Det tog över tre månader för Tele2 att koppla in bredband i min nya lägenhet. Först sa de det skulle ta sex dagar, sedan två veckor, sedan 5 veckor och slutligen 6 veckor (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tänkte bara berätta att ärendet verkar ha löst sig på ett sätt som jag är väldigt nöjd med och det ser ut som att man kommer ersätta mig med en ny Optimus 3D om inget går snett! Det tog en väldigt oväntad vändning idag, så att säga!

Hmm, det har tagit alldeles för lång tid att det skulle "lösa sig". Det kommer nog aldrig hända igen ska du se.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nästa gång, skaffa tele2! Har haft det hela tiden och ÄlSkAr det! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....

Medlem

jag litar inte på teleoperatörer. Konceptet går ut på att sälja så mycket som möjligt till så många som möjligt. Vem det är spelar ingen roll. Kunden är oviktig, man kan bli lovad saker men som senare inte stämmer eller inte hålls.
Jag håller mig så gått det går ifrån teleoperatörer och deras kundtjänst och har under mina 14 år som kund lyckats ganska bra trots att när jag gör det kommer jag bli besviken.
Jag skulle betala lite extra för en seriös operatör (operatören som eventuellt läser det här får betala mig en liten summa pengar för idén till deras nya slogan, skicka ett meddelande).


signatur

thank you, come again

Medlem

Bästa idén någonsin! Skaffa... Walky Talky! rofl

Medlem

Jag längtar tillbaka till sifferskivor och sladdkrull!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

jag har Tele2 idag som jag inte litar på, jag hade Telia tidigare, visst de var lite dyra men allt fungerade iallafall.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Alltid haft Telia. Aldrig strulat. Inga klagomål.
Snabb service.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Blåst av..

Tittar du här, så ser du massor de brustit i och du kan klämma till dom rejält.
Du har bla rätt till reseersättning för att nämna ngt.

De har skyldighet att ersätta alla kostnader, tom inkomstbortfall.

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&dok_id=SF...

Observera att detta är en LAG, som inget företag kan friskriva sig ifrån med sina egna "regler"

Dräm till dom rejält.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

*tar på sig foliehatten*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar