PSN slår tillbaka – 3 miljoner nya användare

Robot
PSN slår tillbaka – 3 miljoner nya användare

Efter en motig tid tycks vinden ha vänt för Playstation Network.

#sony


Medlem
PSN slår tillbaka – 3 miljoner nya användare

Kul att höra efter skiten de behövt vara med om.

Medlem

Sony är ett av världens bästa företag imao

Avstängd

Skönt att höra

Medlem

Inte alls förvånande då dom verkligen tog hand om det på ett otroligt bra sätt.
Mitt förtroende för Sony ökade markant.


signatur

Have a good time!

Medlem

signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Inaktiv

Varje människa har ju typ 2-3 användare också...

Medlem

Förstår inte hur dom lyckats få så många användare, har försökt regga mig i två dagar nu men
"Site Maintenance Notice
The server is currently down for maintenance."
Mycket irriterande!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Sony, om någon, förtjänar det.

Medlem

I call bullshit. Inte efter allt som har hänt. Kanske 3 miljoner nya användare, men inte 3 miljoner nya ps3 sålda.

Medlem

Dagens bästa nyhet. Mycket skönt att höra då de gick med ofantligt stora förluster där PSN var nere.

Medlem
Skrivet av Denglade:

I call bullshit. Inte efter allt som har hänt. Kanske 3 miljoner nya användare, men inte 3 miljoner nya ps3 sålda.

Vart står det att det skulle vara 3 miljoner sålda PS3?

Medlem
Skrivet av Denglade:

I call bullshit. Inte efter allt som har hänt. Kanske 3 miljoner nya användare, men inte 3 miljoner nya ps3 sålda.

Om jag minns rätt så steg väl PS3-försäljningen i australien med 400% nyligen?

Inaktiv

Undrar hur många av de "gamla" som kommit tillbaka då?
Skulle jag vilja veta

Medlem
Skrivet av Manmannen:
Skrivet av Kharif:

Undrar hur många av de "gamla" som kommit tillbaka då?
Skulle jag vilja veta

vi lämnade aldrig

Exakt.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Denglade:

I call bullshit. Inte efter allt som har hänt. Kanske 3 miljoner nya användare, men inte 3 miljoner nya ps3 sålda.

Läs om.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

I min värld betyder "3 miljoner nya användare" 3 miljoner sålda ps3: or. Varför skryta om att 3 miljoner gamla användare gjort ett konto till?...

Medlem
Skrivet av Denglade:

I min värld betyder "3 miljoner nya användare" 3 miljoner sålda ps3: or. Varför skryta om att 3 miljoner gamla användare gjort ett konto till?...

För att det ser bättre ut?

Lagom irriterande bara att bli tvungen att spärra sitt visa kort :/
Aja, 5 dagar utan var väl inte hela världen.

Medlem
Skrivet av Denglade:

I min värld betyder "3 miljoner nya användare" 3 miljoner sålda ps3: or. Varför skryta om att 3 miljoner gamla användare gjort ett konto till?...

Sonys rykte fick sig en stor smäll efter det hela med hackandet av PSN. Det är klart att de vill försöka se bra ut efteråt och skryta om minsta lilla. Kallas PR och lurar de flesta som är lättlurade.

Medlem

Många variabler här.
Först har dom ju sänkt priset vilket borde ha ökat på försäljningen. (Vad jag menar med detta är ju att det inte direkt är nån bedrift att skryta med att man ökat på antalet kunder när man gjort det genom att sänka priset, det säger väl sig självt....)

Sen som så många andra säger så är ju "antalet konton per enhet" intressant...

Själv har jag ju ett eu, us och japansk (tror jag? ingen koll alltså längre till och med, har för mig det var nått demo jag ville slanga ner).
Sen har flickvännen + brorsan ett konto var likaså.

Mao står min ps3:a för 5 användare, där 2 st enbart används för att slanga ner content, och 2 st spelar max 10h/år.

Lägg därtill alla som sålt iväg sina ps3or begagnat.

Så, vore mer intressant att se antalet sålda ps3or.
Alternativt se antalet konton som är aktiva mer än XX timmar per vecka eller månad..

Medlem

Det är ju konstigt att räkna användare så här... speciellt när det är så svårt att avsluta ett konto.
Konton som varit inaktiva i 3-4 månader borde inte få räknas som "aktiv användare" och därmed inte heller vara med i sådan här statistik.

Medlem

Skönt för Sony!
Visar att varumärket inte är skadat!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

whoo: Håller med, men samtidigt vill man ju inte "blotta" sig själv, om inte dom andra företagen är lika ärliga.
Statistik o siffror är alltid ett jäkla hittepå.
Ungefär som när jag jobbade på Posten, där fuskas det som fan bara för att det ska se bra ut jämfört med konkurrenterna, som fuskar lika mycket. Vem vinner på det? Ingen, bara kunder som förlorar när dom köper tjänster som utlovar mer än vad dom håller.

Medlem
Skrivet av whoo:

Många variabler här.
Först har dom ju sänkt priset vilket borde ha ökat på försäljningen. (Vad jag menar med detta är ju att det inte direkt är nån bedrift att skryta med att man ökat på antalet kunder när man gjort det genom att sänka priset, det säger väl sig självt....)

Sen som så många andra säger så är ju "antalet konton per enhet" intressant...

Själv har jag ju ett eu, us och japansk (tror jag? ingen koll alltså längre till och med, har för mig det var nått demo jag ville slanga ner).
Sen har flickvännen + brorsan ett konto var likaså.

Mao står min ps3:a för 5 användare, där 2 st enbart används för att slanga ner content, och 2 st spelar max 10h/år.

Lägg därtill alla som sålt iväg sina ps3or begagnat.

Så, vore mer intressant att se antalet sålda ps3or.
Alternativt se antalet konton som är aktiva mer än XX timmar per vecka eller månad..

Du pratar som om du hade ett förstånd som en fem åring.
och vad tror du inte en som har köpt en begagnat får ta och göra då dom får ta och rega ett nytt konto som tillhör dom.sen så har du tre konton i olika länder Eu,Usa och japan räknas som tre olika konton.och sen så har din Fvän ett och din brosa ett det är 5 aktiva konton.

Medlem

Själv har jag inte återvänt till PSN.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar