Mafia II-studion säger upp en fjärdedel

Robot
Mafia II-studion säger upp en fjärdedel

Över 40 anställda får gå när 2K Czech måste spara – men spelhuset lovar att de ska "fortsätta göra spel i världsklass".

#mafia-ii, #2k-czech, #top-spin-4


Medlem
Mafia II-studion säger upp en fjärdedel

Tråkigt. Helt okay spel.

Avstängd

Mafia III, tack!

Medlem

Mafia 2 var dock inte det jag förväntade mig alls. Trodde det skulle finnas free roam i det spelet. Men icke..

Medlem

Helt klart en besvikelse


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tråkigt, spelar fortfarande Mafia 2 regelbundet med Free Ride-modden... Hoppas på ett Mafia 3 iaf, om inte alldeles för många år.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Synd, det enda felet med Mafia 2 är storyn, som är både oengagerande och erbjuder få tillfällen för att åka omkring fritt. I övrigt så var det rätt ok.

Medlem

Mafia II är inget som Mafia var. Helt utan själ i jämförelse.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Synd att Mafia 1 var myycket bättre än Mafia 2.

Medlem

Fortsätta? menar dom inte börja!

Medlem

Mafia 2 är alldeles för fattigt på features. Visst, visst, kläderna har PhysX. Men vad kan man egentligen göra i Empire Bay? Hade dom kodat features i 6 månader till, då hade det varit i klass med GTA IV.

Medlem

Hoppas på ett Mafia III. Mafia II var ett av de bästa spelen jag har kört!

Medlem

Mafia - finns ettan till PS3 också?

Kan inte påminna mig att jag sett den i listorna. Uncharted och Infamous ser man ju fortfarande ettorna av.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Mafia - finns ettan till PS3 också?

Kan inte påminna mig att jag sett den i listorna. Uncharted och Infamous ser man ju fortfarande ettorna av.

Mafia finns till dator sedan 2002 och till PS2 och xbox 2004.

När det kommer till Mafia 2 tycker jag att det var snäppet under okej, för mycket saker som lämnades olösta i spelet och som sagt, ingen free roam. Att lämna så många saker olösta och det slutet vi fick är ju resultatet av DLC hysteri.

Ta mig inte fel, jag älskar DLC när dem är ordenligt genomförda och inte kommer samtidigt eller strax efter ett spel släpps som tappar kvalité för att de inte fokuserar hundra procent på spelet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Scr33d:
Skrivet av LariosoDog:

Mafia - finns ettan till PS3 också?

Kan inte påminna mig att jag sett den i listorna. Uncharted och Infamous ser man ju fortfarande ettorna av.

Mafia finns till dator sedan 2002 och till PS2 och xbox 2004.

När det kommer till Mafia 2 tycker jag att det var snäppet under okej, för mycket saker som lämnades olösta i spelet och som sagt, ingen free roam. Att lämna så många saker olösta och det slutet vi fick är ju resultatet av DLC hysteri.

Ta mig inte fel, jag älskar DLC när dem är ordenligt genomförda och inte kommer samtidigt eller strax efter ett spel släpps som tappar kvalité för att de inte fokuserar hundra procent på spelet.

Tack för info.

Om det var så bra till PS2 som några säger undrar man varför de inte gör HD utgåva av det igen. Rätt mycket annat går ju den vägen. Får mest känslan av att spel kanske var nyskapande när det kom och därför var större upplevelse - än att sequel är sämre. Har precis installerat M2 bara så jag har inte kommit någon vart än.

DLC eller inte kan ju bero på deadline också som jag ser det. Man måste stryka något och om man gör så att det kommer fri DLC senare är ju det trevligt - som Portal 2 exempelvis.

Men risken finns ju att spelen i sig när man köper nästan inte har någon kampanj att tala om och allt är extra - det vore ju inte lika trevligt. Kan möjligen vara ok om priset vid släpp är lägre typ 300 kr eller så.

Medlem
Skrivet av Scr33d:
Skrivet av LariosoDog:

Mafia - finns ettan till PS3 också?

Kan inte påminna mig att jag sett den i listorna. Uncharted och Infamous ser man ju fortfarande ettorna av.

Mafia finns till dator sedan 2002 och till PS2 och xbox 2004.

När det kommer till Mafia 2 tycker jag att det var snäppet under okej, för mycket saker som lämnades olösta i spelet och som sagt, ingen free roam. Att lämna så många saker olösta och det slutet vi fick är ju resultatet av DLC hysteri.

Ta mig inte fel, jag älskar DLC när dem är ordenligt genomförda och inte kommer samtidigt eller strax efter ett spel släpps som tappar kvalité för att de inte fokuserar hundra procent på spelet.

Tack för info.

Om det var så bra till PS2 som några säger undrar man varför de inte gör HD utgåva av det igen. Rätt mycket annat går ju den vägen. Får mest känslan av att spel kanske var nyskapande när det kom och därför var större upplevelse - än att sequel är sämre. Har precis installerat M2 bara så jag har inte kommit någon vart än.

DLC eller inte kan ju bero på deadline också som jag ser det. Man måste stryka något och om man gör så att det kommer fri DLC senare är ju det trevligt - som Portal 2 exempelvis.

Men risken finns ju att spelen i sig när man köper nästan inte har någon kampanj att tala om och allt är extra - det vore ju inte lika trevligt. Kan möjligen vara ok om priset vid släpp är lägre typ 300 kr eller så.

Medlem

Jaha? Har de gjort spel i världsklass? Mafia 2 var då inget i världsklass. Tekniskt snyggt och välgjort. Men Snålt med innehåll och speltid och brustna löften...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Då får dom gärna släppa spel som har ett ordentligt slut utan att man ska behöva köpa massa jävla DLC's.

Medlem

Mafia 2 var ok, men bleknar i jämförelse med Mafia. Som LariosoDog sa, en HD-remake på ettan skulle vara väldigt trevligt.

Medlem

Mafia II var knappast ett spel i världsklass dock.

Medlem

Alla borde spela första Mafia, DET var (är) ett spel i världsklass.

Medlem
Skrivet av Scr33d:
Skrivet av LariosoDog:

Mafia - finns ettan till PS3 också?

Kan inte påminna mig att jag sett den i listorna. Uncharted och Infamous ser man ju fortfarande ettorna av.

Mafia finns till dator sedan 2002 och till PS2 och xbox 2004.

När det kommer till Mafia 2 tycker jag att det var snäppet under okej, för mycket saker som lämnades olösta i spelet och som sagt, ingen free roam. Att lämna så många saker olösta och det slutet vi fick är ju resultatet av DLC hysteri.

Ta mig inte fel, jag älskar DLC när dem är ordenligt genomförda och inte kommer samtidigt eller strax efter ett spel släpps som tappar kvalité för att de inte fokuserar hundra procent på spelet.

Hur menar du att det är resultat av dlc hysterin? De har ju inte släppt någon dlc där man får se vad som händer i slutet. Kan kanske vara så att det kommer en uppföljare som tar vid där 2an slutar?

Medlem

Maffia 2 var ett helt okej spel, synd bara att de byggde en fantastisk stad men skippade free-roam läget (med en massa trevliga sidouppdrag som ettan hade) så när du väl var klar med storyn åkte spelet upp på hyllan.


signatur

How can we win when fools can be kings?

1
Skriv svar