De flesta skaffar Xbox Live i butik

Robot
De flesta skaffar Xbox Live i butik

Att bli medlem på Xbox Live via konsolen kan tyckas vara den smidigaste lösningen, men enligt Microsoft är det hela 68 % av spelarna som skaffar medlemskap genom att köpa det i butik.

#microsoft, #sony


Medlem
De flesta skaffar Xbox Live i butik

MS drar pengar varje månad för mig. Så bekvämt så

Moderator | Testpilot

Självjklart man köper det i butik! Stöder man sin lokala spelaffär samt att det brukar vara billigare i butik XD
Iallafall när jag handlar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så behöver man ju inte ringa dom sen när man vill avsluta sin betalning.

Medlem

Beror väl på för att dom flesta barnen inte har kredit- eller bankkort

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Så behöver man ju inte ringa dom sen när man vill avsluta sin betalning.

Så jobbigt att lyfta luren och säga upp sitt xbox live guld.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Beror väl på för att dom flesta barnen inte har kredit- eller bankkort

+1

Medlem
Skrivet av Loxus:

Beror väl på för att dom flesta barnen inte har kredit- eller bankkort

This.

Inaktiv

slutade upp med att köpa via consolen när dom bytte till en ren prenumeration istället för /månad/år -- Förut så fick man iaf en fråga vid "slutet" om man ville förnya tjänsten

Det fullkomligt brann i huvudet för mig när jag (efter mycket om och men) var tvungen att ringa in för att avbryta skiten.

Skrivet av chrillemeter:
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Så behöver man ju inte ringa dom sen när man vill avsluta sin betalning.

Så jobbigt att lyfta luren och säga upp sitt xbox live guld.

Ja gud förbjude att det skulle vara så pass enkelt att avbryta det via boxen alternativt via hemsidan som man kunde göra innan...

Medlem

Detta beror nog en hel del på att deras uppsägningssystem är så jävla idiotiskt. Enligt svensk lag så ska man kunna säga upp en tjänst på samma sätt som man skaffade den, så man ska alltså INTE behöva ringa deras kundtjänst för att säga upp sitt Guld-konto, utan det ska gå att avbryta när som helst genom Xboxen.

Medlem

Här köper jag mitt Live!: http://www.cheapxboxlivecodes.com/


signatur

Jäh!

Medlem

p12 :or utan kort xaxaxax

Inaktiv

Småbarn har inte internet bank eller kreditkort.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Gissar på att många som har xbox inte har kreditkort och därför lättast köper live i butiken?

Inaktiv

Jag körde via microsoft först. Men då man måste hålla på och ringa deras kundsupport för att få säga upp sitt xbox live guld konto så har jag helt slutat köpa guld på det sättet. Billigare att köpa i butik än direkt från Microsoft ändå.

Medlem

Jag känner att ett kop via live är svårt att motivera när det är billigare att springa ner till butiken och köpa istället. Jag menar 12 månader via xbox.com 599, 12 månader via Webhallen 499. I dont see the point.


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem

Jag köper alltid mina guld-koder från tradera. Då behöver jag bara betala 350kr för 12 mån istället för 6-700kr som i spelbutik.

Medlem

Jag kör inte med gold just nu men jag vill inte ha mitt bankkort registrerat i min konsol för man måste ringa supporten för att ta bort det eller säga upp sitt gold (när jag hade det), vilket är idiotiskt!

Som dom flesta bör förstå nu så är det tackvare den orsaken siffran (%) är så hög, sedan får man det billigare genom att köpa på annat håll..
Jag köper mina M$ points från http://www.cheapxboxlivecodes.com/


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv
Skrivet av Naknut:

Jag känner att ett kop via live är svårt att motivera när det är billigare att springa ner till butiken och köpa istället. Jag menar 12 månader via xbox.com 599, 12 månader via Webhallen 499. I dont see the point.

Finns andra sidor på nätet där det är ännu billigare.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Som många redan sagt.
Att köpa via Xbox Live är oftast dyrare, än att köpa i butik eller på nätet(typ cheapxboxlivecodes.com).
Skulle det funnits nån fördel att köpa på Xbox Live, då skulle det nog varit större. Men nu betalar man mer & blir låst till prenumeration där man är tvungen att ringa support för att avsluta.
Är ju samma med fullgame-titlar som säljs på Xbox Live, kostar ju oftast 2-300kr mer än i butik, fast dom slipper personal, hyra, frakt etc.

Medlem

Hur blir du medlem på Xbox Live?

-Har en modern speldator med internet, mycket bättre! :).

Medlem

Finns en anledning till att jag köper i butik, det är mycket billigare.

Medlem

Nyhetstorka?

3) Jag blir inte medlem på xbox live

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:

Småbarn har inte internet bank eller kreditkort.

Har kort men föredrar att betala grejer via kontant så ofta det går bra. Småbarn har inte kreditkort? Vad hände egentligen med Sony och PSN? Hehe

Medlem

Är som sagt dyrare via xbox.com.

Medlem

Det är dyrare men framförallt håller jag med de som klagat på att man måste RINGA för att avsluta prenumerationen samtidigt som de har automatiskt förnyelse inställt om man väljer att köpa via dem. Orkar inte med såna billiga knep så köper hellre i butik som är billigare förutom när det är reor men då åker man dit på den där äckliga automatiska förnyelsen

Medlem

Från början drog MS det på kort direkt men sen bytta jag kort o det är tydligen jättesvårt för MS att reda ut så jag handlar på nätet ett år i taget, tar 3 min sen e man igång igen.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Hur blir du medlem på Xbox Live?

-Har en modern speldator med internet, mycket bättre! :).

This

Medlem

Kravet på att ringa in för att säga upp sin prenumeration är helt vansinnigt. Kan det vara enkelt nog att ta emot pengar utan att ringa så tordes det vara lika enkelt att säga upp en tjänst vid tjänstens avslut utan att ringa.

Själv har jag kört förnyelse ett tag, men blev less. Billigare i butik och du har bättre kontroll över när pengar dras från kontot - plus alla judiska idéer Microsoft kör med för att köra tröskeln så stor som möjligt för att avsluta prenumerationen.

12
Skriv svar