Ny Battlefield 3-film – ryggskott

Medlem
Skrivet av Haziza:

Såg ingen skillnad här än på andra krigsspel

Du kanske ska besöka din lokala optiker.

Medlem

Blev ruggigt besviken på klippet, sen när jag kollade i 1080p på youtube såg det gensast bättre ut!

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Jo sant, men saken är den att dem bokstavligen "håller" i magasinet, vilket borde öka rekylen enormt

Rekylen förändras inte ett dugg. Den är exakt den samma oavsett vilket grepp du har. Rekyl = motkraft till kula och krutgas. Däremot kan olika grepp hjälpa dig hantera rekylen. Hoppas du förstår skillnaden.

Nu till "hålla kring magasin eller inte". Det beror mycket på vapnet och hur magasinet fästs vid själva vapnet. Vissa vapen är nämligen notoriska på att få eldavbrott om man håller i magasinet eftersom det kommer ur sitt läge och patronerna fastnar på väg in i lådan. Generellt så skall man undvika det just pga detta men vissa vapen är designade så att man håller om framkanten på magasin och vapen med "öppen hand" om man inte vill eller kan hålla om värmeskyddet eller eventella handtag. Det vanligaste vid prickskytte dock är att man håller antingen om själva kolven eller helt enkelt bara låter den fria armen vila under vapnet. Nu måste man också skilja mellan prickskytte och skarpskytte. Två helt skiljda verksamheter. Förutom att det går ut på att träffa fiender då..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av krad:

Man kan hålla i magget, spelar ingen roll, det märks att vissa sett för mycket på film/spel och saknar IRL militär bakgrund eller erfarenhet helt.

Ehr.. just det. Mycket mer fel än vad du nu sa kan man inte ha.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av CyberDOG:
Skrivet av Xrick:

Jag trodde flamdämpare var till för att inte förblinda skytten.

Som krypskytt vill du inte bli upptäckt eller förvarna din måltavla. Mynningsflamman syns alltid först, sedan kommer ljudet. Ser man flamman kan man hinna reagera och undvika träff (beror ju på avstånd förstås), men om din flamma inte syns så är enda chansen till upptäckt ljudet, men då är det oftast för sent för offret.

Kort och gott kan man säga att allt som försvårar att du blir sedd och hörd = bättre.

Jag kan lova dig att du inte hinner reagera pga mynningsflamman. Ljusets hastighet är 300000 km/s så även om det i praktiken inte är sant så ser du flamman nästan samtidigt som skytten trycker av. Nå.. nu kommer vi till ammunitionen. Skjuter man med "poplulära" 12.7mm vapen som ex AG 90 så har de en ungefärlig utgångshastighet på 850m/s. Så.. skjuter man på ca 1000 meter så tar det bara ca 1,2 sekunder innan du träffar målet. Så du får vara rätt rejält förberedd för att hinna med i svängarna..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Annanaz:

Jo sant, men saken är den att dem bokstavligen "håller" i magasinet, vilket borde öka rekylen enormt

Rekylen förändras inte ett dugg. Den är exakt den samma oavsett vilket grepp du har. Rekyl = motkraft till kula och krutgas. Däremot kan olika grepp hjälpa dig hantera rekylen. Hoppas du förstår skillnaden.

Nu till "hålla kring magasin eller inte". Det beror mycket på vapnet och hur magasinet fästs vid själva vapnet. Vissa vapen är nämligen notoriska på att få eldavbrott om man håller i magasinet eftersom det kommer ur sitt läge och patronerna fastnar på väg in i lådan. Generellt så skall man undvika det just pga detta men vissa vapen är designade så att man håller om framkanten på magasin och vapen med "öppen hand" om man inte vill eller kan hålla om värmeskyddet eller eventella handtag. Det vanligaste vid prickskytte dock är att man håller antingen om själva kolven eller helt enkelt bara låter den fria armen vila under vapnet. Nu måste man också skilja mellan prickskytte och skarpskytte. Två helt skiljda verksamheter. Förutom att det går ut på att träffa fiender då..

Jo jag vet, ca 5-6 andra har redan berättat detta för mig.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av azynkron:

Ljusets hastighet är 300000 km/s

Har ljusets hastighet ökat tusenfalt sedan jag gick i skolan?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

LRI
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av azynkron:

Ljusets hastighet är 300000 km/s

Har ljusets hastighet ökat tusenfalt sedan jag gick i skolan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_of_light

300 000 km/s är det vanliga ungefärliga värdet man använder på ljusets hastighet.
Kanske aktuellt att reklamera din utbildning på din skola?

Medlem
Skrivet av Holet:

Jag förstår inte vad det är som de vill visa upp med den här trailern? Den ser ju ut som var och varannan trailer som vi har sett så här långt! Någon som har en förklaring på "physical warfare pack", kanske?

Kolla här en trailer är en kort film där dom vissar upp några saker det är det och du kommer inte få något mer av en trailer. Kolla på film trailers dom är lite längre men det är för att få konsumenten att bli intresserad för dom klipper snutar från hela filmen till trailern för att kunna manipulera ditt intresse till filmen så du ger dom pengar.
Likaså gör alla som gör trailers men inom spelen så vissar du mer speciellt av såna här pack.

123
Skriv svar