FZ söker skribenter!

Medlem

Tvekar ni?

Gör inte det!
Ta chansen och skicka in ett bidrag, kan ju bli hur kul och bra som helst..

Detta måste ju vara ett drömjobb för... Alla...

Ni som pluggar journalistik eller bara vet med er att ni inte är helt ute och cyklar när det kommer till att uttrycka er i text, sök, ffs..

Medlem

Fan, har tänkt att det vore roligt att jobba för Fz sedan första gången jag gick in på hemsidan vilket inte var igår.
Synd bara att man är en oerfaren liten student..
Spel intresset finns så det räcker och blir över men skrivandet är ju en helt annan växel!

Lycka till och grattis som fan till den som får det!
Att få spela och få betalt vore ju drömmen för en annan så kör hårt!

Medlem

"FZ vill främja mångfald och ser därför gärna kvinnliga ansökande. "

Hoppas de inte rör sig om kvotering här..

Medlem

Det skulle varit riktigt roligt, men jag har inte tid. Hoppas det kommer fram ett eller ett par gulkorn till skribent bland alla FZ-läsare

Skrivet av Yabba:
Skrivet av bjosarn:

Min blogg talar för sig själv!

Jag läser din blogg... kom ner på jorden

Skönt att se att det är fler som delar min åsikt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

*Hand swipe* "These are not the skribenter you are looking for."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Muuland:

Hoppas de inte rör sig om kvotering här..

Tsss ?

Vet du inte att kvotering är det optimala här i konunga riket Svedala?
En analfabetisk Somalier är naturligtvis perfekt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Att få jobba med något man verkligen gillar är det få som får så om man verkligen gillar spel och uppfyller kravet om ålder (alltså att man inte är för ung) så tycker jag inte man ska tveka. Även om man inte har det som krävs när det kommer till utbildning så kan en välskriven recension ändå leda till en anställning.

Dock bör man vara medveten om att det inte alltid kommer var kul, man kommer även få spela spel som man kanske inte hade spelat om man själv fick välja eftersom jobbet som spelrecensent handlar om att bedöma spel oavsett om de är bra eller dåliga.

Lycka till alla som söker.

Så alla kvinnor kvoteras in, som vanligt :P. men då har man ingen chans om man är kille :S som vanligt.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

MFZ
Medlem

Jag kan ta jobbet, kontakta mig så skriver vi papper tills nästa vecka!
ok?

bra!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Så alla kvinnor kvoteras in, som vanligt :P. men då har man ingen chans om man är kille :S som vanligt.

Det var snarare en uppmaning till kvinnor. Jag tror inte man anställer en kvinna om det finns andra som utmärker sig bättre i skrift och anses vara mer kvalificerade.

Medlem

Om ni låter mig skriva så går ni nog i koncurs

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Muuland:

Hoppas de inte rör sig om kvotering här..

Tsss ?

Vet du inte att kvotering är det optimala här i konunga riket Svedala?
En analfabetisk Somalier är naturligtvis perfekt.

Det där är fördomsfullt. Alla analfabeter är inte Somalier. Finns faktiskt analfabet som är ifrån Kenya.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av vampyrer_suger:

Varför är det ingen som reagerar på valet av bild. Riktigt nice.

Hunter S. Thompson?

Som att världen behöver fler ultra-liberaler som vill legalisera alla droger. Han var säkert en jättebra journalist, men har svårt för vissa av hans åsikter.

Ja det var han, och ja det är precis vad världen behöver. Trångsynta analfixerade deskjockeys kan suga universums svarta hål!

Medlem

Fascinerande att ni inte helst ser en person som har 2-5 års erfarenhet av yrket som resten av jobben i Sverige. Hur skall man kunna få ett jobb om man aldrig får en chans och alla kräver erfarenhet? Det blir en ond cirkel. Enda chansen att lyckas är att man har kontakter på företaget man söker till eller kanske fått lite erfarenhet på några år från ett desperat företag.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Högsta betyg i alla svenska/engelskakurser, men bara 17 år. Kan ju inte skada att försöka dock!

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av showerguy:

Söker ni forums moderatorer då ? hör av er isåfall.

Ja, hör väldigt gärna av er.

Inte till fanbois hoppas jag...

Känns som att det inte är någon idé för mig att försöka då

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av vampyrer_suger:

Varför är det ingen som reagerar på valet av bild. Riktigt nice.

Hunter S. Thompson?

Som att världen behöver fler ultra-liberaler som vill legalisera alla droger. Han var säkert en jättebra journalist, men har svårt för vissa av hans åsikter.

Ja det var han, och ja det är precis vad världen behöver. Trångsynta analfixerade deskjockeys kan suga universums svarta hål!

Bah. Hippie! Justice shall prevail!

Skägg.
10 Chambers

Det är fantastiskt vad man kan läsa in i en jobbannons, allt från snedvriden kvotering till och drogliberalism tycks finnas där!

Som alltid är informationen i en annons en målsättning för att egentligen specificera de krav som ställs på personen (frilans, inte anställning, för att förtydliga det). Uppfyller du inte alla krav men skriver sockorna av oss är det klart att vi blir intresserade.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är fantastiskt vad man kan läsa in i en jobbannons, allt från snedvriden kvotering till och drogliberalism tycks finnas där!

Som alltid är informationen i en annons en målsättning för att egentligen specificera de krav som ställs på personen (frilans, inte anställning, för att förtydliga det). Uppfyller du inte alla krav men skriver sockorna av oss är det klart att vi blir intresserade.

Vad jag själv menade var att det kanske kan leda till en anställning på sikt men det kanske är fel uppfattat av mig, i så fall, my bad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är fantastiskt vad man kan läsa in i en jobbannons, allt från snedvriden kvotering till och drogliberalism tycks finnas där!

Som alltid är informationen i en annons en målsättning för att egentligen specificera de krav som ställs på personen (frilans, inte anställning, för att förtydliga det). Uppfyller du inte alla krav men skriver sockorna av oss är det klart att vi blir intresserade.

Vad jag själv menade var att det kanske kan leda till en anställning på sikt men det kanske är fel uppfattat av mig, i så fall, my bad.

Inget är omöjligt


signatur
Moderator | Testpilot

Jag skulle gärna ge detta en chans då jag skriver väldigt bra när jag VERKLIGEN brinner för det.

Frågan är ju bara om man har det som krävs.. Ni verkar inte vara så hårda på åldern och utbildning utan skriver man VÄLDIGT BRA kan man få "jobbet" ändå? Eller har jag fattat detta helt fel?

Om så är fallet gör jag gärna ett försök, har bara gått gymnasiet gällande detta men alltid tyckt om att skriva så.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu får ni inte ta detta fel; FZ´s språk är relativt löst och ledigt, och det krävs inga super-duper svenskakunskaper (Ibland undrar man ifall ni ens bryr er att använda rättstavningsfunktionen i Word för att kontrollera grammatik och stavning?). Däremot så behövs ju sköna personer som skriver roliga & läsvärda recensioner eftersom spelande är och förblir en hobby för 99% av FZ´s läsare (ett antagande från min sida, inga statistiska underlag). Behövs journalistik egentligen? Bra fråga; klart att FZ har grymt mycket läsare som verkligen vill bli skribenter så krav måste de ju ha för att sålla agnarna från vetet. Högskolepoäng? Ja, det köper jag, FZ är ingen kalle-anka site. Nu ska jag sluta trolla och lalla iväg och skriva fiktiva artiklar. P&K

Medlem
Skrivet av Fargo:

Måste nog hålla med där faktiskt.

Är det någon som borde "komma ner på jorden" så är det väl du?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers

Boys, slutade tjafsa i vår tråd. Nästa fjanteri resulterar i ban.


signatur
Medlem

Åhh.. vilken dröm. Själv älskar jag er recensent "Peter". Han har ett oändligt vokabulär och han är en hejare på att "knyta säcken" i slutet av varje recension.

JAG VILL OCKSÅ!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

By the way..

Jag är ledsen att byta ämne, men jag ställer gärna upp som fotograf för FZ. Hör av er för att se bilder.

Mvh// Robban


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Lycka till dom som söker.

Ett mycket intressant och roligt jobb verkar det kunna bli!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Boys, slutade tjafsa i vår tråd. Nästa fjanteri resulterar i ban.

Nej! Plockade just ur mina rostade utternosar ur ugnen och väntade spänt på den gargantuanska sandlådefajtens fortsättning. Kanske ett "Du kan va!", följt av ett "Nä, du!". Jaja, får väl spela Deus Ex istället


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Om det inte inkluderade resor utomlands så skulle jag söka. Har en utbildning att slutföra.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

jag är bra på att svära, tappa tålamodet när jag spelar å stava fel. duger det? xD

Skriv svar