Läckta betabilder från Diablo 3

Robot
Läckta betabilder från Diablo 3

I väntan på en egen inbjudan kan du få en försmak av vad som väntar.

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Läckta betabilder från Diablo 3

mjäh, det är en alldeles för lång väntan för att jag ska orka bry mig.

Medlem

Varför är det exakt samma art direction som i Warcraft-spelen, fast med en smula kontrast?

Är det här Diablocraft 3 eller World of Diablo?

Medlem

Ja, var det egentligen något nytt i detta material?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Zzzz... Torchlight 2... Zzzz

Medlem

Jag tittar och tittar men ser ingenting som får mig att känna "Ja, detta måste jag spela".

Moderator | Testpilot

FÖrstår inte vad alla gnäller om. Jag vill ha ett till awesome ARPG och vad får vi? Jo precis det!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är väl precis vad man skulle kunna förvänta sig från en Diablo uppföjare?

Medlem

Blizzard har redan bekräftat vid sin senaste presskonferens för aktieägarna att betan börjar denna månad så ni får gärna korrigera nyheten :).

Medlem

2012 släpps spelet. Inte tidigare.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Man lär nog inte få en beta invite.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Path of exile verkar lite bättre än diablo3.

Medlem

På vilket sätt skulle Path of Exile vara bättre? Det som Blizzard är bra på är att släppa välpolerade spel med väldigt få buggar, ett snyggt och fungerande interface etc. Dock så är ju utvecklingstiden därefter.

Jag tycker Diablo 3 ser otroligt lovande ut, och jag tror inte jag kommer bli besviken. Sen så är ju det vi sett inte den slutvärdiga versionen men troligtvis väldigt snarlik. Diablo 3 kommer bli det spel jag kommer spela mest de kommande två åren.

Minns när man kom med i Diablo 2-betan, satan va roligt det var fastän den betan var väldigt begränsad.

Medlem

Saken är väl den att D3 behöver inte bli bra. Det kommer att få en stor spelarskara och få höga poäng i recensioner även om det bara är mediokert. Vi har alla sett det förr och vi kommer att få se det igen. Och det är väl inget fel med det (bortsett från recensionerna). Men jag kommer kasta mina pengar på Torchlight 2 istället. Tycker att Max Schaefer, har en bättre inställning till spelandet och spelarna än Blizzard och Activision. Och av det jag sett av spelen nu så ser Torchlight 2 roligare ut.

Medlem

man blir så jävla irriterad av att det inte kommer gå att spela offline....
**going into ALL CAPS RAGE mode**

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

FÖrstår inte vad alla gnäller om. Jag vill ha ett till awesome ARPG och vad får vi? Jo precis det!

Nepp, det som levereras är en löjlig WoW klon med Diablo referenser i namn och skill-träd. RPG-delen är bortputsad då den upplevdes för svår för målgruppen (småbarn?) och lämnar då bara "action", vilket inte heller är vad som erbjuds.
Tänk WoW, fast enklare, snällare och mindre. Jämför ej med ex. Diablo 1-2/Sacred 1-2/Titans Quest/Torchlight eller liknande, då blir man bara deprimerad över hur lite detta erbjuder... ^^

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Saken är väl den att D3 behöver inte bli bra. Det kommer att få en stor spelarskara och få höga poäng i recensioner även om det bara är mediokert. Vi har alla sett det förr och vi kommer att få se det igen. Och det är väl inget fel med det (bortsett från recensionerna). Men jag kommer kasta mina pengar på Torchlight 2 istället. Tycker att Max Schaefer, har en bättre inställning till spelandet och spelarna än Blizzard och Activision. Och av det jag sett av spelen nu så ser Torchlight 2 roligare ut.

Om ett spel får en stor spelarskara och bra recensioner beror det antagligen på att många spelare och recensenter tycker att det är bra spel. Eller menar du att de har blivit lurade att tro att det är ett bra spel och att de egentligen inte vill spela det?

Att Blizzards spel nästan alltid blir storsäljare och att folk fortsätter spela dem i evigheter (SC) skulle jag säga beror på att de är extremt duktiga på att göra spel och deras lyhördhet till spelarna. Få spelföretag fortsätter att stödja sina gamla spel i den utsträckning som Blizzard har gjort och gör.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:

Om ett spel får en stor spelarskara och bra recensioner beror det antagligen på att många spelare och recensenter tycker att det är bra spel. Eller menar du att de har blivit lurade att tro att det är ett bra spel och att de egentligen inte vill spela det?

Bara ett namn kan göra enormt mycket för en produkt. Kolla på Star Wars. Hur många skitspel med stora spelarskaror har där inte funnits?
Nej, ett spel måste inte vara bra för att bli stort.

Medlem

Snälla, ge mig beta!!!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av Schluug:

På vilket sätt skulle Path of Exile vara bättre? Det som Blizzard är bra på är att släppa välpolerade spel med väldigt få buggar, ett snyggt och fungerande interface etc. Dock så är ju utvecklingstiden därefter.

Jag tycker Diablo 3 ser otroligt lovande ut, och jag tror inte jag kommer bli besviken. Sen så är ju det vi sett inte den slutvärdiga versionen men troligtvis väldigt snarlik. Diablo 3 kommer bli det spel jag kommer spela mest de kommande två åren.

Minns när man kom med i Diablo 2-betan, satan va roligt det var fastän den betan var väldigt begränsad.

Grafikstilen i Exhile tilltalar mig lite mer. Mörk och mer realistiskt jämfört med färgglatt och warcraft stil.
Diablo3 har saker man kan köpa för riktiga pengar medans Exhile bara har utseende saker. Det betyder att det blir lättare att tjäna pengar för alla goldfarmers så dom kommer lägga ner mer tid på att göra hacks.
Exhile verkar ha bra mycket mer skills att välja mellan.
Sen finns det saker Diablo3 utmärker sig på men dom kvittar igentligen och det är tex storyn och filmsekvenserna.
Tror båda blir riktigt bra spel fast dom kanske tilltalar vissa personer mer.
Tror dock inte Diablo3 blir nått för mig tyvärr.

Inaktiv

Längtar riktigt hårt efter Diablo 3, skall börja spela det och sedan får vi se hur bra det kan tänkas vara.

Medlem

Är MYCKET tveksam till Diablo 3, även om jag älskade ettan och tvåan... Känns mest som om man tagit ett gammalt Diablo spel och bara gjort grafiken löjligare och barnsligare, "hottat upp" stridseffekterna och sen släppt skiten.
Inget nytänkande alls.

Hela spelet ser gammalt ut redan innan släpp.

Medlem

Hoppas att det dimper ned en nyckel i min inbox.

Skrivet av Remus:

2012 släpps spelet. Inte tidigare.

Det är nog ett mycket bra antagande.

Skrivet av Securion:

Är MYCKET tveksam till Diablo 3, även om jag älskade ettan och tvåan... Känns mest som om man tagit ett gammalt Diablo spel och bara gjort grafiken löjligare och barnsligare, "hottat upp" stridseffekterna och sen släppt skiten.
Inget nytänkande alls.

Hela spelet ser gammalt ut redan innan släpp.

Vad är det för nytänkande som krävs då?

Medlem

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av MiLeS:

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?

WOW och Starcraft2.

Medlem

Jag kommer bry mig om D3 den dagen det släpps. Innan dess så är det väldigt meningslöst att se "läckta" gameplay-filmer. Diablo handlar mest om välskriven story, och det avslöjas knappast i några filmer innan release.

Medlem
Skrivet av meskalin:
Skrivet av MiLeS:

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?

WOW och Starcraft2.

Om något av dessa var "dåliga" kan diskuteras. Visst, WoW fördummade hela MMO-marknaden. De gjorde ett spel som var ett "skal" av många av de som kommit före. Och de har inte fyllt i luckorna sedan dess. Man kan inte påverka spelvärlden, finns inga 'crafting'klasser. Och ett extremt monotont resurssamlande. Bara för att nämna ett par av alla de tusentals saker som WoW förstörde (eller iaf fördummade för att passa medel-svenson). Men att kalla det "dåligt" vet jag inte om jag kan hålla med om.

SC2 kan jag inte heller hålla med om. Visst, det är dåligt att de tar betalt till fullpris för ett spel som bara innehåller en tredjedel av ett spel. Men i det stora hela var det ett bra spel.

D3 blir kanske bra. Men jag har nu svårt att se att det blir något annat än bara en grafisk uppdatering av ett gammalt spel.

Som ni kanske ser så tror jag inte mycket på Blizzard som spelstudio längre. De har det för bekvämt och därför anstränger de sig inte så mycket som de borde. Bara 'säkra kort' rakt genom. Jag kanske ändrar min inställning när vi får veta mer om deras kommande MMORPG.

Medlem
Skrivet av meskalin:
Skrivet av MiLeS:

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?

WOW och Starcraft2.

Nu måste jag ta tillfället att fråga varför vissa är så besvikna på SC2.
Jag har inte spelat ettan, men av de få videos jag sett från det spelet verkar 2:an vara väldigt likt (kanske för likt?).

Medlem
Skrivet av Vorheece:

SC2 kan jag inte heller hålla med om. Visst, det är dåligt att de tar betalt till fullpris för ett spel som bara innehåller en tredjedel av ett spel. Men i det stora hela var det ett bra spel.

Starcraft 2 är så mycket valuta som bara gå från ett spel. Jag har spelat 100 tals timmar och det är 10 gånger mer än vilket annat spel som helst. Massor av valuta för pengarna

Medlem

När Blizzard släpper ett spel så är jag säker på att jag kan spela det ihop med dom flesta av mina gaming kompisar. Dom flesta andra spel är det väldigt svårt att få ihop med äns några kompisar på.

Det är det som gör dom så stora. Dom får snabbt en kritisk massa och behåller den

12
Skriv svar