Så spelar jag Deus Ex

Skägg.
10 Chambers
Så spelar jag Deus Ex

Jag gillar inte att smyga. När den nästintill obligatoriska "smyg dig förbi alla vakter"-banan dyker upp i ett spel får jag oftast fnatt, det fick mig att nästan ge upp magnifika #Uncharted 2 efter bara någon timme. Att jag fullkomligen älskar att hasa runt i ventilationerna i #Deus Ex: Human Revolution är därför väldigt oväntat. Jag har till och med uppgraderat hacker-kunskaperna för än mer avancerat snokeri.

Fast jag går inte så långt som investera i det optiska kamouflaget, det känns lite väl fegt. Jag vill också kunna slå tillbaka när jag blir upptäckt så bedövningspilar kränger jag så snart jag kan. Men ändå, jag njuter av att inte bli upptäckt i ett spel. Och Bennet som kallade mig Quake-Calle när vi snackade om hur vi spelade det första spelet.

Jag kan inte förklara denna plötsliga förvandling. Det enda som skulle kunna vara anledningen är att jag inte blir tvingad till det. Jag skulle kunna skjuta mig igenom de flesta situationer men det är bara så mycket enklare att ta omvägen i en lufttrumma. Dessa möjligheter, och den spirande konspirationen som skaver under ytan, gör att #Deus Ex: Human Revolution känns som en väldigt värdig uppföljare.

#blogg


signatur
Ish
Medlem
Så spelar jag Deus Ex

Spoiler kanske.. Är precis tvärt om för min del. Tog "foxiest of the hounds" på svåraste andra gången jag körde igenom det. Dvs köra igenom hela spelet utan att trigga ett larm. Tanken var egentligen att få "Pacifist" och göra det utan att döda någon, men jag blev lite osäker på hur det där fungerar.. Bossar räknas inte. Nehe, men sista bossen då? Det är ju en massa annat jox som springer runt då också, bortsett från robotarna jag vet inte räknas. Måste ha knäppt nån av dem tror jag.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Kan också vara så att du har blivit äldre, Jag har personligen me mina polare genom alla åren som vi har spelat, att hur äldre dom blivit desto mer har dom valt sneaky vägarna istället för att "MEN ORKA" nu bara går jag in köttar, den taktiken typ

Kan inte spela alls längre, är i shanhg,,sheswaa.....China och kan inte spela längre. Spelet kraschar konstant då bildskärmens drivrutin slutar att fungera. jobbigt!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hmm själv kör jag "sneaky". Men jag lämnar i stort sett inga vid liv.
De som går, tar jag först med tranquilizer rifle eller H2H och sedan dödar jag dem med några skott i huvudet när kroppen är gömd.

Detroit tog mig 30 timmar att "klara", skulle gärna velat se någon form av procent på det man klarat av i varje område så man vet om man sökt igenom allting eller inte och hur bra man klarade det t.ex. hur många larm man "aktiverat", hur många suspicious, alarmed och hostile states man fått.

Vad jag har läst så ska man kunna få "Foxiest of hounds" även om fiender går i ett "Alarmed" status men under "Hostile" eller om de trycker på ett larm eller man misslyckas med att hacka något så ska det tydligen vara kört. Tycker dock att Detroit var svårast än så länge och det troligen pga bristen av augments tidigt i spelet. Just nu så har jag tagit mig ner med en Funicular-hiss och några saker som jag tycker är dåligt med spelet är att om du hackar en turret så kan du bära med dig den hur långt som helst verkar det som. Om man inte strävar efter att vara tyst så kan det vara till hjälp på vissa banor
Nån som vet hur många slut det finns i spelet?

Medlem

Angående Fuidama's fråga kring hur många slut det finns i Deus Ex:hr , så finns det 4:a, och jag har sett alla mohahahha...

Skägg.
10 Chambers

Natrium, kanske, men när jag spelade förhandskoden var det mer guns blazing, polishuset var hyfsat tomt efter min framfart


signatur
Testpilot

Ish: Pacifist är skitsvår för man kan faktiskt döda folk med stun gun utan att veta det , jag märkte det då jag sökte fienden och det var en dödskalle ist för ZZzzz , PEPS är också rätt instabil och kan lyfta en fiende över räcken eller in i en explosiv tunna.

Skägg.
10 Chambers

Hur länge sover de med Stun Gun?


signatur
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ish: Pacifist är skitsvår för man kan faktiskt döda folk med stun gun utan att veta det , jag märkte det då jag sökte fienden och det var en dödskalle ist för ZZzzz , PEPS är också rätt instabil och kan lyfta en fiende över räcken eller in i en explosiv tunna.

Tack för svaret ang avslutningar.. Attans, jag kom just till Detroit, känns som det är ett tag kvar, har inte ens hittat granatkastaren som man skulle få tillgång till genom CE och andra versioner.

Vet inte hur det är riktigt men jag har också haft missöden när jag kör stungun eller PEPS. Verkar som om de träffar huvudet i något när de faller omkull så kan de dö men det är nog inte tänkt så egentligen. Annars ska de ju vara sövda fram tills någon går fram och väcker dem, vara det Stungun, Peps eller tranquilizer. PGA problemen med att folk slungas iväg en bit av Peps så har jag bara haft användning för den vid 2 tillfällen. Föredrar tranq gun med stabiliserings augsen. Hitboxen gör det ändå svårt att få in ett "riktigt" HS på folk.

Försöker också unvika att söva folk som går på catwalks (eller lutar sig över räcken) då de kan falla ner från dem och landa bland andra fiender eller bara rent av dö från fallet. Sövde en polis på övervåningen så han tippade ner till 5-7 st andra poliser som arbetade >.< Ironiskt nog tog det en 10 sek innan någon såg honom ligga där.

Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur länge sover de med Stun Gun?

De sover tills man är klar eller att nån annan fiende väcker dem , rätt drygt i vissa situationer då man söver folk med geväret och kompisen kommer o väcker dem.

Skrivet av Fuidama:

Tack för svaret ang avslutningar.. Attans, jag kom just till Detroit, känns som det är ett tag kvar, har inte ens hittat granatkastaren som man skulle få tillgång till genom CE och andra versioner.

Man får inte granataren förren rätt sent i spelet , det uppdraget är medbakat i huvudstoryn så det går inte att missa - det kommer då man åker tillbaka gång 2 till Heng Sha eller vad de nu shanghai/kinastaden hette.

Oh btw det finns 4 slut mig veterligen .. man får välja på slutet.

Medlem

Angående att söva folk. Jag sköt han i polishuset i armor-rummet. Han sover än... Flera dagar in i spelet...

Medlem
Skrivet av Fargo:

Angående att söva folk. Jag sköt han i polishuset i armor-rummet. Han sover än... Flera dagar in i spelet...

Någon som gått tillbaka till O'Malley? polisen har fortfarande inte hämtat upp den sömntutan för mig.

Skrivet av Harakiri:

...åker tillbaka gång 2 till Heng Sha....

Okej jag har bara kommit till Detroit för andra gången nu så det verkar som jag har en del kvar av spelet, vilket inte är mig emot men jag tror jag spenderar för mycket tid med att leta efter saker som kan tänkas hackas/"dödas"/lootas etc.

Testpilot
Skrivet av Fuidama:

Okej jag har bara kommit till Detroit för andra gången nu så det verkar som jag har en del kvar av spelet, vilket inte är mig emot men jag tror jag spenderar för mycket tid med att leta efter saker som kan tänkas hackas/"dödas"/lootas etc.

Man kan inte spendera för mycket tid på sånt , första genomspelningen för mig tog 53timmar då jag har samma tendens att öppna alla skåp , hacka alla terminaler och knocka alla fienden på varje level.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Man kan inte spendera för mycket tid på sånt , första genomspelningen för mig tog 53timmar då jag har samma tendens att öppna alla skåp , hacka alla terminaler och knocka alla fienden på varje level.

Då har du ändå varit betydligt snabbare än vad jag har varit ^^.
Första Detroit tog mig drygt 30 timmar att gå igenom för att jag trodde att hela spelet utspelade sig där (letade efter de där 29 unika XP books etc) och är nu uppe i 62timmar men bara kommit till Detroit för andra gången. Dock gick banorna emellan betydligt snabbare än Detroit gjorde och det kanske var att allt kändes mer serverat och inte låg gömt eller liknande.
Anywho ska det bli intressant att se hur lång tid det tar totalt, men jag klagar inte på att jag fått värde för mina 995kr, bara om jag inte får XP book achievementen, men jag vet att jag inte får Pacifist, troligen inte Foxiest of the hounds för ett turret gick Hostile när jag laddade in en quicksave, även om ingen annan fiende i samma område brydde sig. Och Deus Ex Machina (alla avslut).

1
Skriv svar