Nytt liv för Mirror's Edge 2

Robot
Nytt liv för Mirror's Edge 2

Nya uppgifter pekar på att Faith faktiskt kommer att skutta över hustak igen.

#nyhetstips, #mirrors-edge, #electronic-arts, #mirrors-edge-2, #battlefield-3, #need-for-speed-the-run, #dice


Medlem
Nytt liv för Mirror's Edge 2

Awesome, hoppas detta blir verklighet.

Medlem

Hoppas!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Medlem

Man får ju verkligen hoppas att det blir av.

Moderator | Testpilot

Skulle gärna se det som en shooter och att du kan göra om omgivningen samt att du då kan springa runt och hålla på som i ettan... Underbart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

svårt att tro att detta spel inte blev hit ???
Spelet var ju awesome

Medlem

Hoppas det blir av, känns som man kan göra sjukt mycket intressant av Mirror's Edge.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers

Det har sina brister. Jag började spela om det för någon vecka sedan och det håller inte riktigt. Mycket kontextkänsliga saker, som att hoppa mot ett rör, som är oputsat.


signatur
Medlem

Trevligt! Har längtat på en uppföljare väldigt länge nu

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det har sina brister. Jag började spela om det för någon vecka sedan och det håller inte riktigt. Mycket kontextkänsliga saker, som att hoppa mot ett rör, som är oputsat.

Det var ändå 2008. Tror att efter BF3 släpps så skulle DICE klara av detta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det har sina brister. Jag började spela om det för någon vecka sedan och det håller inte riktigt. Mycket kontextkänsliga saker, som att hoppa mot ett rör, som är oputsat.

Det var ändå 2008. Tror att efter BF3 släpps så skulle DICE klara av detta.

Hur menar du? Massor av spel som släpptes 2008 var finputsade


signatur
Medlem

Fantastiskt att kan bli av, men blir orolig med EA:s Origin. Det kommer väl säkerligen att hänga med alla spel som EA ger ut. Så ifall de inte ändrar villkoren för tjänsten så kan man inte köpa ME2 eller Mass Effect 3.

Medlem

Yes! Håller med, Lisa måste göra låt till ME2 också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det har sina brister. Jag började spela om det för någon vecka sedan och det håller inte riktigt. Mycket kontextkänsliga saker, som att hoppa mot ett rör, som är oputsat.

Det var ändå 2008. Tror att efter BF3 släpps så skulle DICE klara av detta.

Hur menar du? Massor av spel som släpptes 2008 var finputsade

Menar att det var 2008 vilket betyder spelet har några år på nacken samt att det är ett väldigt annorlunda spel på dem flesta sätt. Förstapersonsplatformare är inte vanligt (om det ens finns andra liknande spel?) så tycker ändå dem gjorde ett väldigt bra jobb OCH tror dem har lärt sin läxa och kommer då en tvåa komma, tror jag faktiskt det kommer bli bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Första spelet var ju riktigt tråkigt.

Om det ens ska vara värt att kolla åt en eventuell tvåa så måste de ta en mer orealistisk approach ala Quake. Allting känns väldigt långsamt och linjärt.
Trick jump-kartor i Quake är så mycket roligare. Främst pga strafe jumping men även att det kräver timing och precision! Det är otroligt tillfredsställande att lyckas hoppa igenom en trick jump-karta. Känslan att bara flyga igenom allting. Det är kul!
Mirrors Edge var i princip bara ett långt, utdraget quick time event:
Röd låda? -Tryck A
Röd stång? - Tryck Y
Röd dörr? - Tryck X
Fiende? - Tryck B

Troligtvis kommer den eventuella tvåan vara lika tråkigt eller värre.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det har sina brister. Jag började spela om det för någon vecka sedan och det håller inte riktigt. Mycket kontextkänsliga saker, som att hoppa mot ett rör, som är oputsat.

Det var ändå 2008. Tror att efter BF3 släpps så skulle DICE klara av detta.

Hur menar du? Massor av spel som släpptes 2008 var finputsade

Menar att det var 2008 vilket betyder spelet har några år på nacken samt att det är ett väldigt annorlunda spel på dem flesta sätt. Förstapersonsplatformare är inte vanligt (om det ens finns andra liknande spel?) så tycker ändå dem gjorde ett väldigt bra jobb OCH tror dem har lärt sin läxa och kommer då en tvåa komma, tror jag faktiskt det kommer bli bra.

Jag säger inte att det inte är unikt, men jag stör mig när saker inte fungerar som tänkt.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det har sina brister. Jag började spela om det för någon vecka sedan och det håller inte riktigt. Mycket kontextkänsliga saker, som att hoppa mot ett rör, som är oputsat.

Det var ändå 2008. Tror att efter BF3 släpps så skulle DICE klara av detta.

Hur menar du? Massor av spel som släpptes 2008 var finputsade

Menar att det var 2008 vilket betyder spelet har några år på nacken samt att det är ett väldigt annorlunda spel på dem flesta sätt. Förstapersonsplatformare är inte vanligt (om det ens finns andra liknande spel?) så tycker ändå dem gjorde ett väldigt bra jobb OCH tror dem har lärt sin läxa och kommer då en tvåa komma, tror jag faktiskt det kommer bli bra.

Jag säger inte att det inte är unikt, men jag stör mig när saker inte fungerar som tänkt.

Precis det jag menar... Jag tror och hoppas dem lyckas den andra gången!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas verkligen på en vettig story/berättande denna gång, och mer frihet!!!
Vem tusan designar ett spel där hela poängen är just "frihet" och tvingar en sedan att springa en snitslad bana, korridorer med mer luft än vanligt men fortfarande bara långa korridorer.
Skit i beväpnade fiender också, eller släng in användbara vapen, fienderna var bara dryga och förstör tempot. Sen mindre "trial and error" när det gäller att landa på precis rätt millimeter av en plattform, speciellt om kamera/spelkontroll motarbetar en.

Bra idé, dåligt utförande. Ser fram emot en rejält putsad uppföljare

Medlem

Gör det lite mer freeroaming så blire nog en storhit!

Första var lite väl linjärt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Yes, give us love! "ME1" är en av de bättre spelen som släppts...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Det sjuka med 1an var att jag ÄLSKADE spelet men hatade det ... vissa hoppcombos var helt sjukt jobbiga att lyckas med.

Minns särskilt ett ställe i en hörnkorridor där man hoppar av en högre plattform för att glida på väggen , vända 90grader och sen ta tag i ett rör i taket för att ta sig vidare.
Jag försökte nog få ordning på det hoppet i en timme av misslyckade hopp då jag visste att man skulle vidare där och youtube vids visade hur man hoppade , men gammal man som man är klarar man inte sådana advancerade combos.

Jag slutade att spela då jag kom till ett ställe där man i en hög aula skulle hoppa långt uppe i taket och via flera rör i taket ta sig vidare till en plattform , allt medan en kille med elakt automatgevär matar på en för fullt.

Fick nu pepp att helt sonika leta reda på nån fin trainer / fuskkod och spela igenom spelet.

Medlem

Ah, detta låter fint..

Medlem
Medlem

Älskade låten men älskade spelet mer <3
Har alltid hoppats på att 2an ska hitta ut och man hoppas fortfarande

Medlem
Skrivet av korvbollar:

Första spelet var ju riktigt tråkigt.

Om det ens ska vara värt att kolla åt en eventuell tvåa så måste de ta en mer orealistisk approach ala Quake. Allting känns väldigt långsamt och linjärt.
Trick jump-kartor i Quake är så mycket roligare. Främst pga strafe jumping men även att det kräver timing och precision! Det är otroligt tillfredsställande att lyckas hoppa igenom en trick jump-karta. Känslan att bara flyga igenom allting. Det är kul!
Mirrors Edge var i princip bara ett långt, utdraget quick time event:
Röd låda? -Tryck A
Röd stång? - Tryck Y
Röd dörr? - Tryck X
Fiende? - Tryck B

Troligtvis kommer den eventuella tvåan vara lika tråkigt eller värre.

wut? Vad det än är du har spelat så var det nog inte mirror's edge

Medlem

Måste fråga, vet någon vart man kan hitta riktigt bra costum maps till 1an?
Har bara spelat igenom spelet och dess DLC men har alltid läst och hört att det ska finnas några bra custom banor där ute på nätet

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Måste fråga, vet någon vart man kan hitta riktigt bra costum maps till 1an?
Har bara spelat igenom spelet och dess DLC men har alltid läst och hört att det ska finnas några bra custom banor där ute på nätet

kika här: http://on-mirrors-edge.com/forums/viewtopic.php?id=4409 (scrolla ner en bit)

Medlem

Älskade konceptet och DICE lyckades mycket väl med det, ser verkligen fram emot en uppföljare.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ge mig ME 2 ja tack!

12
Skriv svar