Deus Ex: slutsatsen

Testpilot
Deus Ex: slutsatsen

Kära Deus ex: Human revolution , vi umgicks i 53 sköna timmar innan vi klarade av dig , det var underbart !!

Årets spel! alla kategorier , det skall mycket till om nåt annat skall klå detta!

2 helgers spelande och man var klar , rätt intressant spelande och himla kul.
Bossfighterna som det skrivs så mycket om är inte så farliga , det var egentligen bara den första bossfighten som jag tyckte var jobbig , de andra gick efter några försök och den sista var rent löjligt enkel då jag var nästan 100% maxad med alla augs.

Min spelstil bestod av att göra icke dödliga takedowns på så mycket jag kunde , j och på resten köra bedövning eller några tusen volt igenom kroppen , jag rensade alltså varje nivå på fiender, helst också utan att larmet gick.
Sedan utforskade jag varenda krok och vrå tills man hittat så många gömställen som möjligt , fanns en hel del skojjiga ställen och på köpet fick man löjligt många praxis points.
Varning: lirar du som pacifist och satsar på ej döda nån så passa dig , stun gun samt PEPS KAN döda utan att du märker det , hände mig flera gånger att jag dödade med stun gun , PEPS kan man lätt smälla nån över ett räcke eller spränga tunnor med = ooeeps döda fiender.

Genom att spela min stil maxade jag 95% av alla augs , jag skippade Typhoon systemet , att köra tracking på 7 targets var också onödigt samt sprint speed + nån mer mindre aug jag inte minns , 4-5 poäng till och jag hade allt maxat på gubben.

Tips o trix :

I början skall man satsa på :
1: Styrke aug (lyfta)
Lyfta tunga saker är bra för vissa luftschakt är blockerade av läskautomater eller tunga lådor.
2: Styrke aug (slå igenom väggar)
Kan man inte hacka så kan man hacka sig genom väggen
3: Hacking stealth
Självförklarande.
4: Hacking level
Iallafall till lvl2 eller 3 i början , håll koll på rummen du inte kommer in till , senare kommer man tillbaka till både detroit och shanghai-stadshubbarna och kan då ta de högre nivåerna.
5: Hoppa högre.
Vissa ställen hoppar man över stängsel och på lådor och hoppa högre gör det enklare , inte så jätteviktig i början dock.
6: Icarus landing system: kommer en del ställen i mitten/slutet av spelet du bara kommer till med hjälp av att landa från hög höjd.

Allt detta gör att man kommer in i alla rum så snabbt som möjligt , en hel del rum har alternativa ingångar och de bästa rummen har 3 val eller fler.

Nu till bra o dåliga augs:

Bra:
* Se genom väggar - Underbart bra för smygaren , dock rätt sunkig räckvidd men den är bra iallafall.
* Stealth - Mycket mycket bra att ta sig genom kniviga situationer och lasergrids , dock ej fungerande mot rörelseminor vilket e jäkligt konstigt.
* Cone of vision - Se vart fiender kollar - MKT viktig för smygaren.
* All hacking - stealth och nivå viktigt men fortify och att ta över robotar och turrets blir riktigt kul i senare spelet.
* Större radar - bra att ha koll på fiender utan att ens sett dem.
* Tracking av X antal fiender - bra för o ha koll på patruller men fler än 5 är rätt onödigt.
* Batteriladdningshastighet - mkt bra o ladda batteriet , dock tillhör andra delen av trädet dvs fler batterislots = MEH , 2 slots räcker till allt egentligen.
* Rebreather/Andas gas - finns en del ställen som är fulla med gas , alla utom 1 ( mig veterligen) går att stänga av genom att komma från ett annat håll men är rätt bra senare i spelet.
* Double takedown - mysig då man skall smyga utan att utlösa larm , dock krävs bra positionering med stealth i många fall , dock känns det rätt fint o ta ner 3 st - doubletakedown och sen en zappning med stungun på nr3.
* Emp shielding - mkt trevligt skydd , bra att ta sig in i vissa areor funkar precis som med gas.
* Extra inventory slots , för supersamlare som mig maxade man detta såsmåningom.

Okänt:
* Social - nu tog jag social seeeeent i spelet så det kanske hade varit mer kul , jag pratade dock ner både Tong och en av personerna i slutleveln utan social addonet bara genom att pusha rätt val.
* Typhoon : tog den aldrig eftersom jag inte ville döda nåt.
* Recoil : tog den inte eftersom jag körde mest med stun gun & smög

Dåliga/Meh:
* Smyga tyst - Lite besviken eftersom den drar ström , hade den inte gjort det hade den varit klockren med stealth men nu skiter man i den o rusar med stealth istället.
* Armor - rätt meeh då man smög hela tiden och då ska man ju inte ta skada , emp shield e guldbra dock.
* Sprint upgrades: ehh vem behöver sånt?

#blogg

Deus Ex: slutsatsen

Jag är lite besviken på att "takedowns" är konsolifierade, dvs. att det spelas upp en animation, önskar att det hade varit som i "The Bourne Conspiracy" (High Moon Studios), finns på Xbox 360, testa och njut...

Jag tror man behöver spela DX3 - ett par gånger för att testa "allt", om man nu kan det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Animationen är ju rätt bra även om jag håller med om en del , dels är det ingen generic animation utan just den gubben man plockar är ju med och i rätt miljö.

Jag tror det "konsolliga" är att den inte sömlöst flyter ut i takdown animationen utan att man vips visar den ur rätt kameravinkel.
Jag tycker fortfarande det är kul o kolla på dem , ska ta dödliga takedowns i nästa genomspelning.

Inaktiv

Lite märkligt att när man dunkar ned en fiende med några rejäla käftsmällar så är det ljudlöst, men en huggmejsel genom bröstet hörs över hela banan.


signatur

Allah är stor men jag har större

Skrivet av Harakiri:

Animationen är ju rätt bra även om jag håller med om en del , dels är det ingen generic animation utan just den gubben man plockar är ju med och i rätt miljö.

Jag tror det "konsolliga" är att den inte sömlöst flyter ut i takdown animationen utan att man vips visar den ur rätt kameravinkel.
Jag tycker fortfarande det är kul o kolla på dem , ska ta dödliga takedowns i nästa genomspelning.

Förvisso, man kan ju inte få allt, men detta är bara en liten detalj. På det stora hela är det ett bra spel.

Vilken edition har du köpt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Jag köpte nordic limited edition , den hade ett extramission som ger granatkastaren och nåt mer trams..

1
Skriv svar