Medlem
TriBond

http://i.imgur.com/jYmi0.jpg

Jag har personligen aldrig varit vidare förtjust i alla dessa frågesporter som existerar i spelformat såsom det så omåttligt populära Trivial Pursuit - vilket tycks existera i var och vartannat hushåll. Det är inte helt ovanligt hur just TP i synnerhet dyker upp på folks läppar om man sitter hemma hos någon och bara allmänt hänger eller att en fest pågår och det kommer på tal hur man borde plocka fram någon form av aktivitet. Själv betackar jag mig denna form av kunskapsuppvisning, vilket förmodligen bottnar i hur dåligt allmänbildad som jag faktiskt är så att då inte kunna skilja Vänern från Vättern gör att sådana här typer av spel sätter mig i en något obekväm situation där man näst intill blir dumförklarad.

TriBond är lyckligtvis någonting helt annat och har nu äntligen kommit tillbaka på den svenska marknaden i form av denna nyutgåva från Peliko. Bortsett från att leverera ordgåtor på samma gamla sätt som spelet nu har gjort i över 30 års tid, så introduceras även ett par nyheter vilka dels kommer i form av hur poängen delas ut och man faktiskt vinner spelet på, men också variationer på de här ordgåtorna vilket livar upp spelet ytterligare och blåser nytt liv i konceptet.

Så oavsett vad man tycker om frågespel eller ej bör man absolut kika närmare på veckans recension av det gamla TriBond i denna nya tappning.

Samtidigt pratar jag även om ConraDargo Recenserars framtid efter slutpläderingen av spelet så om man har något som helst intresse av mitt arbete är det rekommenderat att man lyssnar till vad jag har att säga här.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
TriBond

Skulle också behöva en allmänbildning for dummies, särskilt när jag helt slutat läsa dagstidningar.


signatur

Dags... vad? Jag har hört det ordet tidigare...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ditto, tidningar och nyheter överlag är så ointressant för mig - bortsett från om de behandlar spel ;P

1
Skriv svar