Batman a continuum

Medlem
Batman a continuum

Allt fler kvällar och dagar har gått åt till att lära känna min nya konsol. Jag har spelat både PS1 och PS2 och ägt båda konsolerna. Bytet från XBOX var alltså inte så stort och svårt som jag först tänkte.
Killzone 3 gick ju fort som tusan, och JA jag ska spela om det på ELIT. Men inte riktigt ännu. För ju mer jag spelar Arkham Asylum desto mer fäst och fångad blir jag av spelet. Jag kom på mig själv igår med att tänka tanken att det "är mer än ett spel" och att jag "är" Batman. Nej, såklart inte på något psykiskt sjukt sätt, snarare att jag är så inne i det att jag känner mig delaktig och berörd av vad som faktiskt händer i spelet.

Ett gott betyg helt klart.

För varje nytt rum så ökar svårighetsgraden en aning, pusslen blir knepigare och fienderna aningen mer pricksäkra. I alla fall upplever jag det så. Steget upp till Hard har jag inte ångrat en sekund och som en vis man skrev i ett svar på föregående inlägg "Det är då spelet kommer till sin rätt" (eller nåt i stil med det) stämmer verkligen.

Batman och jag går genom Arkham Asylum's slitna korridorer och följer Jokern's förödande framfart. Här och var ligger det avlidna fångvaktare och ibland stöter vi också på några av Jokern's hejdukar. Då är det läge att utdela några välriktade knytnävar och sparkar för att tysta ner dem i alla fall för stunden. Det hela görs med ett leende på läpparna. Visst, vi snackar inte Tekken-fighter men det är ett skönt flow i Batman när han en efter en i sann Chuck Norris-anda spöar busarna till golvet.

Mer om våra äventyr framöver. Jag måste ju hinna redigera lite bröllopsbilder också

#blogg

Batman a continuum

Kul att du gillar! Batman var mitt GOTY 2009. Ser fram emot uppföljaren.

Medlem

Kortare väntan för mig då som påbörjat Arkham Asylum sent... visste inte att det var så gammalt. Tänkte nog max 1 år.
Uppföljaren lär bli awesome!

Medlem

Trevligt trevligt, men missa inte Uncharted 2 bara som var lätt GOTY2009


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

Oj nu är ni flera om det! Batman vs Uncharted... this will be interesting.
Känns som jag har många bra spel på gång... uncharted-serien, ico&shadow of the colossus och många fler. Blir till att skriva en lista.

Ja och utan att förglömma MW3 och Battlefield 3 osv osv... black ops, tier 1 etc.

Yes, Uncharted 2 är kalasbra. Du borde definitivt spana in Heavy Rain med, om du inte redan gjort. Och L.A. Noire. L.A. Noire. Jag kan inte sluta tjata om det. Det är makalöst bra.

Medlem

Jo du kan sluta tjata... jag haaaaar det på listan!
Heavy rain ja... lät spännande när det kom, håller det fortfarande?

Medlem

Heavy Rain är underbart. Du bara måste ha det.

Trodde aldrig jag skulle säga det här men... Lyssna på Siken, han har helt rätt.

Testpilot

Batman e underbart , jag lyckades dock aldrig få till flytet med takedowns samt blockeringsteknik mot fienderna som har en cattle- prod , måste vara att jag är gammal och inte kan trycka mer än 2 knappar samtidigt

Medlem

Cattle-prod? Nu är det jag som känner mig gammal

När du nu har en PS3 så blir ju Ratchet & Clank spelen ett måste.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ratchet & Clank säger du... tillskriver dem på min lista asap

1
Skriv svar