Warhammer 40,000: Space Marine

Robot
Warhammer 40,000: Space Marine

Relic rör sig ut på okänd mark i och med sin action-debut, men samtidigt lyckas de leverera fantastiska bataljer mellan space marines och orker. Om och om… och om igen.

#warhammer-40000-space-marine, #relic-entertainment


Medlem
Warhammer 40,000: Space Marine

För enformigt för min smak, avstår.

Inaktiv

Just enformigheten var något jag var lite rädd för efter att ha testat demot, blir dock ändå ett köp, pga vänner och warhammer fanatism men även för att Relic är en utvecklare jag verkligen respekterar.
Co-op varianten låter även lovande. Dow2 Last Stand i tredje person? Ja tack.

Medlem

föredrar DoW 1, kan de inte göra ett nytt RTS

BTW, kanske bara jag, men kan man inte nästan klippa o klistra denna recension rakt över vilken CoD recension som helst? samma sak om och om igen, kan inte uppgradera vapen, linjär o träig story... låter exakt som CoD tycker jag

Medlem

äntligen ett WH spel för oss som bara orkar hålla reda på en gubbe i taget.

Medlem

Jag blev äcklad av demot. Enformig konsolskit.

Inaktiv

Är härligt pepp på detta. De som tänkte spela detta på PC kan ju säga till så kan vi kanske spela lite ihop? Vore sköj.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Enformigt och platt, inget för mig

Medlem

Har bara testat demot och tyckte det var lite väl enformigt.

Medlem

Hur kan man hinna tycka en demo är enformig när den bara varar i en 20min? o.O

Medlem

Gillade demot väldigt mycket, har just klarat ut Witcher samt spelar Deus Ex och det var skönt med ett mer hjärndött spel som var väldigt actionbetonat.


signatur

Videomupp

Medlem

Bra ide men dåligt gjort

Medlem

Det låter ju onekligen som om jag kommer att bli besviken. Fan, jag som gillar WH40K!

Medlem

Må verka enformigt och platt men menigslöst våld behöver inget djup. Tidsfördriv á la WH40K all-day-long!
Förbokat!


signatur

"plz" - Worst kind of offense

AW8
Medlem

Tyckte inte att demot gav ett enformigt intryck.
Striderna var våldsamma, underhållande och ganska utmanande. Kanske skaffar det i framtiden.

PS. Ryck ur respiratorn ur den Gyllene Tronen! 10 000 år av totalitär diktatur är 10 000 år för mycket.
Ner med tyrannen! Rösta Khorne!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag var också lite nyfiken på det här. Kanske skaffar när priset har reducerats.

Skrivet av marhed:

Hur kan man hinna tycka en demo är enformig när den bara varar i en 20min? o.O

http://www.youtube.com/watch?v=2114cNgTXrQ

Medlem
Skrivet av spanjoar:

Jag var också lite nyfiken på det här. Kanske skaffar när priset har reducerats.

Skrivet av marhed:

Hur kan man hinna tycka en demo är enformig när den bara varar i en 20min? o.O

http://www.youtube.com/watch?v=2114cNgTXrQ

Haha, spot on!

Medlem
Skrivet av AW8:

Tyckte inte att demot gav ett enformigt intryck.
Striderna var våldsamma, underhållande och ganska utmanande. Kanske skaffar det i framtiden.

PS. Ryck ur respiratorn ur den Gyllene Tronen! 10 000 år av totalitär diktatur är 10 000 år för mycket.
Ner med tyrannen! Rösta Khorne!

Jag är bara rädd för att det är ett sådant där spel som är exakt likadant som demot, fast i 16 timmar :).

Medlem

Ungefär vad jag förväntade mig av spelet.
Förstod att de inte kunde klara av att gör ett 3e persons skjut spel som inte är enformigt då detta även bara var ett "shoot'em'up" spel så är det svårt att trycka in variation i det...

Medlem

Jag had aldrig höga förväntningar på detta: vi visste ju att detta är vad space marines gör nämligen att hacka orker en masse. Men visst kunde de väl ändå gjort det bättre?

Skrivet av mrpeters:

ett "shoot'em'up" spel så är det svårt att trycka in variation i det...

Time Crisis lyckades rätt så bra med det om du frågar mig: handlar om att variera eldstridernas "layout" och massa strukturerat detaljarbete gällande timing och intensivitet. Man behöver inte bara släppa loss en massa ork'er i varje strid och kalla det en dag...

Medlem

Inte nog med att spelet känns väldigt låst och stelt så måste jag säga att grafiken inte är det bästa heller, karaktärsmodellerna ser helt ok ut men inte allt för låga texturerna och visserligen är det ingen fara med ljus & skuggor heller men världsgeometrin är absolut inte ok, speciellt då man oftast är låst till trånga miljöer.

Medlem

Var det någon som förvänta sig något annat? =S

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av mrpeters:

ett "shoot'em'up" spel så är det svårt att trycka in variation i det...

Time Crisis lyckades rätt så bra med det om du frågar mig: handlar om att variera eldstridernas "layout" och massa strukturerat detaljarbete gällande timing och intensivitet. Man behöver inte bara släppa loss en massa ork'er i varje strid och kalla det en dag...

Sant, men det är fortfarande ganska svårt att ha ett bra shoot'em'up spel med mycket variation när de fokuserade på att man bara ska få slakta Orks

Hur som helst kommer jag troligtvis finna lite nöje i spelet men tvekar på hur mycket ^^

Medlem

Tycker det låter precis som vad jag har förväntat mig. Det är kanske inget Deus Ex men med tanke på vad det är och var det kommer ifrån så verkar det uppfylla allt man förvänta sig av titeln och 40k. Blir ett köp.
Exterminatus låter dessutom som en vinnare.

Medlem

Jag tyckte demot var riktigt kul. Att recensenten klagar på miljöerna visar bara på att han inte känner till IP:t särskilt bra. Jag tyckte miljöerna var väldigt korrekta enligt hur de beskrivs i source böckerna.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tror jag nöjer mig med demot tills vidare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nice recension, ska nog vänta på fler ska komma, är sugen på att förhandsboka collectors edition men lite osäker hur spelet kommer att bli.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av spanjoar:

Jag var också lite nyfiken på det här. Kanske skaffar när priset har reducerats.

marhed skrev:
Hur kan man hinna tycka en demo är enformig när den bara varar i en 20min? o.O

http://www.youtube.com/watch?v=2114cNgTXrQ

http://www.youtube.com/watch?v=xZLVq81KUK8 .

ontopic: dagen efter jag testade Space Marine demot gick jag ner till gamestop och avbokade GoW3 och förahndsbokade det här.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag tyckte demot var riktigt kul. Att recensenten klagar på miljöerna visar bara på att han inte känner till IP:t särskilt bra. Jag tyckte miljöerna var väldigt korrekta enligt hur de beskrivs i source böckerna.

De kan ju vara trogna och tråkiga för det Det är troget, men är det samma sak så blir det ju inte roligare för det. DoW2 löste det ju bra med flera planeter av olika slag så det går allt att göra det varierande OCH troget


signatur

Videomupp

Medlem

FOR THE EMPEROR!

12
Skriv svar