Multiplayer-film från Modern Warfare 3

Robot
Multiplayer-film från Modern Warfare 3

Besök filarkivet för ett par minuters otyglad action mot mänskligt motstånd.

#activision, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Multiplayer-film från Modern Warfare 3

Känns som att det hela kring MW3 är lite "meh" med tanke på vad Dice har lyckats koka ihop med BF3.

Medlem

BF3 kommer i första hand, men när det nöjet är slut så blir det nog till att införskaffa detta.

Medlem

Oj, vad jag är förvånad över att se kommentarer om att BF3 blir så mycket bättre...

Wow!! alltså jag har aldrig sett något så häftigt och nyskapande! Detta kommer revolutionera online spelen för all framti......:D
Ärligt talat och skämt åsido, det känns bra att de gör något nytt med serie......:D


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

gäsp


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Kan inte direkt säga att jag spelat direkt mycket av något spel i COD-serien.
Dessa trailers, speciellt MP, fångar inte direkt mitt intresse heller. För mig ser det mer ut som ett stelt infanterikrigsspel á Unreal-motor. Vapnen & "gadgets" ser väldigt plastiga & overkliga ut, rörelserna känns stela eller onormala... & var är möjligheten att köra tanks, heli, flyg etc... för mig det stora nöjet i ett bra krigsspel.

Ser ut som att det blir endast BF3 i höst/vinter.

Medlem

Varför jag är så anti-cod just nu. Är för att dom ha pengar till o göra såå mycket mer än vad dom gör.. Det gör mig så sur. CoD4 var stort när det kom, men efter det...
Så BF3 all the way, dom försöker iaf göra nytt

Medlem
Skrivet av TexN:

Varför jag är så anti-cod just nu. Är för att dom ha pengar till o göra såå mycket mer än vad dom gör.. Det gör mig så sur. CoD4 var stort när det kom, men efter det...
Så BF3 all the way, dom försöker iaf göra nytt

Jag är den förste att hålla med om att MW3 har väldigt många likheter med tidigare spel i serien (vilket säger sig själv, det är direkta uppföljare med två års utveckling mellan varandra), men jag har aldrig riktigt förstått vad det är som är så nytt med BF3? Jag kommer lätt köpa BF3 och spela det, jag gillar serien väldigt mycket, men jag ser inte vad det är som är så extremt unikt med det om man jämför med BF2 och BFBC2. Man kan köra i stort sett samma typer av fordon som i BF2 (jet, heli, tank, APC med mera) och grafikmotorn, UI och presentationen har väldigt stora likheter med BFBC2.
Vad tycker du är så extremt nytänkande med BF3?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Suck.....

MW2 expansion. något enstaka nytt vapen. Samma ljud på vapen och allt.

Enda riktigt någorlunda nya är ju perks/killstreaks programmet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det verkar mest handla om att lägga minor, sätta ut skjutande torn, köra runt med radiostyrda robotar och kalla in luftburna dödsmaskiner som gör jobbet åt dig. Omedelbar "respawn"... ja jösses. Skörda XP och låsa upp prylar eller vårda sin statistik (i Elite?) istället för målbaserat spel.

Finns "search and destroy" kvar i denna serie, helst hard core?

Då menar jag när man bara har ett liv per omgång. Det skulle jag kunna tänka mig att spela, men... när jag tänker efter... jag vill inte bli dödad av automatiserade "killstreaks" och sitta och vänta på nästa omgång. Kanske finns S&D-servrar där killstreaks stängs av? Någon som vet?

Angående grafiken... nu frågar jag inte bara personer som älskar BF eller är kritiska till MW överlag. Är det någon märkbar förbättring sedan de tidigare MW-spelen? Jag ser själv ingen förändring, men å andra sidan har jag inte suttit och analyserat i detalj.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

>Strongbad.
Okejdå, det är inte så mycket nytänkande, dom behåller ju själva core'n,
Medans CoD nerdummas varje år, det blir bara lättare o lättare känner jag.

BF:
Nyare, fräschare grafik, det går faktiskt framåt! (vilket jag personligen tycker det ska göra, det ska inte stå still). Troligen mycket bättre ljud? Som har varit en stark sida hos BF - överlägset andra spel.
Mycket små detaljer, det kanske inte ger så mycket för gameplay, men det ger upplevelse.

CoD:
Jag grät nästan när jag hörde samma röster, med samma fraser från mw2 på mw3.
Det är rentav expansion till mw2 känner jag.

Inaktiv

Det ser helt klart underhållande ut , som vanligt när det är multiplayer och Call of Duty. Dock känns det föga nyskapande och mera som DLC/expansion än ett nytt spel. Hade gärna sett en ny fet grafikmotor , fysik och lite andra spelsätt - ja något nytt helt enkelt.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Finns "search and destroy" kvar i denna serie, helst hard core?

Ja, i båda fallen.

Skrivet av Tybalt:

Då menar jag när man bara har ett liv per omgång. Det skulle jag kunna tänka mig att spela, men... när jag tänker efter... jag vill inte bli dödad av automatiserade "killstreaks" och sitta och vänta på nästa omgång.

Det är här som (vad jag anser är) det bästa med CoD-serien kommer in i bilden, det finns alltid ett sätt att balansera användandet av killstreaks eller andra upplevda fördelar. Man måste aktivt anpassa sin spelstil till motståndet. En bra liknelse är sten/sax/påse, det finns alltid något du kan ta till (endera som perk, attatchment eller annan egenskap) för att hindra någons tillfälliga fördel. Det är de som är passiva och inte anpassar sig till motståndet som sätter livet till först.

Skrivet av Tybalt:

Kanske finns S&D-servrar där killstreaks stängs av? Någon som vet?

Ja. MW3 kommer ha möjlighet att starta alla typer av matcher och (äkta) dedikerade servrar där man kan anpassa i stort sett alla inställningar. Vill man stänga av killstreaks? Gör det. Vill man förbjuda vissa perks? Gör det. Vill man bara köra vissa vapentyper? Gör det.

Skrivet av Tybalt:

Angående grafiken... nu frågar jag inte bara personer som älskar BF eller är kritiska till MW överlag. Är det någon märkbar förbättring sedan de tidigare MW-spelen?

Detta är svårt att svara på, jag har inte sett så mycket än. Men en del som spelade det under XP-konventet säger att grafiken har vissa förbättringar i texturer och modeller. Personligen ser jag inte så stora skillnader med MW2 än, och det har nog sin förklaring i att MW-serien har som utvecklingsfilosofi att alltid, i alla lägen, få spelet att flyta i minst 60 fps. De har väl läst och hört vad fansen vill ha för förbättringar och jag tror allvarligt talat inte att så många tagit upp grafiken som något som borde prioriteras framför annat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Så det är SÅ CoD ser ut nu för tiden? Jag har inte spelat eller sett gameplay sedan MW1 tror jag. Jag vet inte varför folk jämför MW3 med BF3, de känns så väldigt olika i min mening.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av TexN:

BF:
Nyare, fräschare grafik, det går faktiskt framåt! (vilket jag personligen tycker det ska göra, det ska inte stå still). Troligen mycket bättre ljud? Som har varit en stark sida hos BF - överlägset andra spel.
Mycket små detaljer, det kanske inte ger så mycket för gameplay, men det ger upplevelse.

CoD:
Jag grät nästan när jag hörde samma röster, med samma fraser från mw2 på mw3.
Det är rentav expansion till mw2 känner jag.

Okej, jag tycker inte du kom med några konkreta exempel på nytänkande hos BF3. Synd.

En detalj som du ska veta om ljudet i MW3, de röster du hörde är troligtvis inte samma röster och fraser som kommer i slutprodukten. På CoD XP sa de i en intervju att rösterna för MW3 precis hade spelats in, så det är väl en av de saker som kommer läggas in sist, innan releasen om två månader.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag längtar SÅ MYCKET efter BF3 och MW3!!! Givetvis för att jag gillar båda serierna, men först och främst för att när spelen väl är släppta så kanske man slipper se en hel del av detta tjafs om att det ena eller det andra spelet är så dåligt/bra! Är så otroligt trött på att allt man läser i kommentarerna så är det bråk om ovanstående, i varenda artikel...

Medlem

Det här kommer bli så FETT!!!!!

Medlem

Känns som dom lagt alla pengar på reklambudgeten o inte ett öre på att utveckla spelet..
Allt ser ju återandvändt ut från tidigare spel.

Medlem

wow... jag tänkte att kanske detta skulle kunna bli kul, kanske det är... men wow, trodde fan att jag tittade på en trailer av black ops eller mw2.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=EeSUuj98Rx0

Tycker detta passar andra videon perfekt.

Medlem

signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Asså vad är det med ljuden? Har jag blivit kräsen efter BC2? Låter ju som att någon ställt sig och pissat i en liten burk när de skjuter :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av TexN:

Varför jag är så anti-cod just nu. Är för att dom ha pengar till o göra såå mycket mer än vad dom gör.. Det gör mig så sur. CoD4 var stort när det kom, men efter det...
Så BF3 all the way, dom försöker iaf göra nytt

hahahaah vad är det nya med Battlefiled 3? det är exact som dom tidigare Battlefield.

Medlem
Skrivet av BlackK:
Skrivet av TexN:

Varför jag är så anti-cod just nu. Är för att dom ha pengar till o göra såå mycket mer än vad dom gör.. Det gör mig så sur. CoD4 var stort när det kom, men efter det...
Så BF3 all the way, dom försöker iaf göra nytt

hahahaah vad är det nya med Battlefiled 3? det är exact som dom tidigare Battlefield.

Njae, mer som Battlefield 2 med förstörbar miljö! Skulle väl säga att det är ganska nytt


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är detta en tidsresa bakåt i tiden?

Medlem
Skrivet av BlackK:
Skrivet av TexN:

Varför jag är så anti-cod just nu. Är för att dom ha pengar till o göra såå mycket mer än vad dom gör.. Det gör mig så sur. CoD4 var stort när det kom, men efter det...
Så BF3 all the way, dom försöker iaf göra nytt

hahahaah vad är det nya med Battlefiled 3? det är exact som dom tidigare Battlefield.

Kanske tog fel ordval, utvecklas är nog mer korrekt.
CoD står fortfarande kvar @ 2007

Medlem

mycket snack om BF3 vs MW3, imo är det helt olika spelstilar, CoD är mer snabb action på mindre kartor, och BF3 har större och öppnare kartor, fordon, förstörbar terräng = tilltalar mig mer.

MW3 känns mer som åt Quake hållet, snabb ond bråd död

Medlem

Hmm? Är det ett nytt kartpaket till MW2 eller?

Medlem
Skrivet av G4ld0n:

Det här kommer bli så FETT!!!!!

troll!

12
Skriv svar