Robot
NHL 12

Lika säkert som att Tomten kommer på julafton är att det dyker upp ett nytt NHL-lir från EA Sports lagom till hockeysäsongens början. Men liksom Tomten har #NHL 12 i stort sett samma outfit som året innan. På gott och ont.

#nhl-12, #konami, #pro-evolution-soccer-5, #ea-sports, #nhl-11, #ea-canada


Medlem
NHL 12

4w50m3! Redan förhandsbokat

Medlem

Ne jag förstår att realism kan ge minus, ge ett nytt NHL Arcade istället!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Flakmonkey

Den 16 september går den första NHL Smackdown av stapeln, då ska den bästa NHL 12-spelaren i kompisgänget koras... borde kanske köpa direkt så man kan öva lite ^^

MFC
Medlem

lulz... "för mycket realism"... go play SMB you... you... you goomba!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

lirar bara bap, kommer köpa det igen, dum som man e

Är nån förbättring där förutom att man får börja å lira som junis om man vill?

Medlem
Medlem
Medlem

Hade det varit vanlig mjukvara så hade versionsuppdatering varit rabatterad. De med 11an skulle ha rabatt på 12an.

Men spel är ju underpris på jämfört med mycket annan mjukvara med motsvarande arbetsinsats så det får väl vara hänt.

Hur mycket Word eller Excel får man för några hundra - inte så mycket. Och det är en bråkdel av jobbet i mantimmar mot vad ett spel är.

Sportspel har jag inte många - kanske får bli NHL då. 11an lär ju vara billig nu.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Hade det varit vanlig mjukvara så hade versionsuppdatering varit rabatterad. De med 11an skulle ha rabatt på 12an.

Men spel är ju underpris på jämfört med mycket annan mjukvara med motsvarande arbetsinsats så det får väl vara hänt.

Hur mycket Word eller Excel får man för några hundra - inte så mycket. Och det är en bråkdel av jobbet i mantimmar mot vad ett spel är.

Sportspel har jag inte många - kanske får bli NHL då. 11an lär ju vara billig nu.

såg nhl 11 på media markt för 99:- så kolla där om du har vägarna förbi.


signatur

God is dead

Medlem

Mycket legendary där, du.

Pansarknekt

PES är inte ospelbart på något sätt. Däremot är det inte sagt att det är perfa.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

"Så varför ska du då köpa NHL 12 när det är i stort sett samma spel som föregångaren? Jo, just därför. NHL 11 var grymt, och det är även detta års version. "

Märkligt argument. Om det är i stort sett samma spel, är det inte mer ekonomiskt då att behålla det gamla och ha lika kul med det? Eller varför inte uppmana folk som inte har något av det att köpa 11 för en spottstyver av vad 12:an kostar?

Medlem

Spelade precis två matcher med brorsan på ps3an. Riktigt kul spel faktiskt, tempot är perfekt imo. och målen njuter man av när man får in skitpucken i mål haha


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av LariosoDog:

Hade det varit vanlig mjukvara så hade versionsuppdatering varit rabatterad. De med 11an skulle ha rabatt på 12an.

Men spel är ju underpris på jämfört med mycket annan mjukvara med motsvarande arbetsinsats så det får väl vara hänt.

Hur mycket Word eller Excel får man för några hundra - inte så mycket. Och det är en bråkdel av jobbet i mantimmar mot vad ett spel är.

Sportspel har jag inte många - kanske får bli NHL då. 11an lär ju vara billig nu.

såg nhl 11 på media markt för 99:- så kolla där om du har vägarna förbi.

Tack för tipset - dock är jag sällan i närheten av MM och gissar att det är PC för det priset.

Man får hålla gluggarna öppna för PS3-utgåvan när 12an väl är ute.

Medlem

Förstår inte riktigt argumentet med att det är samma spel som NHL 11 , håller med om att det var riktigt kul , men har inte skaparna av NHL 12 fixat 300st nya tillägg till spelet eller har jag fel för mig ?? Sidenote: Modern warfare 3 , hur kan folk klaga på att det är som 2an , där är många likheter , men hur varierande är ett krig igentligen ??

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Angust:
Skrivet av LariosoDog:

Hade det varit vanlig mjukvara så hade versionsuppdatering varit rabatterad. De med 11an skulle ha rabatt på 12an.

Men spel är ju underpris på jämfört med mycket annan mjukvara med motsvarande arbetsinsats så det får väl vara hänt.

Hur mycket Word eller Excel får man för några hundra - inte så mycket. Och det är en bråkdel av jobbet i mantimmar mot vad ett spel är.

Sportspel har jag inte många - kanske får bli NHL då. 11an lär ju vara billig nu.

såg nhl 11 på media markt för 99:- så kolla där om du har vägarna förbi.

Tack för tipset - dock är jag sällan i närheten av MM och gissar att det är PC för det priset.

Man får hålla gluggarna öppna för PS3-utgåvan när 12an väl är ute.

nej det var faktiskt 360 och ps3 när jag gick förbi en hylla med massor utav dom.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Ur artikel:

För en nostalgiker är det dock lätt att bli irriterad på det låga tempot. Tittar man på en NHL-match på tv är det mycket mer action, det smäller i varje närkamp och spelarna rusar mot mål i varje anfall. I NHL 12 får man inte den känslan, riktigt. Visst, det går att i menyn öka matchtempot och aggressionen om du så vill, men det funkar ju inte om du ska spela online. Det långsamma tempot må vara realistiskt, men tv-spel behöver inte alltid vara exakt som verkligheten för att öka realismen.

Får inte ihop det här.
Du skriver att NHL-matcher på TV har högre tempo än NHL12.
Sen skriver du att långsamheten i NHL12 är för att matcha realism, alltså det du skulle se på TV.

Medlem

För mycket realism kan du ju stryka.. Spelet ska ha realism och är långt ifrån "för mycket". Vill man inte ha realism så finns det ju faktiskt ett "NHL Arcade".

Sen tempot kan du reglera själv i options för singleplayer. För multiplayer, ja prova lite svårare motståndare.

Så, nu stack jag hål på dina negativa tankar om spelet.
5 av 5! Bästa konsol spelet ever!

Skribent
Skrivet av deftune:

PES är inte ospelbart på något sätt. Däremot är det inte sagt att det är perfa.

Nästintill, skrev jag. Men det är underligt hur Konami efter PES 5 gick i helt fel riktning, när de hade något underbart på gång. Fifa har ju gått om, och lär ha gjort det än mer i år.

Skribent
Skrivet av helldrivers:

"Så varför ska du då köpa NHL 12 när det är i stort sett samma spel som föregångaren? Jo, just därför. NHL 11 var grymt, och det är även detta års version. "

Märkligt argument. Om det är i stort sett samma spel, är det inte mer ekonomiskt då att behålla det gamla och ha lika kul med det? Eller varför inte uppmana folk som inte har något av det att köpa 11 för en spottstyver av vad 12:an kostar?

Kanske är en dålig formulering. Själva spelmomentet är nästan exakt detsamma, förutom ett par mindre fix. Och det är ingen skillnad i grafiken. Men det är ju värt att köpa ändå, om man inte är student. Lär ju vara svårt att hitta onlinemotståndare i 11an efter ett tag?

Skribent
Skrivet av Mack:

För mycket realism kan du ju stryka.. Spelet ska ha realism och är långt ifrån "för mycket". Vill man inte ha realism så finns det ju faktiskt ett "NHL Arcade".

Sen tempot kan du reglera själv i options för singleplayer. För multiplayer, ja prova lite svårare motståndare.

Så, nu stack jag hål på dina negativa tankar om spelet.
5 av 5! Bästa konsol spelet ever!

Det jag menar är att ett verkligt tempo kan bli overkligt långsamt i en tv-spelsversion. Bättre då att öka tempot lite, för att få samma actionkänsla man faktiskt får av en NHL-match. Men det är ju en smaksak, kanske finns de som tycker det är för snabbt...

Skribent
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av Ur artikel:

För en nostalgiker är det dock lätt att bli irriterad på det låga tempot. Tittar man på en NHL-match på tv är det mycket mer action, det smäller i varje närkamp och spelarna rusar mot mål i varje anfall. I NHL 12 får man inte den känslan, riktigt. Visst, det går att i menyn öka matchtempot och aggressionen om du så vill, men det funkar ju inte om du ska spela online. Det långsamma tempot må vara realistiskt, men tv-spel behöver inte alltid vara exakt som verkligheten för att öka realismen.

Får inte ihop det här.
Du skriver att NHL-matcher på TV har högre tempo än NHL12.
Sen skriver du att långsamheten i NHL12 är för att matcha realism, alltså det du skulle se på TV.

Ja, visst är det komplicerat? Det jag försöker få fram är att tack vare realismen i spelarnas hastighet, verkar det långsammare än verklighetens tempo. Varför, vet jag inte. Men jag har för mig att tidigare versioner av NHL-serien var kvickare, måste ta fram några och testa.

Medlem

Ok PES-hater. Enda FIFA jag någonsin tyckt varit bättre än ISS/PES är 98 World Cup och 2008..

Medlem

Hoppas dom har fixat det totalt trasiga Ultimate Team från 11an, var ett helvete att ändra uppställning etc och sökningar och liknande var amatörmässigt utfört.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Jag skulle ha fått den idag på posten från Webhallen, men inte då. Postj-vlarna kan ju inte göra sitt jobb så nu blir det inget spelandes ikväll!!! Lackar f-n till...

Inaktiv

gäsp .. tror jag spelade nån demo av nhl99 som följde med pc-hemma eller ngt .. det ser ut på samma sätt 12 år senare

1
Skriv svar