Hur långt är ett gaming-marathon?

Redaktör
Ponny
Hur långt är ett gaming-marathon?

Ikväll propsar jag på att vi ska ha ett Sly-marathon. Men spontant började jag fundera på... hur långt är ett gaming-marathon? Det låter ju lite märkligt att säga "42 195 meter". Verkar dessutom fasligt invecklat att genomföra.

Istället får jag fråga mig hur länge ett sådant är. Till spelet är avklarat? Låter maffigt! Och lite jobbigt. Är det kanske istället lika med Haile Gebrselassies världsrekord på distansen? Det vill säga 2 timmar, 3 minuter och 59 sekunder. Men det låter å sin sida lite tamt. Ack, dessa grubblerier.

[ia=29340; large]
Slutsats: mycket Sly blir det ikväll.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Hur långt är ett gaming-marathon?

Jasså du tänker zå!
Själv ser jag ett marathon som hur många delar av en serie man kör efter varandra. Körde själv ett "Space 1999" marathon, det gick på 18 timmar innan jag tuppade av.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Jamenvizzt!
Men vart går gränsen för vad som är ett marathon? För din del verkar ett marathon ha ägt rum när medvetslöshet inträder. Låter som en bra måttstock. Rajt?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Snackar man film-marathon så menar man oftast att se en trilogi eller liknande utan avbrott.

Ett game-marathon tycker jag kan vara att sitta uppe hela natten och spela ett eller flera spel, för det är ju något vi vanliga dödliga inte alltid har tid med!

Rajt!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Då har jag gjort ett regelrätt marathon en gång! (tre gånger, om man ska räkna "spring i benen"-marathon också) Jag och två kamrater spelade Mario Golf till Gamecube en heeel natt. Konstigt spel för en mara, no?


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Allt efter den första symptomen av swamp-ass räknas som "marathon"-tid.
http://www.youtube.com/watch?v=OCf9M5GsDSs

Medlem

Tills man stupar! Fast då är ju frågan om man verkligen gått i mål också när man inte passerade ett målsnöre.


signatur

Videomupp

Medlem

Gränsen går när man får fyrkantiga ögon!

Du får nu spela tills du dör av utmattning.

Grattis.

Eller så kör man tills man tröttnar, av utmattning kanske. Skulle kanske vara bättre..

Edit - Bara för att så är det ju så att det är precis som det är. Jag är förbannat trött så nu ska jag sluta skriva förvirrande texter som denna. Sovasova.

Medlem

Det måste ju finnas rimliga måttstockar

2 dagar klarar nog de flesta av utan sömn, men sen är det inte roligt längre!

Medlem

100st 9-vars lopp på donkey kong mountain. Mario kart till game cube. fördelat på en helg.

Medlem

Först tänkte jag att det handlar juh om att det ska vara en ansträngning men då blir det ett alldeles för personligt mått och personliga mått är värdelösa...

Så då försökte jag tänka vidare, och som BeeJac skrev så vill det till en trilogi eller mer när man pratar film och om vi avrundat översätter det till tid så får vi sex timmar. Då tänker jag att allt över sex timmars (eller kanske åtta) gamande borde räknas som ett maraton med tanke på att då har man faktiskt satt undan så pass stor del av dygnet till ändamålet vilket tyder på dedikationen och ansträngningen som ett maraton ska representera... eller?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Redaktör
Ponny

Det här ÄR svårt. Låter som att vi alla bör gå samman och skriva en vetenskaplig uppsats om ämnet. Någonstans här finns kanske svaret:

* Spela tills du stupar
* Spela hela natten
* Spela två dagar
* Spela tills du får swamp-ass
* Spela 18 timmar
* Spela 42 195 meter (hur det nu ska gå till eller se ut)


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar