Square Enix tunga aktiefall

Robot
Square Enix tunga aktiefall

Det kontroversiella Dragon Quest-avslöjandet får rollspelsjättens aktiekurs att rasa med 11 procent.

#square-enix, #dragon-quest-x, #sony


Square Enix tunga aktiefall

Med rätta! Förvånad att det inte sjönk ännu mer.
Förräderi är ordet.
Fansen har skrikit efter en ny DQVIII. Och de svara så här!!! !¤"6#/(!#!¤#/#!)¤=!#&"!&¤#!(¤


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Dra på trissor, förväntade jag mig inte...tji fick dem?

Medlem

Hoppas att det här inte hotar en uppföljare till nya Deus Ex.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Men VARFÖR? Herp derp derp.
Online-delen är ju inget annat än valfri. Hur trög är man inte om man slutar lyssna vid ordet "online" och drar slutsatser hit och dit?

Herp Derp??

Så här ligger det till enligt Square Enix.
Det går att spela DQX offline de första timmarna in i spelet, sen blir spelarna Tvungna att spela Online för att få ut resten av spelet!. Och det kommer bli en månadskostnad.

"It's only possible to play DQX for a few hours offline at the game's beginning. Then, players must take the game online. To play online, they are required to pay a fee."

Valfri? inte så mycket.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

haha det är ju skitkul!!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

Om det stämmer var min nyhetskälla inte så värst duktig. Äsch då.

Medlem

Efter Deus Ex så borde väl Square Enix vara på det säkra en stund framöver.
Troligen ett av årets bästa spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Jadå, Hydraah, TiT:s uppgifter stämmer.

Medlem

Hoppas det jävla känns så ingen anna får en lika dum idé.

Medlem

Det har varit känt länge, ända sedan innan DQIX släpptes, att DQX skulle släppas till Wii. Det är ingen nyhet så jag ser inte varför det skulle göra så att Sony tappar så mycket. Även DQIX var ju till en annan plattform än någon av Sonys.

Man kan nog räkna med att DQXI utannonseras senare, för att reparera skadan lite. Precis som emd FF lär vi få nya delar bnåde offline och online.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Efter Deus Ex så borde väl Square Enix vara på det säkra en stund framöver.
Troligen ett av årets bästa spel.

Amen brother, jag har bara prövat den första timmen hos en kompis men jag håller redan med om att det är ett av årets bästa


signatur

Game long and prosper

Medlem
Inaktiv

Dom får helt enkelt lära sig att sluta göra online-spel! Inte undra på att aktien störtdök.

1
Skriv svar