Nytt liv för Mirror's Edge 2
Första spelet var ju riktigt tråkigt.
Om det ens ska vara värt att kolla åt en eventuell tvåa så måste de ta en mer orealistisk approach ala Quake. Allting känns väldigt långsamt och linjärt.
Trick jump-kartor i Quake är så mycket roligare. Främst pga strafe jumping men även att det kräver timing och precision! Det är otroligt tillfredsställande att lyckas hoppa igenom en trick jump-karta. Känslan att bara flyga igenom allting. Det är kul!
Mirrors Edge var i princip bara ett långt, utdraget quick time event:
Röd låda? -Tryck A
Röd stång? - Tryck Y
Röd dörr? - Tryck X
Fiende? - Tryck B
Troligtvis kommer den eventuella tvåan vara lika tråkigt eller värre.
Innehåller spelet ens quick time events (jag har inte spelat det)?
Första spelet var ju riktigt tråkigt.
Om det ens ska vara värt att kolla åt en eventuell tvåa så måste de ta en mer orealistisk approach ala Quake. Allting känns väldigt långsamt och linjärt.
Trick jump-kartor i Quake är så mycket roligare. Främst pga strafe jumping men även att det kräver timing och precision! Det är otroligt tillfredsställande att lyckas hoppa igenom en trick jump-karta. Känslan att bara flyga igenom allting. Det är kul!
Mirrors Edge var i princip bara ett långt, utdraget quick time event:
Röd låda? -Tryck A
Röd stång? - Tryck Y
Röd dörr? - Tryck X
Fiende? - Tryck B
Troligtvis kommer den eventuella tvåan vara lika tråkigt eller värre.
Haha, gud vilken underbar post. Den är INTE subjektiv alls, en helt perfekt post i den här tråden. Men snälla, om du älskar Quakes trickbanor så spela Quakes trickbanor. Poängen med ME var att ha en lite mer realistisk approach på det hela med Parkour. Visst, spelet är inte felfritt och är väldigt linjärt, men det var ändå en väldigt ny och skön upplevelse. Tycker verkligen att man ska behålla konceptet och utöka mest på level-designen, då blir det ett fenomenalt spel.
Det behövs spel som ME, jag som själv håller på med Parkour tyckte att spelet var så sjukt grymt att jag har spelat igenom den korta storyn MÅNGA gånger bara för att lära mig varje grej, dessutom så var alla time-trials grymma.
Ändra inte på ME, förbättra det bara.
EDIT: BTW, om du inte märkte det, så krävde ME en riktig drös med timing och precision.
Hoppas verkligen inte de faller för trycket och gör en mainstream-shooter av det hela. Det jag ogillade med ettan var just att det blev för mycket pang-pang. Mer parkour skulle iaf. jag uppskatta. Att konfrontera fiender var bara frustrerande quick time events som sabbade tempot.
Hur kommer det sig att ni inte har en recension på Mirrors edge? Hittar bara en förhandstitt =S
Har inte spelat något pcspel så mycket som ME1 tror jag. Total underbarhet i design, musik och atmosfär. Några brister i kontroll och story och leveldesign men det skiter jag i. Älskar det ändå.
Om jag skulle önska vill jag ha mer story med mer interaktion med karaktärer och vettiga cutscenes, lite mer flyt i leveldesignen på vissa sekvenser. lite mer variation i gameplayet, inga klätterbuggar (typ missa rör som man borde fått tag i) och sen bara mer av allt!
Kom igen DICE! Nu har ni snart släppt bf3-skiten, dags att ta tag i ME2!
En tanke som jag haft länge vad gällande just mellansekvenserna är att dom skulle anlita ett "animehus" som gjorde dom i manga/anime stil. Är inte så insatt i allt det men det skulle vara häfigt, hade inget emot den förra stilen, men det här skulle kanske passa bättre med tanke på att spelet hade lite asiatiskt över sig, tillexempel Faith.