Systemkraven för Rage

Robot
Systemkraven för Rage

Id Software tänker ta 25 GB av din hårddisk i besittning.

#rage, #id-softwrare


Inaktiv
Systemkraven för Rage

Bra, då klarar mig sig ganska bra då. Skall bli ruggigt trevligt att få spela ännu ett id Software spel.

Medlem

Klarar rekommenderade systemkraven lätt men 25 gb? OMG! Måste vara nytt rekord i storlek på ett spel! Inte ens WoW hade så mycket när det kom och det är ett MMORPG.

Imponerande!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

jag kan lira det på rekommenderat! NICE!

Medlem

Förköpt detta på Steam. 25 GB är inget problem när man kan få 2 TB för typ 600 kr. Dessutom visar det att dom inte har cuttat bort saker, snålat på texturer, snålat på cutscenekvalitet, etc. Vad som däremot är ett problem är att vänta på att spelet ska släppas!

Medlem

Glömde tillägga att 25GB iof är problematiskt för folk med dålig uppkoppling, dvs alla utanför europa och sydkorea..

Medlem

Sjukt jobbigt för dom stackars amerikanarna som sitter på typ 2Mbit och tanka det

Medlem

Det är väl ingen som säger att du måste tanka ner 25 GB? Man får väl en skiva med 25 GB release material och får tanka ner patchar motsvarande några MB? Om man inte skulle köpa det digital det vill säga.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av über_alles:

Glömde tillägga att 25GB iof är problematiskt för folk med dålig uppkoppling, dvs alla utanför europa och sydkorea..

Ja, det är ju jätteproblematiskt att köpa spelet på skiva.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Det är väl ingen som säger att du måste tanka ner 25 GB? Man får väl en skiva med 25 GB release material och får tanka ner patchar motsvarande några MB? Om man inte skulle köpa det digital det vill säga.

Fast digital distribution är ju rätt utbrett menar vi nog bara på.

Medlem

Lägre minimumkrav än jag trodde faktiskt, särskilt på grafikkortssidan. Hade säkert kunnat sparka igång detta på min gamla burk till och med

/ LordDaimos

Medlem

Age of Conan tog 25 gig ca XD


signatur

cags

Medlem

Ja det var låga krav. Förhoppningsvis finns en mängd grafikinställningar att leka med.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hmm dags för mer SSD-disk tro, eller så får jag rensa bort nått gammalt (eller installera det på en vanlig disk, men det e ju inget skoj)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Dom kan ju faktiskt skriva hur många Ghz det ska vara, vad säger det en att man ska ha en core 2 duo osv.. lista 2,5ghz minimum och 3,5+ på rekommenderat eller nåt.

Medlem

De flesta lär väl maxa detta ändå, system krav är mindre intressant så länge spelen utvecklas till ps3 och xbox360 framför pc.

Medlem

Det är väl inte så att man behöver tanka ner 25 gb. Tror att väldigt mycket är komprimerat innan installation.
Skulle väl tippa på max 3 DVD skivor för PC, troligtvis 2.


signatur

Nämen!

Medlem

25gig, rätt saftigt men å andra sidan är hårddiskutrymme inget problem idag.
Hade det varit 3-4 år sedan hade folk klagat.

(personligen spöar jag rekommenderade krav med hästlängder samt har totalt över 12TB utrymme!)

Medlem

2 TB, 12 TB spelar ingen roll, det hur mycket plats du har på SSDn som räknas! och det är där det kan bli pyrt..

bara och ta bort wow så är man klaaar

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

2 TB, 12 TB spelar ingen roll, det hur mycket plats du har på SSDn som räknas! och det är där det kan bli pyrt..

bara och ta bort wow så är man klaaar

Antar att du svarade på mitt inlägg (lär er citera)

Jag har en 120gigs ssd för boot enbart, i princip. Kör ett par program där men inget krav. Knappast är dem sega de andra diskarna.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

2 TB, 12 TB spelar ingen roll, det hur mycket plats du har på SSDn som räknas! och det är där det kan bli pyrt..

bara och ta bort wow så är man klaaar

Antar att du svarade på mitt inlägg (lär er citera)

Jag har en 120gigs ssd för boot enbart, i princip. Kör ett par program där men inget krav. Knappast är dem sega de andra diskarna.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tomtefar:

2 TB, 12 TB spelar ingen roll, det hur mycket plats du har på SSDn som räknas! och det är där det kan bli pyrt..

bara och ta bort wow så är man klaaar

Antar att du svarade på mitt inlägg (lär er citera)

Jag har en 120gigs ssd för boot enbart, i princip. Kör ett par program där men inget krav. Knappast är dem sega de andra diskarna.

Nja, var väl inte bara till dig men folk som tycker det är rätt mycket med 25 gig är väl problemet med SSD om folk vill ha spelen på dom..

Medlem

Med rekommenderad hårdvara har jag 12GB RAM till övers. Tryggt.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Det är väl ingen som säger att du måste tanka ner 25 GB? Man får väl en skiva med 25 GB release material och får tanka ner patchar motsvarande några MB? Om man inte skulle köpa det digital det vill säga.

Precis.. mosoloa har rätt. Troligen kommer spelet ligga på 10-15 GB och sen är det patchar, modar, DLC som är inräknat i framtiden. Aldrig att spelet kommer pumpa över 25 GB... det är väl inget World of Warcraft heller.

Medlem

Med 4 TB tillgängliga för icke systemrelaterade filer så är det nog inget problem. Övriga systemrekommendationer är inte heller några problem. Systemet är enligt windows egen mätstock 7.5, så Rage kommer att flyta som en smältande glaciär.

Medlem

Carmack kan han.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Lite nyfiken blir man på hur tjusigt spelet blir med rekommenderade specs - det är ju inga monsterkrav precis

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Lite nyfiken blir man på hur tjusigt spelet blir med rekommenderade specs - det är ju inga monsterkrav precis

Rekommenderade specs är dock vad som krävs för att 30 fps på medel~ inställningar.

Medlem

Jag vet inte mycket om Rage, men detta verkar lite väl lågt... vilka inställningar är "Recommended"?

Edit: Såg att kommentaren ovan mig gav mig ett svar. Fair enough!

Medlem

ända spel som är närheten me att sätta press på burken för mig är kanske Crysis me dx11 och texture pack, men inte ens då kommer det riktigt nära än så länge ^^ Älskar min maskin

123
Skriv svar