Modda Deus Ex: Human Revolution

Robot
Modda Deus Ex: Human Revolution

Kodare ger dig större kontroll över pc-versionen.

#deus-ex-human-revolution-1


Medlem
Modda Deus Ex: Human Revolution

Som om inte augmentation är fusk nog? Detta är bara lite "extra" fusk.

Medlem

Helt klart en av pc stora fördelar mot konsol. Gillar inte dagens återgenerering av ens hälsa, hade man haft detta i första Deus Ex hade det inte varit i närheten lika utmanande när man spelar spelet utan att ta död på ens fiender. Hade det inte varit för mods överhuvudtaget hade vi nog aldrig sett spel som Dota och CS (vilket i sin tur hade inneburit att vi nog inte sett mitt favoritspel True Combat Elite).

Medlem

Låter som en så kallad Trainer som man kan ladda ner typ till dom flesta utav spelen om inte alla XD

"finjustera spelupplevelsen"?

Vad hände med att uppleva ett verk så som skaparen menade att det skulle upplevas?

Möljigheten att utöka spelet med helt nytt inehåll i all ära, men att "finjustera spelupplevelsen" i ett singleplayerspel ter sig lika efterblivet som att klippa om en film själv.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

"finjustera spelupplevelsen"?

Vad hände med att uppleva ett verk så som skaparen menade att det skulle upplevas?

Möljigheten att utöka spelet med helt nytt inehåll i all ära, men att "finjustera spelupplevelsen" i ett singleplayerspel ter sig lika efterblivet som att klippa om en film själv.

Om man inte gillar det som utvecklarna tänkt sig är det inte fel att kunna ändra detta. Till exempel så föredrar jag som sagt att inte ha återgenererande hälsa och uppskattar då möjligheten att ta bort den. Dock skulle jag nog bara göra detta om jag märkte att spelet var för enkelt även på högsta svårighetsgraden. Hitta den där balansen mellan inte för svårt och inte för lätt och då kan den här typen av verktyg vara väldigt användbara. Tyvärr är det få spel idag som erbjuder en sådan utmaning ens på svåraste (till exempel så var Gears of War 1-2 i mitt tycke för lätta även på svåraste med undantag för slutbossen i första spelet).

Åh, går det att modda grafiken så att den inte är så gräsligt ful och daterad? Inte det, OK.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

"finjustera spelupplevelsen"?

Vad hände med att uppleva ett verk så som skaparen menade att det skulle upplevas?

Möljigheten att utöka spelet med helt nytt inehåll i all ära, men att "finjustera spelupplevelsen" i ett singleplayerspel ter sig lika efterblivet som att klippa om en film själv.

Har du ändrat volymen eller diskant/bas när du lyssnat på musik?

Har du ändrat färg, ljus kontrast eller volym på en TV?

Har sett film på TV som ursprungligen var släppt för biografer?

Att inte kunna skräddarsy en singelplayerupplevelse är lika efterblivet som att ha en låst tid på brödrosten. Skall brödrosttillverkaren bestämma hur hårt rostade jag vill ha mina bröd?

Edit: Notera att man fortfarande har möjligheten att spela spelet utan förändringar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:

Har du ändrat volymen eller diskant/bas när du lyssnat på musik?

Har du ändrat färg, ljus kontrast eller volym på en TV?

Att inte kunna skräddarsy en singelplayerupplevelse är lika efterblivet som att ha en låst tid på brödrosten. Skall brödrosttillverkaren bestämma hur hårt rostade jag vill ha mina bröd?

Edit: Notera att man fortfarande har möjligheten att spela spelet utan förändringar.

Jo, både min TV min min ljudanläggning är justerade för bästa upplevelsen, men det har lite med spelmoddning att göra. Om en ljudkille och en grafiker från Eidos skulle komma hem till mig och justera min anläggning så att spelet upplevs så som dom tänkt sig, så skulle jag glädjeligen spelat med deras inställningar.

Deus Ex är inte ett rostbröd. Det är en kulturyttring, ett sätt att berätta en historia, förmedla känslor och åsikter.

Är det rätt att säga till en konstnär hur denne ska skapa sina verk?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Tybalt:

Har du ändrat volymen eller diskant/bas när du lyssnat på musik?

Har du ändrat färg, ljus kontrast eller volym på en TV?

Att inte kunna skräddarsy en singelplayerupplevelse är lika efterblivet som att ha en låst tid på brödrosten. Skall brödrosttillverkaren bestämma hur hårt rostade jag vill ha mina bröd?

Edit: Notera att man fortfarande har möjligheten att spela spelet utan förändringar.

Jo, både min TV min min ljudanläggning är justerade för bästa upplevelsen, men det har lite med spelmoddning att göra. Om en ljudkille och en grafiker från Eidos skulle komma hem till mig och justera min anläggning så att spelet upplevs så som dom tänkt sig, så skulle jag glädjeligen spelat med deras inställningar.

Deus Ex är inte ett rostbröd. Det är en kulturyttring, ett sätt att berätta en historia, förmedla känslor och åsikter.

Är det rätt att säga till en konstnär hur denne ska skapa sina verk?

Jag upprepar: Notera att man fortfarande har möjligheten att spela spelet utan förändringar.

Edit:
Menar du verkligen att om en musiker vill att jag skall lyssna på musiken på en viss volym så måste jag alltid göra det?

En musikers skaparprocess påverkas inte av att jag ändrar volymen på min stereo.

Att anpassa sin enspelarupplevelse i ett spel påverkar inte spelskaparens kreativitet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Deus Ex är inte ett rostbröd. Det är en kulturyttring, ett sätt att berätta en historia, förmedla känslor och åsikter.

Är det rätt att säga till en konstnär hur denne ska skapa sina verk?

TV-spel är ett interaktivt medium. Konstnären kan på inget sätt tvinga folk att "uppleva" konstverket så som de själva tänkt det. De kan genom design ge en styrning, men ändå måste de förstå att vissa kommer göra någonting annat. Med ditt sätt att tänka så skulle vi exempelvis behöva ha syntester vid museer. Du kan glömma att få komma in om du är färgblind.

Ingen har kritiserat konstnären för hur de skapat sitt verk. Vi ser gärna bara att konstnären inte hindrar oss från att uppleva verket på ett annat sätt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Helt klart en av pc stora fördelar mot konsol. Gillar inte dagens återgenerering av ens hälsa, hade man haft detta i första Deus Ex hade det inte varit i närheten lika utmanande när man spelar spelet utan att ta död på ens fiender. Hade det inte varit för mods överhuvudtaget hade vi nog aldrig sett spel som Dota och CS (vilket i sin tur hade inneburit att vi nog inte sett mitt favoritspel True Combat Elite).

Deus Ex ett har regenerering, det är ett augment. Det är det i Trean med, fast man har den från början.
jag tycker dom borde tweakat det och en del annat lite, tex skadesystemet från ettan. tex att skjuta av sina egna armar etc.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Mods ftw. Blir ett inköp av Human Revolution snarast!

Testpilot

Treeevligt , en modd för att tweaka fiende AI kan inte vara långt borta då!

Inaktiv

bara att slippa domdär "#¤"# introfilmerna gör att det värt en installation. Oavsett om man använder något av de andra funktionerna.

Medlem

Ett av de spelen på listan "Ska köpas" när man får mer pengar!

Inaktiv
Skrivet av BionicKid885:

Låter som en så kallad Trainer som man kan ladda ner typ till dom flesta utav spelen om inte alla XD

Precis min tanke, jag förstår inte ens varför det här är en nyhet egentligen.
Det finns ju trainers till i princip alla pc-spel.

F.ö. så kan dlc slänga sig i väggen, modd all the way baby!

Medlem
Skrivet av BionicKid885:

Låter som en så kallad Trainer som man kan ladda ner typ till dom flesta utav spelen om inte alla XD

Precis, och det har hetat trainer allra minst sedan Commodore 64ans storhetstid, det vill säga i cirka trettio år. Men FZ kanske är rädda för att använda etablerade termer för att småbarnen inte skall förstå vad som avses.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av BionicKid885:

Låter som en så kallad Trainer som man kan ladda ner typ till dom flesta utav spelen om inte alla XD

Precis, och det har hetat trainer allra minst sedan Commodore 64ans storhetstid, det vill säga i cirka trettio år. Men FZ kanske är rädda för att använda etablerade termer för att småbarnen inte skall förstå vad som avses.

Tänk på konsolungarna.

Medlem

Förstår att de prioriterar allt som gör det lättare, är väl det som ligger i fokus för dagens "gamers".
Minns tiden då moddar var nytt mnaterial och förbättringar, inte bara godmode/easy mode för p12or...

Om någon kunde fixa det värdelösa inventariesystemet hade jag varit glad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För mig känns detta mer som en trainer än ett mod verktyg.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Här behövs inga moddar, det enda som behövs är lite safety dance!

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Här behövs inga moddar, det enda som behövs är lite safety dance!

https://www.youtube.com/embed/Y414Q7vVgYU

Hahaha, att blanda Deus Ex och Safety dance, typ de bästa sakerna inom media är så pass win på en episk skala så jag ryser av välbehag


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Här behövs inga moddar, det enda som behövs är lite safety dance!

https://www.youtube.com/embed/Y414Q7vVgYU

Hahaha... tredjepersons-coversystem i ett nötskal.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar