3DS får ny spak och fler knappar

Robot
3DS får ny spak och fler knappar

Ryktena om en expansion till 3DS har florerat ett tag och bekräftas nu av Famitsu. En ny analog spak och ett knippe knappar adderas och redan nästa vecka kommer spelarna att få känna på utbyggnaden under Tokyo Game Show.

#nintendo


Medlem
3DS får ny spak och fler knappar

Här finns en bild på "expansionen" : http://nintendo3ds.davidturnbull.netdna-cdn.com/wp-content/up...
Hoppas att man får länka bilder i kommentarerna.

Medlem

hahaha, det var den gräsligaste skissen jag har sett på länge

Medlem

Men den var överraskande representativ ; )

Medlem

Haha, "expansionen" var ju ohyggligt ful

Inaktiv

Ser bedrövlig ut, inget jag kommer skaffa till min 3DS såvida inte något spel jag vill ha tvunget måste ha den. Stylus används ju för ihop med styrspaken/styrkorset så vad ska man egentligen med en till joystick till? Hade varit mer rimligt till PSP'n om något.

Om man nu ändå måste utveckla detta så kunde man ju dels göra den symetrisk samt packa in ett batteri i den för extra batteritid. Då hade det inte känts alltför dumt.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Typiskt Nintendo att släppa tillägg som mer eller mindre kommer bli ett krav att ha i framtiden, sen när det börjar sälja dåligt så släpper dom en ny 3DS som har "expansionen" inbyggd. Dom borde byta namn till Nintenaddon.

Medlem

R.I.P Nintendo 3DS

Medlem

Varför klaga... man är ju inte tvungen att köpa sakerna?

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Varför klaga... man är ju inte tvungen att köpa sakerna?

Folk klagar på allt, troligen så är det en mänsklig rättighet eller krav för att kalla sig "gamer".


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

De gör ju den stackars 3DS'en svårare och svårare att kalla bärbar. Den börjar ju närma sig att bli stationär snart


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Men alltså, kom igen. Ni måste väl ändå se helheten. Nintendo gör massa konstiga beslut som gör att deras aktier störtdyker. Iwata cuttar sin lön med 50% bara för att inte tvingas avgå.
3DS är en försäljningsflopp i jämförelse med NDS. Katastrof.
Redan 6 månader efter release så sänker de priset på 3DS. De som betalat fullpris får ett par spel som plåster på såren. Desperation på hög nivå.
Nu släpper de detta tillbehör, vilket tyder på att 3DS inte duger. Tillbehöret är otroligt fult och lägger till flera centimeter på höjd och bredd. Högerspaken blir förskjuten ganska mycket och hela konsolen kommer kännas extra plastig och klumpig - bärbarheten borta.
Hela tillbehöret hintar om att en ny version av 3DS med en extra styrspak är på väg. De har fattat att dubbla analoga spakar är ett måste på en konsol 2011 (bland annat ger det fördelen att PSV-spel kan komma till 3DS som multiplattform). Då är alla som köpt nuvarande 3DS fucked. De får antigen använda denna koloss till tillbehör eller köpa den nya versionen av 3DS eller helt enkelt låta bli att köpa alla spel som kommer använda sig av dubbla spakar. Men det är ju "lugnt", de kanske får ett par 30 år gamla spel som plåster på såren...(Nej, nuvarande 3DS-ägare blir ass-raped)

Detta kan ju också liknas vid Wiimote och Motion+. Motion+ skulle vara där från första början och inte som tillbehör. För som det är nu så vågar inte många utvecklare tvinga spelarna att ha Motion+ till sina spel.
Sen behöver jag knappast nämna att historiskt sett så har de flesta tillsatser floppat hårt.

Att en ny version av 3DS med extra styrspak kommer är bara spekulation, men som säkert delas av många andra. För detta tillbehör tyder på detta. Iallafall är det är väl knappast någon som tvivlar på att en ny version av 3DS kommer så småningom. Även om det bara spekulation så gör det stor skillnad, för Nintendos aktievärde baseras på sådant.

Medlem

Nintendo är fan bäst på "tillbehör". Kommer väl dock gå att köpa inom kort med alla knappar från start så att säga... lite som motion plus till wii varning....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Mina tankar gåt till Game Boy hur mycket fanns det inte till den?..........

Medlem

Enda som skulle kunna göra det här "tillbehöret" ok är att det sitter ett feting batteri i det...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Att döma av spelhistorien har det aldrig varit ett bra drag att differentiera användarbasen med olika hårdvaruuppsättningar på en och samma konsol. Ser inget som tyder på att det skulle vara annorlunda denna gången.

Medlem

Fler knappar? Ser bara den analoga spaken? Dessutom så verkar det bli ett helvete att komma åt R-knappen.
Fult som stryk iaf. Nintendo börjar likna Sega mer och mer när det handlar om att släppa tillbehör.

Inaktiv
Skrivet av BadMrBox:

Fler knappar? Ser bara den analoga spaken? Dessutom så verkar det bli ett helvete att komma åt R-knappen.
Fult som stryk iaf. Nintendo börjar likna Sega mer och mer när det handlar om att släppa tillbehör.

L1 + L2 samt R1 + R2 tillkommer också.

Frågan är om det är påtryckningar från spelindustrin som gjort att en till styrspak och knappar tillkommer. För det är ju inte sååå länge sedan maskinen faktiskt lanserades..


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Va fan.. Sånt här köpte man möjligtvis till sin gameboy, men i dessa dagar är det ju bara löjligt..

1
Skriv svar