Ubisoft: Driver: San Franciscos pc-försening är "naturlig"

Robot
Ubisoft: Driver: San Franciscos pc-försening är "naturlig"

Pc-versionens 30 september-datum är inte medveten utan representerar en "naturlig fördröjning", påstår utvecklarna.

#ubisoft, #from-dust, #call-of-juarez-the-cartel, #driver-san-francisco


Medlem
Ubisoft: Driver: San Franciscos pc-försening är "naturlig"

Naturlig. Dra åt helvete, Ubisoft.

Medlem

Naturligt som i "vi tjänar inte lika mycket på att sälja till PC" ?

Medlem

Låt oss förstöra allt med lite DRM och lögner också ;D

Medlem

Ubisoft kan nog vara världens sämsta utgivare. De luktar curry.

Medlem

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

Medlem

och min röv är fääen inte hårig, o wait....
a lie is a lie, but it becomes the truth if repeated long enough.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

För all del gör mer av anledningen till att de gör så här från första början, det hjälper verkligen dig i framtiden.

hahaha


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av Gurant:

Ubisoft kan nog vara världens sämsta utgivare. De luktar curry.

Inte helt sant. Nog för att Ubisoft hittar på mycket fittigt men de är också den utgivare som lanserat flest av sina titlar på t ex GOG.com (bland annat kan få orginalversionen av Far Cry där DRM-fri för en spottstyver) och de har även lanserat många titlar med väldigt lätt kopieringsskydd; AS: Brotherhood krävde blott en disc-check och Call of Juarez: Bound in Blood släpptes utan något DRM alls.

Jag tycker nog det finns mer anledning att vara arga på EA då som verkligen fular sig med DRM: Steam-plagiat, smyg-lansering av SecuRom via patchar (Sims Medieval) och i visst fall rent blånekande (är det bara jag som minns när de påstod på fullaste allvar att C & C 4 inte hade något DRM alls?)

Medlem
Skrivet av rewoX:

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

Om pc-spelarena kunde tänka sig att betala för sig så kanske dom kunde få lite kärlek från utvecklarna.

Vad kom först? DRM och dåliga portningar eller vidspredd piratkopiering? Vem började bråket egentligen?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av rewoX:

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

Om pc-spelarena kunde tänka sig att betala för sig så kanske dom kunde få lite kärlek från utvecklarna.

Vad kom först? DRM och dåliga portningar eller vidspredd piratkopiering? Vem började bråket egentligen?

Nu tycker jag att du ska läsa på innan du i alla fall attackerar alla PC-spelare, de svenska köper ju gladeligen spelen verkar det som:

http://www.dataspelsbranschen.se/speltoppen.aspx

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av rewoX:

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

Om pc-spelarena kunde tänka sig att betala för sig så kanske dom kunde få lite kärlek från utvecklarna.

Vad kom först? DRM och dåliga portningar eller vidspredd piratkopiering? Vem började bråket egentligen?

Vem vill egentligen köpa DRM och dåliga portningar? Inte jag iallafall!

Medlem
Skrivet av Gurant:

Ubisoft kan nog vara världens sämsta utgivare. De luktar curry.

Gurant från Facepunch, I persume? Älskar din kommentar, du är en legend!

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av rewoX:

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

Om pc-spelarena kunde tänka sig att betala för sig så kanske dom kunde få lite kärlek från utvecklarna.

Vad kom först? DRM och dåliga portningar eller vidspredd piratkopiering? Vem började bråket egentligen?

"PC-spelarna" är inget kollektiv och bör därför ej heller beskyllas kollektivt.

Oavsett hur många varv man vrider DRM-soppan så blir ju slutsatserna fortfarande detsamma:
Företag vill stävja inkomstbortfall till följd av piratkopering: mycket förståeligt.
Företag försöker stävja förekomsten av illegala spelkopior genom att göra SÄMRE legala spelkopior: helt oförståeligt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av rewoX:

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

Om pc-spelarena kunde tänka sig att betala för sig så kanske dom kunde få lite kärlek från utvecklarna.

Vad kom först? DRM och dåliga portningar eller vidspredd piratkopiering? Vem började bråket egentligen?

Menar du att DRM är en bra lösning för att slippa piratkopiering? Dåliga portningar förstår jag inte hur det kan ha med saken att göra...

Medlem
Skrivet av eagiz:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av rewoX:

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

Om pc-spelarena kunde tänka sig att betala för sig så kanske dom kunde få lite kärlek från utvecklarna.

Vad kom först? DRM och dåliga portningar eller vidspredd piratkopiering? Vem började bråket egentligen?

Nu tycker jag att du ska läsa på innan du i alla fall attackerar alla PC-spelare, de svenska köper ju gladeligen spelen verkar det som:

http://www.dataspelsbranschen.se/speltoppen.aspx

Sant, men kollar man listorna är det spel som "The Sims", "WoW", i bästa fall CoD och liknande som toppar. Svenskar är dåliga på att köpa "riktiga" (icke casual) spel, och även när vi gör så avstår resten av världen.
Bästan alla spel säljer bättre på konsol, synd men sant, och att utvecklingskostnaden är lägre och man når en sjukt stor marknad är väl bara en bonus. En så enkel sak som vilket DRM/
"kompis och kram" program ska man ha? hur mycket extra ska man pröjsa för det? (Steam ex.)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av eagiz:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av rewoX:

Ska Ubisoft fortsätta så här dom med? som Rockstar gör... aja, blir piratkopiering av detta spel Ubisoft bara för att ni gör så här!

Om pc-spelarena kunde tänka sig att betala för sig så kanske dom kunde få lite kärlek från utvecklarna.

Vad kom först? DRM och dåliga portningar eller vidspredd piratkopiering? Vem började bråket egentligen?

Nu tycker jag att du ska läsa på innan du i alla fall attackerar alla PC-spelare, de svenska köper ju gladeligen spelen verkar det som:

http://www.dataspelsbranschen.se/speltoppen.aspx

Sant, men kollar man listorna är det spel som "The Sims", "WoW", i bästa fall CoD och liknande som toppar. Svenskar är dåliga på att köpa "riktiga" (icke casual) spel, och även när vi gör så avstår resten av världen.
Bästan alla spel säljer bättre på konsol, synd men sant, och att utvecklingskostnaden är lägre och man når en sjukt stor marknad är väl bara en bonus. En så enkel sak som vilket DRM/
"kompis och kram" program ska man ha? hur mycket extra ska man pröjsa för det? (Steam ex.)

Kollar man listan ligger Deus Ex högst upp, PC-versionen till och med.

Inaktiv

Klart det tar tid att fixa in deras monster DRM.

Skrivet av Friberg:

Kollar man listan ligger Deus Ex högst upp, PC-versionen till och med.

Siffror som kanske inte är helt färska, men ändå:
Försäljning Deus Ex:
360: 440k
PS3: 280k
PC: 100k
källa
Notera även att årets spelutvecklarindex påpekar att Sverige har ovanligt stor andel PC-konsumenter (jämfört mer resten av världen). Svensk försäljningsstatistik ärt verkligen inte lika relevant som global dito.

Den här metarapporten är också intressant i sammanhanget. Här är ett citat saxat från den:
"COD:MW2 sold around 300,000 copies on PC and had 4.1 million pirated downloads, the console version sold in excess of 6 million copies during the same period"

Nu vet jag exakt vad folk kommer kommentera med. "siffrorna är bara nedladdade torrents, inte faktiska installationer", "detta säger ingenting om hur många som ändå inte skulle köpt spelet eller hur många som piratat för att testa och sen gått till butiken", "DRM funkar ändå inte", yadda yadda, bla bla bla. Man kan sitta och slänga undersökningar och icke-konkreta gissningar på varandra hur länge som helst. Bespara oss det. Låt oss istället gå till något riktigt konkret:

i nästan varenda forumtopic om multiplattformspel som släpps till PC så kan man läsa samma sak: "gnäll gnäll, jag piratkopiera spelet för att det är så dåligt portat"
Inte fan blir man sugen på att lägga någon kärlek på PC-spel då. Om man inte gillar en produkt, ignorera då den helt och hållet istället!
Varenda människa som har någon som helst passion för PC-spel bör förstå att piratkopiering som protestform är i själva verket direkt destruktivt för utbudet av bra PC-spel!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Friberg:

Kollar man listan ligger Deus Ex högst upp, PC-versionen till och med.

Siffror som kanske inte är helt färska, men ändå:
Försäljning Deus Ex:
360: 440k
PS3: 280k
PC: 100k
källa
Notera även att årets spelutvecklarindex påpekar att Sverige har ovanligt stor andel PC-konsumenter (jämfört mer resten av världen). Svensk försäljningsstatistik ärt verkligen inte lika relevant som global dito.

Den här metarapporten är också intressant i sammanhanget. Här är ett citat saxat från den:
"COD:MW2 sold around 300,000 copies on PC and had 4.1 million pirated downloads, the console version sold in excess of 6 million copies during the same period"

Nu vet jag exakt vad folk kommer kommentera med. "siffrorna är bara nedladdade torrents, inte faktiska installationer", "detta säger ingenting om hur många som ändå inte skulle köpt spelet eller hur många som piratat för att testa och sen gått till butiken", "DRM funkar ändå inte", yadda yadda, bla bla bla. Man kan sitta och slänga undersökningar och icke-konkreta gissningar på varandra hur länge som helst. Bespara oss det. Låt oss istället gå till något riktigt konkret:

i nästan varenda forumtopic om multiplattformspel som släpps till PC så kan man läsa samma sak: "gnäll gnäll, jag piratkopiera spelet för att det är så dåligt portat"
Inte fan blir man sugen på att lägga någon kärlek på PC-spel då. Om man inte gillar en produkt, ignorera då den helt och hållet istället!
Varenda människa som har någon som helst passion för PC-spel bör förstå att piratkopiering som protestform är i själva verket direkt destruktivt för utbudet av bra PC-spel!

Är digital distrubtion medräknad i siffrorna för DXHR och MW2? Och hur har de kollat antalet nerladdade torrents?

Och jag kan inte komma på ett enda exempel där DRM har varit till någon fördel överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Friberg:

Kollar man listan ligger Deus Ex högst upp, PC-versionen till och med.

Siffror som kanske inte är helt färska, men ändå:
Försäljning Deus Ex:
360: 440k
PS3: 280k
PC: 100k
källa
Notera även att årets spelutvecklarindex påpekar att Sverige har ovanligt stor andel PC-konsumenter (jämfört mer resten av världen). Svensk försäljningsstatistik ärt verkligen inte lika relevant som global dito.

Den här metarapporten är också intressant i sammanhanget. Här är ett citat saxat från den:
"COD:MW2 sold around 300,000 copies on PC and had 4.1 million pirated downloads, the console version sold in excess of 6 million copies during the same period"

Nu vet jag exakt vad folk kommer kommentera med. "siffrorna är bara nedladdade torrents, inte faktiska installationer", "detta säger ingenting om hur många som ändå inte skulle köpt spelet eller hur många som piratat för att testa och sen gått till butiken", "DRM funkar ändå inte", yadda yadda, bla bla bla. Man kan sitta och slänga undersökningar och icke-konkreta gissningar på varandra hur länge som helst. Bespara oss det. Låt oss istället gå till något riktigt konkret:

i nästan varenda forumtopic om multiplattformspel som släpps till PC så kan man läsa samma sak: "gnäll gnäll, jag piratkopiera spelet för att det är så dåligt portat"
Inte fan blir man sugen på att lägga någon kärlek på PC-spel då. Om man inte gillar en produkt, ignorera då den helt och hållet istället!
Varenda människa som har någon som helst passion för PC-spel bör förstå att piratkopiering som protestform är i själva verket direkt destruktivt för utbudet av bra PC-spel!

Är digital distrubtion medräknad i siffrorna för DXHR och MW2? Och hur har de kollat antalet nerladdade torrents?

Och jag kan inte komma på ett enda exempel där DRM har varit till någon fördel överhuvudtaget.

Digital distribution är aldrig räknad i dessa listor.
Och slartibartfast, du länkade till Vgchartz... jag tänker inte ens säga mer om det.
Du kan skriva hur mycket skit du än vill och babbla på om hur piratkopiering förstör och allt vad det heter. Men om du länkar till VGChartz så har jag otroligt svårt att ta dig seriöst alls. Det är en sida som gissar sig fram och inte har rätt överhuvudtaget. De har ingen koll på digitalförsäljning och de har verkligen ingen koll på hur mycket spel faktiskt säljer i butik.

Skrivet av Friberg:

Digital distribution är aldrig räknad i dessa listor.
Och slartibartfast, du länkade till Vgchartz... jag tänker inte ens säga mer om det.
Du kan skriva hur mycket skit du än vill och babbla på om hur piratkopiering förstör och allt vad det heter. Men om du länkar till VGChartz så har jag otroligt svårt att ta dig seriöst alls. Det är en sida som gissar sig fram och inte har rätt överhuvudtaget. De har ingen koll på digitalförsäljning och de har verkligen ingen koll på hur mycket spel faktiskt säljer i butik.

Har redan svarat i förra posten (wohoo, timewarp!). kan citera om du vill:

Skrivet av slartibartfast:

Man kan sitta och slänga undersökningar och icke-konkreta gissningar på varandra hur länge som helst. Bespara oss det.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Friberg:

Digital distribution är aldrig räknad i dessa listor.
Och slartibartfast, du länkade till Vgchartz... jag tänker inte ens säga mer om det.
Du kan skriva hur mycket skit du än vill och babbla på om hur piratkopiering förstör och allt vad det heter. Men om du länkar till VGChartz så har jag otroligt svårt att ta dig seriöst alls. Det är en sida som gissar sig fram och inte har rätt överhuvudtaget. De har ingen koll på digitalförsäljning och de har verkligen ingen koll på hur mycket spel faktiskt säljer i butik.

Har redan svarat i förra posten (wohoo, timewarp!). kan citera om du vill:

Skrivet av slartibartfast:

Man kan sitta och slänga undersökningar och icke-konkreta gissningar på varandra hur länge som helst. Bespara oss det.

Exakt vad är det du försöker säga då? VGChartz är ingen sida man kan lita på då de inte visar realistiska siffror alls.

Skrivet av Friberg:

Exakt vad är det du försöker säga då? VGChartz är ingen sida man kan lita på då de inte visar realistiska siffror alls.

Jag försöker säga att min poäng inte handlade om siffror. Riktig statistik är inte tillgänglig och man kan sitta och slänga gissningar på varandra i all evighet.

Något som däremot är konkret och inte en gissning är hur den attityd gentemot piratkopiering som sprids här, där det ses som en helt OK proteståtergärd mot att företag inte gör bra spel, i själva verket skadar utbudet av bra PC-spel. Jag ser det överallt när jag pratar med folk runt om i spelbranschen.
Det finns en mycket vidspredd inställning om att det inte är någon större poäng att lägga kärlek på PC-spel eftersom PC-gamers inte betalar för sig. Sant eller ej, taskig attityd gentemot priatkopiering förvärrar bara situationen. Det spelar ingen roll vad som är korrekt. Det som spelar roll är vad spelbranschen TROR.

Intressant är att de som faktiskt sitter på konkret försäljningsstatistik från tidigare titlar är också de som har slutgiltiga ordet i utvecklingen och väljer att prioritera ner PC som plattform....

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Friberg:

Exakt vad är det du försöker säga då? VGChartz är ingen sida man kan lita på då de inte visar realistiska siffror alls.

Jag försöker säga att min poäng inte handlade om siffror. Riktig statistik är inte tillgänglig och man kan sitta och slänga gissningar på varandra i all evighet.

Något som däremot är konkret och inte en gissning är hur den attityd gentemot piratkopiering som sprids här, där det ses som en helt OK proteståtergärd mot att företag inte gör bra spel, i själva verket skadar utbudet av bra PC-spel. Jag ser det överallt när jag pratar med folk runt om i spelbranschen.
Det finns en mycket vidspredd inställning om att det inte är någon större poäng att lägga kärlek på PC-spel eftersom PC-gamers inte betalar för sig. Sant eller ej, taskig attityd gentemot priatkopiering förvärrar bara situationen. Det spelar ingen roll vad som är korrekt. Det som spelar roll är vad spelbranschen TROR.

För det första kan du sluta dra alla över en kam, jag känner massor som köper alla spel och inte piratkopierar alls. Där inkluderar jag mig själv också. Sen är det inte bara PC-spelare som piratkopierar. Finns idag gott om 360-spelare som gör det och hade under min gymnasietid massor av kompisar som chippade sina konsoler för att kunna piratkopiera och ladda hem spel.
Sen var det ju också så att Portal 2 läckte ut till konsoler innan release och piratkopierades frenetiskt.

Jag gillar ditt nick, Slartibartfast!

Men du?

Länka aldrig till bluffar-sajten VGChartz om du vill bli tagen seriöst. Bara ett tips, och glöm inte handduken!

Vill man ha en vettig diskussion kan man inte nämna VGChartz i samma veva. Det är ungefär samma sak som om ett gäng forskare skulle hålla föredrag om livets uppkomst och någon av dem tar upp Skapelseberättelsen...

Medlem
Skrivet av Zmizk:
Skrivet av Gurant:

Ubisoft kan nog vara världens sämsta utgivare. De luktar curry.

Gurant från Facepunch, I persume? Älskar din kommentar, du är en legend!

I egen hög person. Tackar för de värmande orden, fast jag vet inte riktigt vad jag gjort. höhö

12
Skriv svar