Söker bekämt och bra headset

Medlem
Söker bekämt och bra headset

Tjena.
Jag är på jakt efter ett schysst headset med bra ljud och bra mikrofon. Det är även viktigt att de ska sitta skönt - jag har tyvärr glasögon, så det är en viktigt aspekt att dessa inte trängs in i pallet - som de nuvarande headsettet gör.

De ska vara heltäckande. Har funderat på t.ex. http://www.dustinhome.se/corsair-hs1a-gaming-headset/product/...

- Bra ljud
- Bra mikrofon
- Sitta skönt även med glasögon
- Volymkontroll
- Bra kvalité
- Pris: Upp till 800:-

Har du något bra tips så förklara gärna varför de är bra. Skriv inte bara "xxx är bra!". Jag vill som sagt gärna veta varför. De ska i första hand användas till Skype och Ventrilo.

Medlem

Jag köpte ett nytt headset för inte så länge sen för ca 800 kr, precis sjunkit från ca 1200 kr. Det har riktigt bra ljud, 7.1 ljud, och bra mick som man bara fäller upp när man vill stänga av micken. Headsetet heter Logitech G35.
När jag lirar BFBC2 med dem när det sprängs bredvid en så vibrerar hela headsetet av basen XD

Men frågan är om det kommer sitta bra på dig som har brillor? Har inte det själv


signatur

cags

Medlem

Antar att det är ett headset till pc du söker, själv föredrar ja en lös blåtand i örat för kommunikation (med clanen kompisarna) och kör spel ljud i högtalare. för att få bästa känsla och ljud utan att kompromissa spel upplevelsen.
blir så rörigt när allt detta samplas ihop till en stor gröt i hörlurar. därför gillar jag blåtands lösningen över ena örat, men du kanske inte har möjlighet till att köra ljud i högtalare, och därför behöver hörlurar. om du spelar mycket, längre stunder så rekommenderar ja inte slutna hörlurar då de är extremt uttröttande och påfrestande för öronen, utan ett par öppna så kommer du märka att du inte blir lika snabbt trött framför datan.

Detta är vad jag tycker själv och bara min åsikt, själv spelar ja BC2 med min lösning och är jätte nöjd.

har ägt liknande Corsair head sett och Razer's Piranna och Sonys pro studio lurar med separat mick men kommit fram till att detta är bästa lösningen för mig.

(Testa size på ditt headset innan du köper det även om de går att ställa in, sluta använda Razer lurarna mycket för att de gav huvudvärk för att de spände åt så hårt över huvudet.)

Medlem

cags91: Tackar. Såg att många hade haft problem med upprepade brus i Win 7 64-bitars. Det kör jag på, så därav vågar jag tyvärr inte köra på det headsettet. Det verkar även som om många haft problem med sprucken plast ovanför ena hörluren.

Medlem

Ducci; Tack. Ja, det är datorn som det gäller. Det kanske kan vara en lösning. Kör så när jag spelar BF:BC2 på PS3an... Men jag har inte tillgång till blåtand på datorn. Å blådanden jag har till PS3an är jag inte riktigt nöjd med. Den sitter inte bra och har ett konstant brus.

Högtalare kör jag även med i dagsläget - men inte medans jag snackar på Skype eller Vent.

Jagar fortfarande en bra lösning till PC'n. Fler förslag är välkommet.

Inaktiv

Steelseries Siberia V2 Green är riktigt sköna och snygga. Tyvärr så var det problem i början med glasögonen men nu tänker jag inte på det.

Medlem

Siberia V1/V2 är de bästa headsets tillgängliga imo. Av Steelseries !

Medlem

Har haft ett par Mionix keid 20 i ett par månader nu, och är nöjd än så länge

http://www.mionix.net/page.php?al=keid20wht

Test på fz:
http://www.fz.se/artiklar/hardvara/20091010/mionix-keid-20

De har till prislappen (499kr) ett bra ljud till mig i alla fall,
(jag spelar mycket och har musik på resten av tiden).

Micken har fungerat bra än så länge, ingen har klagat på dåligt ljud.
Den känns rejäl men ändå smidig.

Vet tyvärr ej hur dom sitter med brillor på, men med en penna bakom örat är det inga problem (testade i detta syfte).

Ett relativt billigt headset med volymkontroll och mute på sladden.

Ha det gott!


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem

Vet ej om du föredrar trådlöst men jag är väldigt nöjd med mitt Logitech G930 (trådlöst) Har även jag glasögon, men kan utan problem sitta länge i skype, spela osv. Riktigt sköna lurar och grymt bra ljud enligt mig. Visst de är dyrare än 800, men värt det tycker jag.

Komplett.se


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Jag har kollat upp några som verkar intressant via prisjakt.nu. Jag har inte så värst mycket kundskaper om headsetts, så lite hjälp att välja rätt skulle uppskattas.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=708633,403908,137176,503...

Just nu lutar det nästan åt att jag tar tillbaka mitt svar til Ducci. Dom där Logitech G35 verkar jävligt nice ändå faktiskt.

Medlem

Om de är nån av dom du tänker välja, så skulle jag gå med steal lurarna. ( SteelSeries 5H v2 USB )

Motivering tycker dom såg skönast ut och på produkt fakta såg de bra ut med, enligt mina ögon

Men det är en glad chansning jag tar i och med att jag är positiv till Steelseries produkter och har alltid velat prova, men inte haft behov. plus att jag heller aldrig använt usb kopplade lurar och är lite nyfiken på hur det funkar.

därför skulle jag välja SteelSeries 5H v2 USB

1
Skriv svar