Jättetabbe tvingar Ubisoft ta bort Drivers online-avgift

Robot
Jättetabbe tvingar Ubisoft ta bort Drivers online-avgift

Upplåsningskoden som följer med i din Driver: San Francisco-box kan vara felaktig.

#ubisoft, #driver-san-francisco


Medlem
Jättetabbe tvingar Ubisoft ta bort Drivers online-avgift

Haha, rätt åt dem

De har säkerligen lagt ett antal hundra tusen dollar på att utveckla denna funktion för att de är så pengakåta, har ingen medkännsla för detta alls

Medlem
Medlem

Bra gjort. Kan de ta bort sitt sketna DRM på pc-versionen också? Kanske göra en riktig utveckling också istället för en jäkla port. Inget jag lägger pengar eller bandbredd på för den delen heller.

Medlem

De kollrar bort sig själva och tar konsekvensen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tycker det var stort av dem ändå.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Bra lösning. Visst är det kasst att problemet uppstod från första början, men bara bra att de faktiskt löser det på det bästa sättet.

Medlem

Jag är inte lika fientligt inställd till att speltillverkare/-förläggare vill ta del av den uppenbarligen rätt så lukrativa andrahandsmarknaden. Det enda problemet jag kan se är om jag skulle vilja låna eller låna ut ett spel och jag/denne inte kan ta del av alla funktioner, men för egen del som varken köper begagnat eller byter bort gamla spel har jag inga problem så länge jag som fullt betalande får tillgång till hela spelet utan extra tillägg.

Någon som har information vad koden skulle kosta om man köpt spelet begagnat och ville ha tillgång till onlineläget? Ja, innan de gjorde tabben alltså


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Fan vad bra!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Aldrig sett ett företag jobba så hårt på att köra sig själva i botten, och detta trots att de faktiskt har en massa bra titlar i sitt stall.

Bra nödlösning Ubisoft men ändra tänket!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Otroligt


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

"Det är i dagsläget oklart om den senkomna pc-versionen av Driver: San Francisco erbjuder samma "feature", eller om den är Xbox-exklusiv."

Det är väl mer eller mindre exklusivt för konsoller att ens kunna ha någon begagnadmarknad då PC spel reggas på Steam och liknande så man inte kan byta dem.

Medlem
Inaktiv

Få skulle gråta om Ubisoft gick i graven.

Medlem

"Nu kan du spela, yaaaaay!" hahahaha
Morgonhumor^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hoho, lägg ner Ubi


signatur

Meep!

Medlem

Jävla pajasar Ubisoft...

Medlem

Varför blir man inte förvånad när det gäller Ubisoft

Medlem

Karma is a bitch

Medlem

Nämen vad synd för Ubisoft... eller inte


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Som stark motståndare till dessa upplåsningskoder så är det inte utan att man känner en viss skadeglädje inför detta.

Medlem

haha SOPER! ... ge fan o lägg till massa skit.

Klantigt, de hade väl för bråttom att få ut det...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Istället för att vara elaka borde ni ringa UBI och tacka dem för att de fattade rätt beslut, var lite storsinta nu

Medlem

Don't mess with God, he will fu you up!

1
Skriv svar