Över 500 jobbar med Call of Duty-serien

Robot
Över 500 jobbar med Call of Duty-serien

Activision-chefen säger att det "krävs en hel by" för att få allt kring den jättelika FPS-serien att flyta på.

#infinity-ward, #sledgehammer-games, #call-of-duty-modern-warfare-3, #treyarch, #call-of-duty-black-ops, #n-space, #raven-software, #beachhead, #demonware


Medlem
Över 500 jobbar med Call of Duty-serien

Intressant att det samtidigt tycks hända sjukt lite med serien då.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

hemskt är vad det är

Medlem

Jaha okej. Får se om jag ens kommer att orka och ens fundera på köpa mw3 på fika pauserna emellan SKYRIM och Minecraft

Medlem

Funderar på om jag ska boka om spel som kommer i höst då jag troligtvis inte kommer ha tid att spela de flesta med allt pluggande..

Medlem

Det blir en stor hög navel ludd av det!

Medlem

500 Personer är inget o skryta om. Det är bättre ifall dem följer Deus Ex: Human Revolutions utvecklings sätt. 3 år med mindre utvecklar team och mer prov tid för att hitta rätt balans och roligare gameplay.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Låter som en onödig kostnad med tanke på skiten de spyr ut.

Medlem

Vad gör dessa 500 personer? Inte kan det behövas så många för att släppa sån här skit.

Medlem
Skrivet av Preed:

Intressant att det samtidigt tycks hända sjukt lite med serien då.

Haha ja precis. 500 personer och ändå har MW1, MW2 och MW3 likadan grafik. Lite smått förbättrat kanske men inget märkvärdigt. Och alltid samma sorts spel stil. Samma spel annan låda!

Medlem

Imponerande siffror, tänk vad extremt Cod hade kunnat utvecklas med ett så här stort team. Men men...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Preed:

Intressant att det samtidigt tycks hända sjukt lite med serien då.

Haha ja precis. 500 personer och ändå har MW1, MW2 och MW3 likadan grafik. Lite smått förbättrat kanske men inget märkvärdigt. Och alltid samma sorts spel stil. Samma spel annan låda!

Okej visst, mw2, mw2 och black ops må ha samma grafik, men det är rätt stor skillnad från mw1 till mw2>

Medlem

500 scammers då

rav
Medlem

Ju fler kockar, desto sämre soppa...

Medlem

SERIEN... inte för ett enda SPEL.

Medlem

Kvalitet före kvantitet, I say no more....

Medlem

Har för mig att Tripwire Interactive är ~22 pers och Red Orchestra är ju så sjukt mycket bättre spel än CoD.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Ju fler kockar destå sämmre soppa!

Medlem

ÄNDÅ LYCKAS DOM INTE!? hahahaha

Medlem

Många flugor äter skit och ju fler kockar desto sämre soppa... vad mer kan sägas?

Medlem

Ju fler kockar desto sämre soppa, eller hur?

Ah, såg att jag inte var först

KoP
Medlem
Skrivet av sgt_lol:

ÄNDÅ LYCKAS DOM INTE!? hahahaha

Tydligen lyckas dom med någonting eftersom det säljer som smör.

Medlem

Va vänta!? över 500 pers på ett spel som utvecklats minumum sedan mw2.. starkt jobbat!

Inaktiv
Skrivet av eXile:
Skrivet av Preed:

Intressant att det samtidigt tycks hända sjukt lite med serien då.

Haha ja precis. 500 personer och ändå har MW1, MW2 och MW3 likadan grafik. Lite smått förbättrat kanske men inget märkvärdigt. Och alltid samma sorts spel stil. Samma spel annan låda!

samma spel? ja för mw1, mw2 och mw3 hör ju ihop med varandra. DEt är fortsättning på fortsättning inom samma krig. Mw3 ska handla om ghost som var med i mw2. Ta och läs runt innan du uttalar dig och nej det är inte samma grafik på något av dom. Kanske dags att ta på dig glasögon och ta en noggrannare titt. Ja jag låter som en cod fanboy. Ja jag tycker spelen är roliga kalla mig dum i huvudet ifall du/ni alla vill. Men jag anser att det är rätt så patetiskt att döma ut spel som ni gör.

Ni gnäller på mw2, black ops och mw3 men inte har man läst gnäll om cod 1 och cod 2 för det HÄNDER JU SAMMA SAK DÄR. likaså i cod mw1! samma sätt att döda, lika enformigt m.m men det är dom nyare som ni endast kan gnälla på. Man blir alltid lika förvånad över människor

Medlem

Ju fler kockar desto sämre soppa!

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av eXile:
Skrivet av Preed:

Intressant att det samtidigt tycks hända sjukt lite med serien då.

Haha ja precis. 500 personer och ändå har MW1, MW2 och MW3 likadan grafik. Lite smått förbättrat kanske men inget märkvärdigt. Och alltid samma sorts spel stil. Samma spel annan låda!

samma spel? ja för mw1, mw2 och mw3 hör ju ihop med varandra. DEt är fortsättning på fortsättning inom samma krig. Mw3 ska handla om ghost som var med i mw2. Ta och läs runt innan du uttalar dig och nej det är inte samma grafik på något av dom. Kanske dags att ta på dig glasögon och ta en noggrannare titt. Ja jag låter som en cod fanboy. Ja jag tycker spelen är roliga kalla mig dum i huvudet ifall du/ni alla vill. Men jag anser att det är rätt så patetiskt att döma ut spel som ni gör.

Ni gnäller på mw2, black ops och mw3 men inte har man läst gnäll om cod 1 och cod 2 för det HÄNDER JU SAMMA SAK DÄR. likaså i cod mw1! samma sätt att döda, lika enformigt m.m men det är dom nyare som ni endast kan gnälla på. Man blir alltid lika förvånad över människor

För att de tidigare spelen i serien (speciellt Call of Duty 2 och Call of Duty 4: Modern Warfare) var så mycket bättre än de nya. Tyngre kampanjer med originella uppdrag (All Ghillied Up)
och en multiplayer där man inte dog non-stop av buskrunkare som skickade missiler, Harrier-flygplan, AC-130:s, chopper gunners och tactical nukes på en.

Sen har ju grafiken stannat upp helt sedan Call of Duty 4 fast med lite bättre ljussättning och fler explosioner.

Medlem

10 som jobbar och 490 som dricker kaffe?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Jag tycker att MW3 ser skitbra ut på youtube det har kommit ut några nya filmer om multiplayer. i början var jag skeptisk att köpa MW3 men nu ska jag nog köpa MW3.

Skrivet av Idono:

500 Personer är inget o skryta om. Det är bättre ifall dem följer Deus Ex: Human Revolutions utvecklings sätt. 3 år med mindre utvecklar team och mer prov tid för att hitta rätt balans och roligare gameplay.

Bara tre år? Wikipedia säger att det announcades i en intervju för fyra och ett halvt år sen. Lite OT, men om du har länkar till artiklar om utvecklingen så läser jag gärna

Medlem

Vad konstigt att det fortfarande suger...

12
Skriv svar