"2013 är digital spelförsäljning störst"

Robot
"2013 är digital spelförsäljning störst"

Marknadsanalytiker menar att fysiska spel blir omsprungna inom två år. Håller du med?

#sony, #microsoft


dzl
Medlem
"2013 är digital spelförsäljning störst"

Ja, varför inte?

Medlem

Bara en bra utveckling. PC har ju redan varit där i ett par år nu.

Är det så många som inte bryr sig om fina förpackningar alltså?

Inaktiv

Röstningsalternativ på både och kanske?

Än så länge är jag väl lite bakåtsträvande, när det gäller spel som jag verkligen vill ha och ha längtat efter så blir det boxad version. Är det rea eller något "ja det här är nog kul" så kan jag lika gärna handla via g2play eller steam.

Men visst om det fortsätter såhär där jag kan handla nya spel för 300sek och under till PC så finns det ingen anledning att handla i butik.

Medlem

Inget röstningsalternativ för att köpa fysiska spel på nätbutiker? Det är vad jag gör iafa. Jag gillar förpackningen mycket och vill helst ha snyggt fodral så man kan betrakta sin växande samling med stolthet i blick. Jag har köpt enstaka spel via steam.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag köper där det är billigast. Steam på reor. Fysiskt på nya spel.

Medlem

Nya konsolspel importerar jag från Zavi, kostar kring 300-350kr vid release. PC-spel köper jag via D2D eller liknande tjänst såvida det inte är grym rea i butik ^^
Mest pengar tror jag dock jag investerar i att köpa spel digitalt på konsolen, Live Arcade spel men framförallt indie games kan ge många timmars underhållning för bara några tior. Indiegames ftw

@ Friberg
Många spel kan ju köpas digitalt till konsol också, både fullpris och indie games. Dock är utgivarna ännu restriktiva med att släppa alla spel, och inom vettig tid (fullpristitlar), iaf utanför USA.

Medlem

Expansioner o sådant kan jag ibland köpa digitalt, men oftast så blir det att ta bilen till elkedjan med lägstapriset. Jag gillar som Paddington, att se sin spelsamling växa på hyllan.

Medlem

alltså, dom kan väl ha någon specialutgåva som fysisk skiva men standardförsäljning behöver inte vara fysisk.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aresz:

Röstningsalternativ på både och kanske?

Än så länge är jag väl lite bakåtsträvande, när det gäller spel som jag verkligen vill ha och ha längtat efter så blir det boxad version. Är det rea eller något "ja det här är nog kul" så kan jag lika gärna handla via g2play eller steam.

Men visst om det fortsätter såhär där jag kan handla nya spel för 300sek och under till PC så finns det ingen anledning att handla i butik.

Hur kan du köpa flest på både två ställen?

Skrivet av Paddington:

Inget röstningsalternativ för att köpa fysiska spel på nätbutiker? Det är vad jag gör iafa. Jag gillar förpackningen mycket och vill helst ha snyggt fodral så man kan betrakta sin växande samling med stolthet i blick. Jag har köpt enstaka spel via steam.

Då är det fysiska kopior, inte digital försäljning


signatur
Medlem

Jag köper nästan alltid spel till ps3 och xbox 360 i affär för dom på psn eller xbox-live ofta antingen är dyrare eller av lägre kvalité än spel i butik. Sen allt som finns till 3ds är lika dåligt ( om man inte vill spela nes och gameboy spel)

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Då är det fysiska kopior, inte digital försäljning

Jo så är det ju men alternativet lyder "i fysiska butiker". Det kan jag ju inte klicka i om jag inte vill bidra till odugligt statistiskt underlag


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag skulle vilja haft alternativet, "både och". Vilket är det jag gör... handlar både fysiskt och digitalt lika mycket! Dock ser jag nu är det är det man handlar mest med inom... T.T


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Handlar i första hand via Steam, men DVD/CD inköp blir det också ofcourse.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Så länge spel finns i fysisk form tänker jag köpa dem i fysisk form.

Medlem

Den senaste tiden har jag handlat det mesta från Steam (1½ år ~) Smidigt. Händer dock att jag beställer från Webhallen, när spelet inte finns på steam (händer ofta)

Medlem

Har den inte gjort det redan (i Sverige iaf) - borde ha det om man tittar på enkätstatistiken här.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av Anciegher:

Jag köper där det är billigast. Steam på reor. Fysiskt på nya spel.

Samma här, nyare spel köper jag inte från Steam, de kostar ju dubbelt upp mot butik.


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Köper de flesta spelen digitalt. Men en hel del "collectors edition" köper jag fyskiskt(om man kunde något annat =P). lite kul med figurer, conceptböcker, cd-skivor/LP:s, klälder mm.

Medlem

När det inte finns fysiska exemplar i butik (eller via beställa online) så slutar jag betala för spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Älskar alternativet "Jag köper inte spel".

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

När det inte finns fysiska exemplar i butik (eller via beställa online) så slutar jag betala för spel.

Gulligt!

Medlem

Jag gör båda lika mycket typ, vart trycker man då?

Medlem

Jag vill fortfarande ha min kartong, ser fint ut i spelhyllan.
indie spel är det ända jag köper via steam eller liknande, dvs ofta sådant som aldrig når kartong status.

Medlem

Finns inget bra svars alternativ, allt beror på när och vad man skall köpa. (Aftonbladsfråga=idiotisk frågeställning,)
Det största problemet är kostnaden !
+ Det mest mysko angående kostnad är hur en elektronisk Version kan vara dyrare än en fysisk version.
men men, vem bryr sig och vem skulle kunna eller gör något åt det...

T.

Till den som nu reagerar eller blir hysterisk angående att jag kallar frågeställningen idiotisk;
När Svaren är så många fler än de erbjudna... så står man där och tvekar, eftersom inget svarsalternativ
är vare sig riktiga eller bra svar, då blir frågeställningen omöjlig att besvara, därmed en dum fråga. //T.

Medlem

Jag gillar fodral å skiva. Så då blir det alltid det.

Medlem

va är min spontana reaktion...
har nästan helt gått över till digitala inköp.
men det gäller nog bara utvecklade länder med stabilt bred band
jag slutade med att ha mina spel kartonger "on display" i slutet av 90-talet, dom fick helt enkelt inte plats

med det sagt så har jag nog en liten fetish till att ha särskilda "kult" spel i fysik kartong..

Medlem

Har en förkärlek till minimalism så därför har jag hellre mina spel på steam.

Inaktiv

Fysiskt ska det vara. Oerhört sällan jag går in i en spelbutik och köper ett spel över disk däremot utan köpen sker via nätet.


signatur

You must construct additional pylons.

12
Skriv svar