Diablo 3-betaklient läckt

Medlem
Skrivet av Khwaj:

förmodligen blind, men vart hittar man klienten? hittar inget på battle.net...

http://www.diablofans.com/news/887-diablo-iii-beta-client-lea...
Finns en länk där

Medlem

För mig handlar det mycket om progression, så även om jag hade kunnat få betan direkt utan några problem så hade jag hellre väntat tills det riktiga spelet kommer ut. Efter betan försvinner ju troligtvis alla karaktärer, vilket jag inte är vidare förtjust i.

Medlem

Sugen!
Får väl bli att ladda ner D2 och dra igenom det ett varv först...

Medlem

Ja det var kul att se. Hoppas de hittar många buggar under betan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

hoppas verkligen att de tänker förbättra röstskådespeleriet till slutliga versionen

Medlem

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Medlem
Skrivet av Nirth:

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Vilken mossig sten har du bott under det senaste året, Finns inge "SP" du måste alltid logga på på Battlenet servern för spela. Du kan välja spela helt skälv men det finns inge Singleplayer där du inte behöver vara inloggad till Battle.net

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Nirth:

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Vilken mossig sten har du bott under det senaste året, Finns inge "SP" du måste alltid logga på på Battlenet servern för spela. Du kan välja spela helt skälv men det finns inge Singleplayer där du inte behöver vara inloggad till Battle.net

Jag sa aldrig att jag inte visste om det, tycker det bara är dålig stil. När jag spelar SP föredrar jag att inte vara uppkopplad till nätet via spelet.

Medlem
Skrivet av Nirth:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Nirth:

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Vilken mossig sten har du bott under det senaste året, Finns inge "SP" du måste alltid logga på på Battlenet servern för spela. Du kan välja spela helt skälv men det finns inge Singleplayer där du inte behöver vara inloggad till Battle.net

Jag sa aldrig att jag inte visste om det, tycker det bara är dålig stil. När jag spelar SP föredrar jag att inte vara uppkopplad till nätet via spelet.

Mjo men du sa att det var värdelöst att dom inte släpte SP version för att "testa"

Medlem
Skrivet av Nirth:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Nirth:

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Vilken mossig sten har du bott under det senaste året, Finns inge "SP" du måste alltid logga på på Battlenet servern för spela. Du kan välja spela helt skälv men det finns inge Singleplayer där du inte behöver vara inloggad till Battle.net

Jag sa aldrig att jag inte visste om det, tycker det bara är dålig stil. När jag spelar SP föredrar jag att inte vara uppkopplad till nätet via spelet.

Håller jag med om... Som en utav få människor (känns det som iaf) som inte har 100/100 fiber som är uppe 24/7 är det _fruktansvärt_ irriterande när idioter som steam etc inte låter dig spela spel du köpt bara för att ditt internet råkar vara nere över en helg.... Skiten blir ju crackad ändå så varför krångla till det för folk som köper spel..... Men det är klart.... det är en annan diskussion

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Nirth:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Nirth:

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Vilken mossig sten har du bott under det senaste året, Finns inge "SP" du måste alltid logga på på Battlenet servern för spela. Du kan välja spela helt skälv men det finns inge Singleplayer där du inte behöver vara inloggad till Battle.net

Jag sa aldrig att jag inte visste om det, tycker det bara är dålig stil. När jag spelar SP föredrar jag att inte vara uppkopplad till nätet via spelet.

Håller jag med om... Som en utav få människor (känns det som iaf) som inte har 100/100 fiber som är uppe 24/7 är det _fruktansvärt_ irriterande när idioter som steam etc inte låter dig spela spel du köpt bara för att ditt internet råkar vara nere över en helg.... Skiten blir ju crackad ändå så varför krångla till det för folk som köper spel..... Men det är klart.... det är en annan diskussion

Precis. Helt onödigt att lämna ute en SP-del. Jag kan förstå varför de lämnar ute LAN (nog för att jag tycker de inte heller ska göra det) eftersom folk kommer kunna köra spel via crackade servrar (som säkert kommer ändå) men till SP? Inte som att de förlorar på det när de flesta spelar spel för multiplayer ändå.

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Nirth:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Nirth:

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Vilken mossig sten har du bott under det senaste året, Finns inge "SP" du måste alltid logga på på Battlenet servern för spela. Du kan välja spela helt skälv men det finns inge Singleplayer där du inte behöver vara inloggad till Battle.net

Jag sa aldrig att jag inte visste om det, tycker det bara är dålig stil. När jag spelar SP föredrar jag att inte vara uppkopplad till nätet via spelet.

Håller jag med om... Som en utav få människor (känns det som iaf) som inte har 100/100 fiber som är uppe 24/7 är det _fruktansvärt_ irriterande när idioter som steam etc inte låter dig spela spel du köpt bara för att ditt internet råkar vara nere över en helg.... Skiten blir ju crackad ändå så varför krångla till det för folk som köper spel..... Men det är klart.... det är en annan diskussion

utan internet i en hel helg? tror inte det hänt mig sedan tiden man kanske hade 56k modem

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Nirth:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Nirth:

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Vilken mossig sten har du bott under det senaste året, Finns inge "SP" du måste alltid logga på på Battlenet servern för spela. Du kan välja spela helt skälv men det finns inge Singleplayer där du inte behöver vara inloggad till Battle.net

Jag sa aldrig att jag inte visste om det, tycker det bara är dålig stil. När jag spelar SP föredrar jag att inte vara uppkopplad till nätet via spelet.

Håller jag med om... Som en utav få människor (känns det som iaf) som inte har 100/100 fiber som är uppe 24/7 är det _fruktansvärt_ irriterande när idioter som steam etc inte låter dig spela spel du köpt bara för att ditt internet råkar vara nere över en helg.... Skiten blir ju crackad ändå så varför krångla till det för folk som köper spel..... Men det är klart.... det är en annan diskussion

utan internet i en hel helg? tror inte det hänt mig sedan tiden man kanske hade 56k modem

Bah, bortskämd I år har jag spelat datorspel kanske totalt tre-fyra veckor men har hunnit bli nekad singleplayer access till bad company 2 iallafall två gånger när internet har varit nere och steam satt sig på tvären. Om folk inte piratade innan så ser ju sådana stunder till att folk lär sig iallafall!

Medlem

Jaha när släpps det då?

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Nirth:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Nirth:

Värdelöst att de inte släpper en SP version så man kan pröva i lugn och ro. Inte konstigt att servrar blir fulla på en gång.

Vilken mossig sten har du bott under det senaste året, Finns inge "SP" du måste alltid logga på på Battlenet servern för spela. Du kan välja spela helt skälv men det finns inge Singleplayer där du inte behöver vara inloggad till Battle.net

Jag sa aldrig att jag inte visste om det, tycker det bara är dålig stil. När jag spelar SP föredrar jag att inte vara uppkopplad till nätet via spelet.

Håller jag med om... Som en utav få människor (känns det som iaf) som inte har 100/100 fiber som är uppe 24/7 är det _fruktansvärt_ irriterande när idioter som steam etc inte låter dig spela spel du köpt bara för att ditt internet råkar vara nere över en helg.... Skiten blir ju crackad ändå så varför krångla till det för folk som köper spel..... Men det är klart.... det är en annan diskussion

utan internet i en hel helg? tror inte det hänt mig sedan tiden man kanske hade 56k modem

Bah, bortskämd I år har jag spelat datorspel kanske totalt tre-fyra veckor men har hunnit bli nekad singleplayer access till bad company 2 iallafall två gånger när internet har varit nere och steam satt sig på tvären. Om folk inte piratade innan så ser ju sådana stunder till att folk lär sig iallafall!

Ja låt dom piratahaja då ^^ e.x Typ spela dibbe 3 offline om dom vill, rör ju inte majoriteten i fläcken eftersom personligen så är det multiplayer i diablo som är skoj, Om man säger såhär i diablo 2 så kunde folk spela offline men ville dom gå online fick dom gå in på Open battlenet vilket är skit mot för Closed,

Och closed kunde du bara spela när du hade nät ofc. dessutom så fort du gör så spelet går att spela Singleplayer utan uppkoppling så kommer stor myglarna in och förstör skiten, låt säga att du vill spela lite online med din SP gubbe, så fort du gör det kommer du aldrig kunna vara helt säker på att någon inte myglat.

Nu med diablo 3 är det till 99% rätt säkert att det inte blir mygel, Sure någon filur kommer lyckas mygla men bli påkommen dagen efter högst och bannad.

Jag tycker och har ingen problem med att detta är bästa lösningen , Du måste ha konto för logga in vilket i sin tur då bevisar att du köpt ett spel, och eftersom allt är på deras servrar så är högst osannolikt att folk orkar lägga ner tid och risk för bann av kontot ifall dom fuskar, vilket för mig i ett spel som Diablo är gravt syndigt.

Inte ser jag någon som klagar på t,ex att du måste ha internet för att spela MMO rpg spel heller eller har jag fel
Nu ser jag inte diablo som ett riktigt MMO utan mer som ett rpg spel me multiplayer, dock så är det snudd på något nära MMO förutom den öppna världen där alla springer runt sammtidigt. Men saken är samma du är uppkopplad hela tiden och det stör väl inte folk har inte hört på att folk som vill questa solo att dom typ klagar på att dom vill kunna sitta offline och spela.

Medlem

Det var det som var så bra med Diablo 2. Det fanns single player, closed, open, LAN. Många alternativ. Det kommer knappast bli minder hacks i 3:an därför att de ändrar systemet till att ingen kommer spela single player utan för att förmodligen så har de ökat säkerheten mot sånt i Bnet 2.0

Åter till min kommentar så var det mest riktat till betan då jag har ingen avsikt att spela betan online. Jag vill bara pröva motorn och så många av karaktärerna för att se hur de är och hur spelet känns. När spelet väl kommer blir det motsvarande till Diablos 2 "closed" bnet där karaktärerna sparas på Blizzards servrar så man inte kan fuska.

Medlem
Skrivet av Natrium:

dessutom så fort du gör så spelet går att spela Singleplayer utan uppkoppling så kommer stor myglarna in och förstör skiten, låt säga att du vill spela lite online med din SP gubbe, så fort du gör det kommer du aldrig kunna vara helt säker på att någon inte myglat.

Nu med diablo 3 är det till 99% rätt säkert att det inte blir mygel, Sure någon filur kommer lyckas mygla men bli påkommen dagen efter högst och bannad.

Du missade poängen. Karaktärer som spelas i co-op eller liknande online-lägen borde givetvis sparas på servrar á la d2 closed battlenet. Men det är fortfarande synd att de inte har ett offline läge där du kan spela utan att vara ansluten till internet... gammalt hederligt single player där du är ensam i en värld av NPCs helt enkelt. Så att folk som mig, som inte har internet alltid, kan spela spel de köper precis när du vill.

Vad som dock är ännu värre är att man inte kan styra ett LAN i polarens källare och spela co-op nu för tiden utan att ha internet tillgängligt. Men det är väl också en diskussion ni gått igenom här ett par gånger alla redan

Jaja, det är ju egentligen inte så mycket att göra åt saken så jag får tacka och ta emot när spelet väl ligger där på startmenyn, oavsett vilken lösning de till slut bestämmer sig för att använda.

Medlem
Skrivet av SpiroTris:
Skrivet av Natrium:

dessutom så fort du gör så spelet går att spela Singleplayer utan uppkoppling så kommer stor myglarna in och förstör skiten, låt säga att du vill spela lite online med din SP gubbe, så fort du gör det kommer du aldrig kunna vara helt säker på att någon inte myglat.

Nu med diablo 3 är det till 99% rätt säkert att det inte blir mygel, Sure någon filur kommer lyckas mygla men bli påkommen dagen efter högst och bannad.

Du missade poängen. Karaktärer som spelas i co-op eller liknande online-lägen borde givetvis sparas på servrar á la d2 closed battlenet. Men det är fortfarande synd att de inte har ett offline läge där du kan spela utan att vara ansluten till internet... gammalt hederligt single player där du är ensam i en värld av NPCs helt enkelt. Så att folk som mig, som inte har internet alltid, kan spela spel de köper precis när du vill.

Vad som dock är ännu värre är att man inte kan styra ett LAN i polarens källare och spela co-op nu för tiden utan att ha internet tillgängligt. Men det är väl också en diskussion ni gått igenom här ett par gånger alla redan

Jaja, det är ju egentligen inte så mycket att göra åt saken så jag får tacka och ta emot när spelet väl ligger där på startmenyn, oavsett vilken lösning de till slut bestämmer sig för att använda.

Jag förstår hur du menar och vill ha det, om vi säger såhär, om det skulle vara en för och mot sido på denna fråga skulle jag vara för, och mitt argument är att det är faktist 2012 snart, när jag mina polare sitter kör Lan har vi tillgång till internet också, och ja Visst det skulle funka me ett singleplayer och sen multi, men som blizzard har förklarat dom tyckte många spelare speciellt dom mer casual som ville ha sitt SP etc när dom väl spelat SP så vart det snurrigt för dom helt plöttsligt allt detta me open och closed battlenet. Så Jag bryr mig inte direkt om Casual spelarna, så för mig igenligen så spelar det ingen roll dock så tycker jag inte det är ett dåligt beslut att göra som dom gör.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Jag förstår hur du menar och vill ha det, om vi säger såhär, om det skulle vara en för och mot sido på denna fråga skulle jag vara för, och mitt argument är att det är faktist 2012 snart, när jag mina polare sitter kör Lan har vi tillgång till internet också, och ja Visst det skulle funka me ett singleplayer och sen multi, men som blizzard har förklarat dom tyckte många spelare speciellt dom mer casual som ville ha sitt SP etc när dom väl spelat SP så vart det snurrigt för dom helt plöttsligt allt detta me open och closed battlenet. Så Jag bryr mig inte direkt om Casual spelarna, så för mig igenligen så spelar det ingen roll dock så tycker jag inte det är ett dåligt beslut att göra som dom gör.

Men du skulle väl inte vara emot möjligheten att även kunna spela utan internet?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Natrium:

Jag förstår hur du menar och vill ha det, om vi säger såhär, om det skulle vara en för och mot sido på denna fråga skulle jag vara för, och mitt argument är att det är faktist 2012 snart, när jag mina polare sitter kör Lan har vi tillgång till internet också, och ja Visst det skulle funka me ett singleplayer och sen multi, men som blizzard har förklarat dom tyckte många spelare speciellt dom mer casual som ville ha sitt SP etc när dom väl spelat SP så vart det snurrigt för dom helt plöttsligt allt detta me open och closed battlenet. Så Jag bryr mig inte direkt om Casual spelarna, så för mig igenligen så spelar det ingen roll dock så tycker jag inte det är ett dåligt beslut att göra som dom gör.

Men du skulle väl inte vara emot möjligheten att även kunna spela utan internet?

Nä men skälvklart, Det kan man väl säga att fanns det möjlighet för att ha det så, så by all means, dock tycker jag personligen det inte är nödvändigt längre.

12
Skriv svar