Driver sladdar omkull Deus Ex

Robot
Driver sladdar omkull Deus Ex

Konstapel Tanners senaste Dodge Challenger-burna uppdrag går hem både hos köpare och kritiker.

#driver-san-francisco, #deus-ex-human-revolution-1, #grand-theft-auto-iv


Medlem
Driver sladdar omkull Deus Ex

Tror som sagt ej på dessa listor.

Inaktiv

Känns ju jävligt lurt måste jag säga...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Visa gärna dom digitala säljsiffrorna

Medlem

Vore roligare om man (teoretiskt) skulle få se digital försäljning av spel ocksåå (PC/konsol) samt privatimport av spel (PC/konsol).
Alla konsolspelare med lite vett köper ju från England och importerar, halva priset jämfört med här i Sverige...
De enda som handlar i butik är väl casuals som tror de får "bra deals" på "game", suck

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Vore roligare om man (teoretiskt) skulle få se digital försäljning av spel ocksåå (PC/konsol) samt privatimport av spel (PC/konsol).
Alla konsolspelare med lite vett köper ju från England och importerar, halva priset jämfört med här i Sverige...
De enda som handlar i butik är väl casuals som tror de får "bra deals" på "game", suck

Ja det är väldigt mycket så. Med tanke på den yngre konsolpubliken så är det nog mycket "pappa betalar", lite som med The Sims.

Medlem

Helt ratt dar med att priserna pa spel i England ar typ halverade jamfort med priserna i Sverige, jag har bott i England i over ett ar och blev smatt storogd (och glad ) nar jag sag priserna har, listan verkar som sagt lite lurt.

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:

Helt ratt dar med att priserna pa spel i England ar typ halverade jamfort med priserna i Sverige, jag har bott i England i over ett ar och blev smatt storogd (och glad ) nar jag sag priserna har, listan verkar som sagt lite lurt.

Samtidigt kostar det generellt sett mer att bo i England och leva.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Shogunshaman:

Helt ratt dar med att priserna pa spel i England ar typ halverade jamfort med priserna i Sverige, jag har bott i England i over ett ar och blev smatt storogd (och glad ) nar jag sag priserna har, listan verkar som sagt lite lurt.

Samtidigt kostar det generellt sett mer att bo i England och leva.

Hehe... det gäller väl att köpa så mycket spel att man kan motivera det ekonomiskt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag förstår mig inte på Sveriges försäljningslistor ?

hur kan flera år gamla spel ta sig in på denna lista ?

eller krävs det bara att ett spel säljs i typ tjugo exemplar för att komma in på denna lista

och tycker fortfarande Datorspelsbranchen är en hög med kycklingar som vägrar släppa hur mycket spelen säljer !!!

så därför är denna lista fruktansvärt tråkig


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Driver verkar väl okej men nej vägrar stödja Ubisoft om de ska fortsätta med sin sabla DRM. Hoppas att de någon gång inser att denna gör med skada än nytta, inte innan dess blir det ett köp för mig oavsett plattform. Inte direkt förvånad att det inte säljer lika bra på pc, hoppa det beror på ovan nämnda anledning.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Vore roligare om man (teoretiskt) skulle få se digital försäljning av spel ocksåå (PC/konsol) samt privatimport av spel (PC/konsol).
Alla konsolspelare med lite vett köper ju från England och importerar, halva priset jämfört med här i Sverige...
De enda som handlar i butik är väl casuals som tror de får "bra deals" på "game", suck

Ge gärna några tips på bra sidor att beställa från.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ge gärna några tips på bra sidor att beställa från.

Har inte någon erfarenhet av denna själv http://www.zavvi.com/home.dept men många verkar tycka att de har bra priser och snabba leveranser.

Medlem

Skulle vägra vilja tro att spel som Driver toppar Dues Ex!

Medlem

Tänkte också påpeka att som andra säger ge mig digital lista också tack, fan sedan 2009 har jag bara handlat digitalt förutom 1 spel tror ja, och det var Starcraft 2 collectors E.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Grumbledock:

Vore roligare om man (teoretiskt) skulle få se digital försäljning av spel ocksåå (PC/konsol) samt privatimport av spel (PC/konsol).
Alla konsolspelare med lite vett köper ju från England och importerar, halva priset jämfört med här i Sverige...
De enda som handlar i butik är väl casuals som tror de får "bra deals" på "game", suck

Ge gärna några tips på bra sidor att beställa från.

http://www.planetaxel.com/

awesome sida


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Natrium:

Skulle vägra vilja tro att spel som Driver toppar Dues Ex!

När det gäller spel köpta i butik så verkar så vara fallet, digital försäljning redovisas ju tyvärr inte så man kan bara uppskatta hur stor den är. Men jag håller med dig, räknar man med den så tror jag också att DE : HR sålt bättre.

Medlem

De flesta fysiska butiker och etailers rapporterar in sina försäljningssiffror så uppgifterna på fysisk är definitivt inte helt uppåt väggarna. Och antalet som faktiskt köper sina spel i Sverige är fortfarande i stor majoritet jämfört med de som tar hem själv från tex UK. Dessutom kan det också skilja vilka versioner som säljs i UK och som säljs i Sverige.

Men som sagt jag ser inget konstigt med listan även om digitalt inte är med.


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Grumbledock:

Vore roligare om man (teoretiskt) skulle få se digital försäljning av spel ocksåå (PC/konsol) samt privatimport av spel (PC/konsol).
Alla konsolspelare med lite vett köper ju från England och importerar, halva priset jämfört med här i Sverige...
De enda som handlar i butik är väl casuals som tror de får "bra deals" på "game", suck

Ge gärna några tips på bra sidor att beställa från.

http://www.planetaxel.com/

awesome sida

Vad jag kan se så verkar det som att de allra flesta nya spel till 360 är låsta till NTSC vilket betyder att man måste ha en amerikansk konsol. Annars så var ju priserna väldigt attraktiva.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Natrium:

Skulle vägra vilja tro att spel som Driver toppar Dues Ex!

När det gäller spel köpta i butik så verkar så vara fallet, digital försäljning redovisas ju tyvärr inte så man kan bara uppskatta hur stor den är. Men jag håller med dig, räknar man med den så tror jag också att DE : HR sålt bättre.

Mjo det har du nog rätt i, dock så säger min lilla hjärna att dessa siffror får inte vara sant då börjar jag QQ.a

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Shogunshaman:

Helt ratt dar med att priserna pa spel i England ar typ halverade jamfort med priserna i Sverige, jag har bott i England i over ett ar och blev smatt storogd (och glad ) nar jag sag priserna har, listan verkar som sagt lite lurt.

Samtidigt kostar det generellt sett mer att bo i England och leva.

Gör det?

I Skottland var det mycket billigare än sverige iaf, maten är generellt billigare och spelen med.
Internet ligger ju inte på så bra kvalitét men det är inte så dyrt heller, hyran var inte heller direkt dyrare vad jag märkte.

Men vad är dyrare?

Medlem
Skrivet av najtrows:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Shogunshaman:

Helt ratt dar med att priserna pa spel i England ar typ halverade jamfort med priserna i Sverige, jag har bott i England i over ett ar och blev smatt storogd (och glad ) nar jag sag priserna har, listan verkar som sagt lite lurt.

Samtidigt kostar det generellt sett mer att bo i England och leva.

Gör det?

I Skottland var det mycket billigare än sverige iaf, maten är generellt billigare och spelen med.
Internet ligger ju inte på så bra kvalitét men det är inte så dyrt heller, hyran var inte heller direkt dyrare vad jag märkte.

Men vad är dyrare?

Utbildning t.ex. är svindyrt.

Medlem

www.play.com funkar väldigt bra för både konsol och pc! Billigt och fri frakt


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Man märker ju att punden är riktigt stark i spelsammanhang, ofta så får man betal rätt mycket mer om man använder euro än de som bor i UK och använder pund. Det fanns/finns? ett trick att registrera sig som engelsk för att t.ex. betala mindre för WoW per månad, vill jag minnas.

Sedan då det gäller on topic, jag tror också att i sådana här butiker så är det hypade spel som säljer i ännu större utsträckning än över internet eftersom de får bästa butiksplatserna, speciellt när de väl kommit upp på en topplista.

1
Skriv svar