Firestarter som du aldrig hört den förut

Skägg.
10 Chambers
Firestarter som du aldrig hört den förut

Jag hade ingen aning att det gjorts covers av Firestarter, husgudarna The Prodigys singel från plattan The Fat of the Land från 1997. Självaste Gene Simmons från Kiss har gjort ett försök att efterapa Keith Flints lätt psykotiska framförande. Samt ett gäng pensionärer, Sepultura, Bloodhound Gang och mina gamla favoriter Jimmy Eat World. En mycket märkligt musikalisk start på dagen.

Och, bara för att, tidernas bästa danslåt framförd på dragspel.

#blogg


signatur
Flakmonkey
Firestarter som du aldrig hört den förut

Jahapp... nu blir det ju Prodigy som soundtrack till dagens arbetsdag ^^

Skägg.
10 Chambers

Oh so hemskt! Jimmy Eat Worlds version var klart bäst, Simmons pinsammast.


signatur

Gene Simmons version är ju skrattretande på så många sätt och jag kommer ihåg när Liam Howlett hörde den första gången - han var inte nådig i sin kritik...:D

Medlem

Sepultura inte Sepeltura... Jag gillar nog Refused version av Voodoo People bättre http://open.spotify.com/track/3rDXXpNtfUySAHyEjo8bZY

Medlem

Ahh, The Prodigy, enda icke metal konserten jag varit på (E-type på grönan räknas inte, jag råkade bara vara där, åkte inte dit för det)

The Zimmers cover var ju lätt bäst


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Hur kunde du missa denna??


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sepultura rockade! Jimmy Eat World med.

Medlem

Tog du inte med Percy-starter från Percy Tårar?

// edit

Här är den:


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar