Spela Modern Warfare 3 på LAN

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Tomtefar:

Sist han lovade ut saker vad ju dedikerade servrar till MW2....

MW2 på PC blev inte som de hade önskat, det har Robert Bowling själv medgivit. De hade enligt honom större planer för "IWnet" men av orsaker han inte specificerade (halva IW lämnade?) så blev det som det blev. Han är mycket väl medveten om att PC-folket inte riktigt fick vad de förtjänade men de har rätt tydligt visat att de kommer försöka vinna tillbaka förtroendet för oss PC -gamers. Bland annat med äkta dedikerade servrar, LAN-spel och till och med mod tools, vilket han inte lovat än men sagt att de väldigt gärna vill göra.

Dom lämnade väl efter releasen? eller kanske var innan? vet att 2 st från IW var på e3 och spelade det på scenen

Medlem

DICE, se och lär nu för fasiken!

Dedikerade servers och LAN-funktion. MW3 kommer sälja bättre än BF3. punkt.

Jag har ännu inte sett något utav hur BF3 skulle vara anpassningsbart för e-sport över huvud taget, ändå säger DICE att de även fokuserat på att BF3 just skall bli en e-sport titel. Men jag ser inte hur det kommer att gå till.

mindre än 2 månader kvar. Vi får väl se.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av StrongBad:

MW2 på PC blev inte som de hade önskat, det har Robert Bowling själv medgivit. De hade enligt honom större planer för "IWnet" men av orsaker han inte specificerade (halva IW lämnade?) så blev det som det blev. Han är mycket väl medveten om att PC-folket inte riktigt fick vad de förtjänade men de har rätt tydligt visat att de kommer försöka vinna tillbaka förtroendet för oss PC -gamers. Bland annat med äkta dedikerade servrar, LAN-spel och till och med mod tools, vilket han inte lovat än men sagt att de väldigt gärna vill göra.

Dom lämnade väl efter releasen? eller kanske var innan? vet att 2 st från IW var på e3 och spelade det på scenen

Precis, men enligt Robert så var planen att släppa IWnet och sedan förbättra efter release. Så det vi har i MW2 idag var bara tänkt att vara "1.0" och sedan skulle dedis släppas, men de "fick inte tid".

Det finns mycket bra information från honom i den här massiva Q&A-tråden på Reddit:

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/hwkjy/iam_robert_bowlin...

Exempelvis:

"Making the game accessible wasn't the reason for removing Dedicated Servers, what I said was making the game accessible was the reason for adding IWnet (and matchmaking). They're not the same statement.
The team, at the time, wanted a universal experience across all platforms, however had plans for the first iteration of IWnet to be just step one. Once everyone was comfortable with matchmaking it was planned to eventually add support for Dedicated Servers. However this update never came, rather focus was put on addressing exploits, anti-cheat, etc. Work that ultimately ended up moving the code base further away from dedicated server support. When all was said and done, the move BACK in the direction of dedicated server support was never made.
I can't say I agree with the decisions made in the past or the justifications for them, but I can say that you should judge each game on its own merits. As the team on Modern Warfare 3 has changed up, with design philosophies that are now more aligned with what the PC community has been asking for."


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

rav
Medlem

Men att dom vill släppa ett spel varje år till fullpris känns fel.

MW2 kunde varit en bra grund om dom gjort det rätt.
Sen kunde Black Ops varit vad Vietnam var för Bad Company 2.

Att dom släpper DLC har jag absolut inget emot. Att dom fortsätter släppa kartpaket och kanske lite olika game modes till en liten penning är ju helt rätt att göra. Att hålla ett spel vid liv är inte fel.

Jag önskar verkligen att dom bygger en ny grund med MW3. Låter spelet växa och blir större, och låter det leva länge. Expansioner och DLC är grejen. Inte ett nytt spel till fullpris.
Hoppas verkligen dom ändrar om prestige systemet också

Medlem
Skrivet av rav:

MW2 kunde varit en bra grund om dom gjort det rätt.
Sen kunde Black Ops varit vad Vietnam var för Bad Company 2.

Dom? Det är helt olika utvecklare på MW-serien och Black Ops. Spelen känns helt olika i spelstilen också, det är mer mekaniken runt omkring som bygger på tidigare CoD-spel.

Skrivet av rav:

Hoppas verkligen dom ändrar om prestige systemet också

Förändringar kommer till prestigesystemet i MW3. De kallar det "Prestige Shop". Exempelvis kan man välja en extra custom class, nya unika emblem/bakgrunder till gamertag, upplåsning av speciell utrustning och man kan även få sina stats resettade till noll:

Varning för suddig bild...
http://www.charlieintel.com/wp-content/uploads/2011/09/presti...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jesper1230:

För många är detta ett hatat spel delvis mig själv! Så vem ska man LANa med ? Sig själv för jag känner ingen som kommer köpa det och betala 300kr om året för spela detta! BF3 FOREVER! <3

Varför skulle du betala 300 spänn per år om du inte vill? Ingen som tvingar dig att köpa premiumtjänsten.

Det är sant. Det som jag är rädd för dock är om fler hakar på denna trend och börjar ta betalt för spelstatistik osv.

Och om fler hakar på, och om folk faktiskt betalar för det, är det då Activisions fel eller konsumenterna som betalar för tjänsten?

Du pratar som om konsumenterna generellt är intelligenta. Activision lär utnyttja varje chans de får att dra in mer pengar från folk. De stänger helt enkelt ute folk som vill spendera sina pengar på annat för du kan väl inte på allvar tro att ett spel som drar in så kopiöst mycket pengar kommer gå back bara för att de väljer att inte ta betalt för en statistikfunktion? Vill väl minnas att Killzone 3 ståtade med en ganska bra utvecklad sådan även om den var web browser baserad.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Du pratar som om konsumenterna generellt är intelligenta. Activision lär utnyttja varje chans de får att dra in mer pengar från folk. De stänger helt enkelt ute folk som vill spendera sina pengar på annat för du kan väl inte på allvar tro att ett spel som drar in så kopiöst mycket pengar kommer gå back bara för att de väljer att inte ta betalt för en statistikfunktion?

Hur många gånger ska det här behöva upprepas? Statistiken och CoD Elite är kostnadsfri för alla som har spelet och det är fullständigt frivilligt att använda det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Står ju inget rörande internetuppkoppling, antagligen bara att den stödjer lan om man authar mot deras server..

Medlem

Detta, det enda vettiga beslutet kring det här spelet, är typ begravet under ett berg av fadäser.

Medlem
Medlem

Bara hoppas att det kommer lan stöd till bf3 med

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det räcker med BF-trollande nu.

QFT

rav
Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av rav:

Hoppas verkligen dom ändrar om prestige systemet också

Förändringar kommer till prestigesystemet i MW3. De kallar det "Prestige Shop". Exempelvis kan man välja en extra custom class, nya unika emblem/bakgrunder till gamertag, upplåsning av speciell utrustning och man kan även få sina stats resettade till noll:

Det jag skulle vilja se är att det funkar på ett annat sätt. Dvs, inte nollställa allt du har och låta dig börja om 10-15ggr.
Gör om systemet så att du hela tiden låser upp en ny prestige nivå utan att behöva nollställa något.
Skulle kunna funka som ett achivement system. T.ex. klara av 10 challenges för prestige 1. 20 för prestige 2. osv. Och sen ge folk väldigt mycket mer för att dom gör det. Mer cammo till vapnen, mer face paints, kanske t.om. olika vapen modeller?

Detta kanske är precis vad du säger. I så fall kanon!
(Ursäkta min svengelska)

Medlem

Awsome! De lägger till funktioner som var standard för 10 år sen, fan vad häftigt....

Nu hyllar vi det ascoola företaget bakom skit... öhh... menar MW3...

Medlem
Skrivet av Allexz:

Awsome! De lägger till funktioner som var standard för 10 år sen, fan vad häftigt....

Nu hyllar vi det ascoola företaget bakom skit... öhh... menar MW3...

Reagerade på samma sätt, voi voi 2011....vad händer med spelvärlden, man blir så förbannad.

Medlem

activision står ju knappast för vad de lovar allafall..

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jesper1230:

För många är detta ett hatat spel delvis mig själv! Så vem ska man LANa med ? Sig själv för jag känner ingen som kommer köpa det och betala 300kr om året för spela detta! BF3 FOREVER! <3

Varför skulle du betala 300 spänn per år om du inte vill? Ingen som tvingar dig att köpa premiumtjänsten.

Det är sant. Det som jag är rädd för dock är om fler hakar på denna trend och börjar ta betalt för spelstatistik osv.

Och om fler hakar på, och om folk faktiskt betalar för det, är det då Activisions fel eller konsumenterna som betalar för tjänsten?

Det är uppenbarligen Activisions fel. Deras kundbas är så oerhört ointelligenta och köper allt skit som activision trycker ut.
De är så dumma att man kan knappast klandra dem. Framförallt eftersom medelåldern är under 10 år, och de inte förstår följderna av deras handlande.

Se bara på den oerhört vidriga, *******, dlc-mjölkningen. Kartor ska ingå i priset från början. Punkt.

Medlem

Hoppas att nu dessa saker han säger är sant. Annars, kommer jag ALDRIG ge en krona till Activision igen. Då har dom förlorat en konsument helt och hållet.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jesper1230:

För många är detta ett hatat spel delvis mig själv! Så vem ska man LANa med ? Sig själv för jag känner ingen som kommer köpa det och betala 300kr om året för spela detta! BF3 FOREVER! <3

Varför skulle du betala 300 spänn per år om du inte vill? Ingen som tvingar dig att köpa premiumtjänsten.

Det är sant. Det som jag är rädd för dock är om fler hakar på denna trend och börjar ta betalt för spelstatistik osv.

Och om fler hakar på, och om folk faktiskt betalar för det, är det då Activisions fel eller konsumenterna som betalar för tjänsten?

Det är uppenbarligen Activisions fel. Deras kundbas är så oerhört ointelligenta och köper allt skit som activision trycker ut.
De är så dumma att man kan knappast klandra dem. Framförallt eftersom medelåldern är under 10 år, och de inte förstår följderna av deras handlande.

Se bara på den oerhört vidriga, *******, dlc-mjölkningen. Kartor ska ingå i priset från början. Punkt.

Ja jag skulle väl egentligen säga det som raefzm88 sa, med lite andra ord möjligtvis.

Medlem

quick fill-in för er som gnäller över att mw2 inte har dedis/lan fortfarande, ladda ner en patch som kallas alteriwnet

Medlem
Skrivet av LoA.:

Hoppas att nu dessa saker han säger är sant. Annars, kommer jag ALDRIG ge en krona till Activision igen. Då har dom förlorat en konsument helt och hållet.

Äh, det kvittar, du har redan betalat till dem förut vilket bara bevisar....

Ja, du är förlorad helt enkelt.

Världen är verkligen inte vad den var förr.

Medlem

Det roliga, som nästan alla här inte verkar förstå, är att detta nödvändigtvis inte betyder något, alls!

Att det finns lan kan betyda att man enbart kan köra det mellan flera konsoler i ett LAN. Vilket fanns på MW2 och Black Ops (dock ej till PC).

Det står inget om PC, av vad jag kan se iallafall.

Medlem
Skrivet av White Moose:

Det roliga, som nästan alla här inte verkar förstå, är att detta nödvändigtvis inte betyder något, alls!

Att det finns lan kan betyda att man enbart kan köra det mellan flera konsoler i ett LAN. Vilket fanns på MW2 och Black Ops (dock ej till PC).

Det står inget om PC, av vad jag kan se iallafall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av White Moose:

Det roliga, som nästan alla här inte verkar förstå, är att detta nödvändigtvis inte betyder något, alls!

Att det finns lan kan betyda att man enbart kan köra det mellan flera konsoler i ett LAN. Vilket fanns på MW2 och Black Ops (dock ej till PC).

Det står inget om PC, av vad jag kan se iallafall.

Tweeten var ju ganska självklart om PC versionen, iom. att han nämnde Lokala dedikerade servrar.

Inaktiv

För mig är detta enbart positivt, nu kan jag sätta uppen egen server, confad som jag vill, utan massa skit aktiverat.
Jag bestämmer hur jag vill spela spelet.
Min server kommer va så skalad som möjligt och ge spelaren chansen att briljera. Har saknat detta sen UO.
Grafiken ser inte lika het ut som andra kommande spel men är för min del underordnad.
Med dessa förutsättningar tror jag faktiskt att MW3 kan bli riktigt underhållande.


signatur

äldre än dig!

Inaktiv

Jag säger bara äntligen så får vi tillbaka Lan funktionen, den har jag saknat sedan Call of Duty 4 Modern Warfare, samt så tycker jag att deras nya tjänst Call of Duty Elite kommer vara värt varenda krona. Jag ser ingen negativt med MW3 just nu känns bara som dom har gjort ett av mina favorit spel bättre, med mera funktioner.

Medlem

Det här är POSITIVT!

Jag tycker att sådana här funktioner borde vara en självklarhet till PC-spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Proximately:

Du pratar som om konsumenterna generellt är intelligenta. Activision lär utnyttja varje chans de får att dra in mer pengar från folk. De stänger helt enkelt ute folk som vill spendera sina pengar på annat för du kan väl inte på allvar tro att ett spel som drar in så kopiöst mycket pengar kommer gå back bara för att de väljer att inte ta betalt för en statistikfunktion?

Hur många gånger ska det här behöva upprepas? Statistiken och CoD Elite är kostnadsfri för alla som har spelet och det är fullständigt frivilligt att använda det.

Ja, jag vet. Men jag snackar om de extrafunktioner som hänger med Elite's prenumerationsvariant. Det finns inte en chans att kostnaderna inte redan kommer bli täckta av handeln av själva spelet. Därför tycker jag att tjänsten som helhet hade kunnat släppas kostnadsfri och de som köper spelet skulle sluppit att ens ha det som alternativ utan fått full tillgång till Elite från start.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar