Det kan vända så fort..

Flakmonkey
Det kan vända så fort..

Fick en smärre chock idag när jag pratade med en kompis för första gången sedan början av sommaren. Eller ja inte riktigt första gången men det var första gången vi verkligen talade om något vettigt. Hursom så hade jag märkt av att allt inte stod rätt till, vilket inte är så ovanligt sett till alla år vi känt varandra men med tanke på att det varit rejält uppåt sedan han träffade en tjej och gifte sig så reagerade jag på det.

Nu trodde jag inte att det var något allvarligt, vi har ju alla våra svackor, men då släppte han bomben: samma vecka som han gick på semester lämnade hans fru honom. Varför vet han inte riktigt, han har visst fått lite olika förklaringar om att den typen av känslor inte finns kvar, etc men det kom ändå som en total överraskning för honom. Efter det beskedet flyttannde han ut direkt och bor nu hos en annan kompis medan hans fd fru fick ta lägenheten eftersom hon har två barn sedan ett tidigare äktenskap och därför behöver den bättre.

Han lämnade i princip allt förutom en handfull flyttlådor med prylar och en helt raserad tillvaro. Så sjukt att hela världen kan vändas upp och ner så fort. Ena dagen en familj och en utstakad framtid, nästa dag utan någonting egentligen och en framtid som du inte ens orkar tänka på. En enorm trygghet förbyts till osäkerhet i ett naffs. Så sjukt...

Kan inte ens låtsas att förstå hur det kan kännas och därför lite svårt att veta hur man ska agera. Har ju hört att man ska bete sig normalt, bara finnas där samtidigt som man ska försöka aktivera personen i fråga. Det är ju som värst när man bara ligger hemma och ältar. Så det jag ska göra är att börja bjuda över honom på spelkvällar igen som vi hade på den gamla goda tiden, bara visa att man finns där.... Inte så mycket mer man kan göra känns det som, även om man skulle vilja göra så mycket mer.

Kanske läser du det här förresten och då ska du också veta att min familj finns där också och att du är bjuden på paltmiddag på söndag...

#blogg

Det kan vända så fort..

Fy fan vad hemskt... Tur att han har vänner som dig att lita på i alla fall, Simon.

Jag har varit gift, och jag har haft massor av flickvänner (tjohej), om det är något kvinnor är bra på är det att i efterhand säga: "Jag gav honom massor av tid att ändra sig (om det nu är där skon klämmer)", och sedan bara rusa ut från ett förhållande.

Visst kan det vara så att känslorna inte finns kvar, men att abrupt överge någon visar att förhållandet inte varit bra på många år (månader).

Tror inte du ska aktivera honom med massor av aktiviteter, utan snarare lyssna, diskutera, för han kommer att älta i det här väldigt lång tid om man inte har klart för sig vad som hände. Tyvärr är det så att det inte funkar ibland, det är svårt för vissa att inse det.

Hoppas allt går bra i vilket fall som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Mjo självklart har det inte varit bra ett tag innan, men den här gången tycks det bara varit dåligt i hennes ögon. Det som gjorde min polare så förvånad, i hans ögon (och mina) så är det ju inte alltid frid och fröjd i ett förhållande. Men men...

Nej hade inte tänkt försöka ta med på fallskärmshoppning och såna saker så att det blir krystat.. Mer bara spelkvällar och sånt vi gjorde tidigare. Vet att när jag själv varit enormt nere av olika anledningar så är det det som hjälpt snarare än rena psykologsessioner med vänner och familj... Har ju tyvärr, som det ofta blir när någon skafffar sig en partner och kompisen är singel, mindre av den varande de senaste åren

1
Skriv svar