QuakeWorld-turnering (Duelmania)

Medlem
QuakeWorld-turnering (Duelmania)

Jag tänkte upplysa alla er gamla rävar om att Duelmania kör igång om några veckor igen. För den oinvigde kan jag berätta att det är en turnering i QuakeWorld 1on1 som utspelas i mäktiga bataljer på det världsomspännande nätet. Spelläget är deathmatch på kartorna DM2, DM4, DM6, Aerowalk samt ZTNDM3. Registrering sker på siten ("Register" och sedan "Sign Up") och deadline för denna är den 18:e September.

Hur lirar man QuakeWorld?
För att lira behöver man Quake, alltså det första spelet i serien, samt en QuakeWorld-klient. Allt detta får man i paketet nQuake förutom filen pak1.pak som hittas på din Quake CD. (Hittar man den inte på sin CD så är ju Google ett utmärkt sökverktyg för den driftige...)

Ok, nu har jag kört igång spelet men vill ha mer kött på benen - var håller alla spelare hus?
Webbsidan QuakeWorld.nu är huvudsiten för QuakeWorld och på Quakenet IRC håller folk till i #QuakeWorld, fiffigt va? En Free For All server att börja slakten på är quake.xs4all.nl och om ni bara vill kolla på lite matcher för att se hur alla andra lirar så kan ni kika in på qtv.quakeworld.nu (leta upp en match och klicka "Watch now").

Jag hoppas att åtminstone någon gammal lirare härifrån ska nappa på detta och damma av raketgeväret igen, 40 anmälda är på tok för lite för en turnering i Världens Bästa Spel[tm]! Kör hårt!


signatur
Medlem

Härligt! Kommer att titta i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jobbar tills mitten på oktober annars hade jag hoppat på direkt.... Sen att man hade behövt dricka obscena mängder alkohol bara för att kunna leva med skammen av att inte ha fått en enda frag är kanske bara en bonus

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Jobbar tills mitten på oktober annars hade jag hoppat på direkt.... Sen att man hade behövt dricka obscena mängder alkohol bara för att kunna leva med skammen av att inte ha fått en enda frag är kanske bara en bonus

Hahahaha! Jag hoppas kunna arrangera någon turnering senare i höst för nybörjare eller veteraner (i ordets rätta bemärkelse, dvs de har t.o.m. glömt av var raketgeväret finns på DM4). Om så blir fallet hoppas jag du kastar handskarna!


signatur
Medlem

Hur gör jag för att titta på en match då? När jag trycker på watch now så får jag bara ladda hem en .qtv-fil.
Måste jag ha spelet installerat för att kunna se?

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Hur gör jag för att titta på en match då? När jag trycker på watch now så får jag bara ladda hem en .qtv-fil.
Måste jag ha spelet installerat för att kunna se?

Japp, du måste ha spelet installerat och öppna *.qtv filen med ezquake-gl.exe. Du kan tanka ned spelet på www.nquake.com men då kommer du sakna DM-banorna som kommer med hela spelet (de finns i filen pak1.pak från skivan).

Om du inte orkar så kan du istället kolla på Dag Def Extreme 3 (finns även del 2) för att bli inspirerad.


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:
Skrivet av SpiroTris:

Jobbar tills mitten på oktober annars hade jag hoppat på direkt.... Sen att man hade behövt dricka obscena mängder alkohol bara för att kunna leva med skammen av att inte ha fått en enda frag är kanske bara en bonus

Hahahaha! Jag hoppas kunna arrangera någon turnering senare i höst för nybörjare eller veteraner (i ordets rätta bemärkelse, dvs de har t.o.m. glömt av var raketgeväret finns på DM4). Om så blir fallet hoppas jag du kastar handskarna!

Lira qw är ju ändå lite som att cykla, det sitter i ryggmärgen... sen att shaften ligger nere på 0,5% acc är ju en annan historia Nej men jag är garanterat på om det blir lite senare när jag avslutat jobbsäsongen, qw är ju alltid qw liksom.. kan säkert få med mig ett par gamla envisa rävar från de lägre skillnivåerna också

1
Skriv svar