FPS- och RTS-blandningen Nuclear Dawn visar upp sig

Robot
FPS- och RTS-blandningen Nuclear Dawn visar upp sig

Se hur du skiftar mellan förstapersonsskjutande och realtidsstrategi i denna lovande genre-hybrid.

#nuclear-dawn, #interwave-studios, #valve


Medlem
FPS- och RTS-blandningen Nuclear Dawn visar upp sig

Hej! Detta är första gången jag skriver här på FZ! Jag har spelat/spelar detta spelet just nu. Är ett skit roligt spel med bra team baserad gameplay. Spelet har inte ett exakt release datum men det kommer någon gång denna månad. Det är 3 maps just nu på betan. 4 olika klasser. och massa olika vapen. Rekommenderar detta spelet bland annat för att det är ett bra spel för pengarna. Tack för mig P.S Va tydligen medlem seden tidigare har bara aldrig varit inloggad

Medlem
Skrivet av Lukan:

Hej! Detta är första gången jag skriver här på FZ! Jag har spelat/spelar detta spelet just nu. Är ett skit roligt spel med bra team baserad gameplay. Spelet har inte ett exakt release datum men det kommer någon gång denna månad. Det är 3 maps just nu på betan. 4 olika klasser. och massa olika vapen. Rekommenderar detta spelet bland annat för att det är ett bra spel för pengarna. Tack för mig P.S Va tydligen medlem seden tidigare har bara aldrig varit inloggad

Trevligt! Välkommen! Har själv hållit ett öga på detta spel, men är inte med i någon beta.

Skönt att se någon som kan skriva mer än en mening utan att kalla någon för idiot. Du startar med ett "cred" från mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Tack för dina intryck! Och jag hoppas att du kommer kommentera mer på FZ framöver.

Medlem

Välkommen till FZ Lukan!, Spelet stil är väldigt unikt och det blir absolut att testa på release


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Intressant idé, dock tycker jag nog att C&C Renegade's FPS/RTS blanding är roligare än vad detta ser ut som.

Medlem

Väldigt intressant approach till RTS/FPS hybriden, andra liknande spel är tex Empires, Savage, Savage 2 och Natural Selection.

So far gillar jag det och har klockat en 24 timmars speltid under betan. Vissa balansändringar behövs och det är en del buggar, men utvecklarna är rätt snabba att uppmärksamma felrapporter och patcharna fixar det mest akuta i ett stadigt tempo. Lätt värt 20 euro eller vad det nu kostar på Steam

Har hört nått om 25e september som releasedatum.

Medlem

Lite skeptisk, lite rädd för att de blir en medioker rts/ fps upplevelse.
Tror Men of war spelens Direct Control funktion är en smidigare funktion än att gå fullt in i first person.

Men men kan iaf bli intressant..

Medlem

Är det bättre än Battlezone 2?

http://en.wikipedia.org/wiki/Battlezone_II:_Combat_Commander
http://www.youtube.com/watch?v=jRsq-InjNJ0&feature=related

Annars får det vara, ska man kopiera en tidigare ide så får man försöka göra det bättre

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Tror Men of war spelens Direct Control funktion är en smidigare funktion än att gå fullt in i first person.

Tror du kanske misstolkat lite vad det här är.

En spelare per lag "spelar ett RTS" som commander, alla andra i laget spelar ett klassbaserat FPS där de får order från sin commander.

Inaktiv

Tycker det ser skitkul ut, en mix av 2 roliga spelsätt. Gillar grejen med en Commander, blir lite som ett rollspel där man har en spelledare. Ska definitivt provas.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Jag diggar verkligen spelet, har väntat ända sen 2006 när dem först sa att det bara skulle bli en mod till hl2 efter det har det mest vara tyst om spelet, men se nu hur det har blivit!
Blev direkt ett impulsköp för min del när jag såg spelet ploppa upp i Steam affären. (:

Medlem

Tack alla för ett varmt välkomnande.

Spelet i sig går ut på att samla "resources" till sitt eget lags "commander" så att han kan bygga byggnader te.x "turrets" så att sitt eget lag kan pusha framåt och göra det ett rent helvete för det andra laget. Fick en riktigt rush när man tillslut pushade så långt att deras lag inte höll några resource points. Och gjorde upp en plan hur vi skulle förstöra deras command station som ligger nära deras spawn.

Spelet spelas i first person och är uppbyggt på en väldigt ny version av source motorn.

Kolla in deras hemsida för mer info och videos.
www.nucleardawnthegame.com

P.s Vet inte om jag får länka till andra hemsidor och så här.. Hojta till om de skulle va så ^^

Medlem

Har jag förstått detta rätt, rts delen är helt enkelt ordergivning till ens medspelare? Har iaf helt missat det här spelet, om de lyckas med rts/fps bladningen kan det bli riktigt bra.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har jag förstått detta rätt, rts delen är helt enkelt ordergivning till ens medspelare? Har iaf helt missat det här spelet, om de lyckas med rts/fps bladningen kan det bli riktigt bra.

Tänk dig Battlefield 2142 eller BF2 commanders, fast du placerar byggnader också. Tex spawnpoints, resupply stations, turrets, radar... osv.

Medlem

Enligt utvecklarna så ska det släppas skarpt den 25:e september (detta år ).
Beta till alla som förbokar, självfallet.
Har kört en kasse timmar och senaste patchen som kom idag har en ny karta i sig, så jag antar att det kommer att bli ett par timmar till inatt

Själva upplägget låter rörigt men när man väl spelar det så märker man att det fungerar väldigt bra
Förresten, finns det någon som är intresserad av mer organiserat spel så kan ni väll PM:a mig


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av PcGamer:

Har jag förstått detta rätt, rts delen är helt enkelt ordergivning till ens medspelare? Har iaf helt missat det här spelet, om de lyckas med rts/fps bladningen kan det bli riktigt bra.

Tänk dig Battlefield 2142 eller BF2 commanders, fast du placerar byggnader också. Tex spawnpoints, resupply stations, turrets, radar... osv.

Det låter precis som Warfare i ArmA-spelen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gäller att man får en skillad Commander i sitt lag. Känns som ett stort irritationsmoment ifall personen som håller i ratten är kass (så att säga).

Medlem
Skrivet av Max3er:

Gäller att man får en skillad Commander i sitt lag. Känns som ett stort irritationsmoment ifall personen som håller i ratten är kass (så att säga).

Låter också som Warfare i ArmA. Haha.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag väntar fortfarande på Natural-Selection 2!

Medlem
Skrivet av BOSS!:

Jag väntar fortfarande på Natural-Selection 2!

Går ju alltid att spela betan om du har förbokat spelet

Medlem
Skrivet av LurkerGaat:
Skrivet av BOSS!:

Jag väntar fortfarande på Natural-Selection 2!

Går ju alltid att spela betan om du har förbokat spelet

Redan fixat och klart. Till och med så jag införskaffade det så jag fick tillgång till betan.
Får hoppas fler får upp ögonen för det när det börjar närma sig release. Fast tills dess får man väll stödja spel som Nuclear Dawn för tappra försök.

1
Skriv svar