Activision vann mot sajten som hånade Call of Duty

Robot
Activision vann mot sajten som hånade Call of Duty

Sajten modernwarfare3.com förlöjligade FPS-serien och drogs till rätten av Activision – som vann.

#activision, #battlefield-3


Medlem
Activision vann mot sajten som hånade Call of Duty

"äganderätt" roligt påhitt det där. länge leve yttrandefriheten (hur man nu säger det på nyspråk)

Medlem
Medlem
Skrivet av Typhor:

"äganderätt" roligt påhitt det där. länge leve yttrandefriheten (hur man nu säger det på nyspråk)

Nu har jag inte läst de 11 sidorna men vad har yttrandefrihet att göra med att Activision får rätt i att äga ett domännamn?

Inaktiv
Skrivet av Typhor:

"äganderätt" roligt påhitt det där. länge leve yttrandefriheten (hur man nu säger det på nyspråk)

Yttrandefrihet var väl lite fel ord?
Inte 100% säker men det är nån "lag" på internet sidor att du inte får ha något domän namn som inte är relaterat med innehållet, i det här fallet ägde ju inte ägarna MW3 så blir svårt att behålla domän namnet.

Tyckder det var kul gjort av dom som ägde siten.

Medlem

Buuuuuuuuuuu Activision Buuuuuuuu!!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

De behöver bli hånade, Annars kommer dom inte orkar förbättra sig, inför nästa spel tänker jag på nu. Utmaning är vad COD-branschen behöver just nu.

Medlem

Var det den sidan som gjorde den där jätteroliga parodifilmen om hur det är att spela Modern Warfare typ? Med MASTER SUPER SERGEANT MASTER RANK och annat?

Medlem
Medlem

Och nej, det var väl Epic Games som gjorde den parodin och det här var en privatperson, amirite?

Medlem

Lol. Never change, Activision.

Inaktiv

Jag kan förstå beslutet...

Det vore en helt annan sak om inte trean varit med i namnet. Men nu var det bara till att håna besökare som trodde att de besökte MW3s officiella sida.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Jensoid:

Haha, klockren! Jag gillar när han skjuter 2 kulor i föraren och hela bilen exploderar i slow motion. Det ruggiga är att det är väldigt nära hur spelet fungerar. 2/3 av "spel"-tiden består av cut-scenes.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Det vart inte mycket utveckling sedan MW1.. tror de som skapade sidan förutspådde det.

Medlem
Skrivet av Blavita:
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Det vart inte mycket utveckling sedan MW1.. tror de som skapade sidan förutspådde det.

Jo jag kan bara hålla med. Men Activision bara plöjer fram och folk köper det.. förstår inte

Medlem

Nämen äh. Vad tråkiga advokater activision har då.

Skrivet av Jensoid:

Går ju även att spela duty calls. Även om det är rätt tråkigt att spela.

Medlem

Activision har inte riktigt självförtroende på sitt spel så de måste använda propaganda

Medlem
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Alla älskar att hata framgångsrika och marknadsdominanta företag och företeelser. T ex Microsoft för ca 5-10 år sedan, Apple just nu och World of Warcraft är ett annat bra exempel. Alla de har blivit hatade och hånade. Ofta används uttryck som "monopol" och att köpare är "dumma får som inte vet sitt eget bästa", men egentligen handlar det om en produkt som är så framgångsrik så att väldigt många konsumenter vill ha det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Sluta köp deras skit istället..


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Allt dåligt som sker activision skrattar jag åt, så synd att de vann.

Skrivet av Jensoid:

Smart pr-stunt. Roligt, viralt, kaxigt och troligtvis ganska billigt.

Inaktiv

Hur billigt PR-trick var inte det här då? Nån på Activision får i uppgift att handla upp lite domäner, förstöra dom och sedan låta Activision stämma den. Vad händer? Alla speltidningar skriver nyheter om händelsen och Modern Warfare 3 får reklam....:D bara en tanke..

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Alla älskar att hata framgångsrika och marknadsdominanta företag och företeelser. T ex Microsoft för ca 5-10 år sedan, Apple just nu och World of Warcraft är ett annat bra exempel. Alla de har blivit hatade och hånade. Ofta används uttryck som "monopol" och att köpare är "dumma får som inte vet sitt eget bästa", men egentligen handlar det om en produkt som är så framgångsrik så att väldigt många konsumenter vill ha det.

Jaså? Valve har alltid varit framgångsrika men aldrig hatade.

Medlem

Jasså ?

De pröjsade domaren så bra?

Hur kan de förlora ett domännamn för att de inte delar Activisions asikt om sin egen produkt annars?

Seriöst, lillebröder, börja läsa G. Orwell (1984/djurfarmen etc) så fattar ni att STOREBRODER redan är här. Money talks, normal people walks.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Alla älskar att hata framgångsrika och marknadsdominanta företag och företeelser. T ex Microsoft för ca 5-10 år sedan, Apple just nu och World of Warcraft är ett annat bra exempel. Alla de har blivit hatade och hånade. Ofta används uttryck som "monopol" och att köpare är "dumma får som inte vet sitt eget bästa", men egentligen handlar det om en produkt som är så framgångsrik så att väldigt många konsumenter vill ha det.

Jaså? Valve har alltid varit framgångsrika men aldrig hatade.

Du missade min poäng, de har aldrig varit marknadsdominanta.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Hur kan de förlora ett domännamn för att de inte delar Activisions asikt om sin egen produkt annars?

Kom in i matchen. Om domänen varit www.whymodernwarfaresucks.com så hade Activision inte brytt sig. Här handlade det om att de registrerade en domän som inkräktade på deras produktnamn.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Alla älskar att hata framgångsrika och marknadsdominanta företag och företeelser. T ex Microsoft för ca 5-10 år sedan, Apple just nu och World of Warcraft är ett annat bra exempel. Alla de har blivit hatade och hånade. Ofta används uttryck som "monopol" och att köpare är "dumma får som inte vet sitt eget bästa", men egentligen handlar det om en produkt som är så framgångsrik så att väldigt många konsumenter vill ha det.

Jaså? Valve har alltid varit framgångsrika men aldrig hatade.

Jag vet inte om du hört talas om det, men det finns något som kallas "Steam".

Detta är skapat av Valve och många hatar det.

Medlem
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Friberg:

Att det överhuvudtaget finns en sida som hånade de säger en del. Jag hade nog försökt tänka om lite och ta ett steg tillbaka, fundera på varför någon skulle vilja håna ett spel man håller på att utveckla.

Alla älskar att hata framgångsrika och marknadsdominanta företag och företeelser. T ex Microsoft för ca 5-10 år sedan, Apple just nu och World of Warcraft är ett annat bra exempel. Alla de har blivit hatade och hånade. Ofta används uttryck som "monopol" och att köpare är "dumma får som inte vet sitt eget bästa", men egentligen handlar det om en produkt som är så framgångsrik så att väldigt många konsumenter vill ha det.

Jaså? Valve har alltid varit framgångsrika men aldrig hatade.

Jag vet inte om du hört talas om det, men det finns något som kallas "Steam".

Detta är skapat av Valve och många hatar det.

Ja, eftersom många gillar att gnälla på allt som finns. Steam är också älskat av många, mig själv inkluderat.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Seriöst, lillebröder, börja läsa G. Orwell (1984/djurfarmen etc) så fattar ni att STOREBRODER redan är här. Money talks, normal people walks.

Du förutsätter alltså att vi inte läst dessa böcker?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar