Hur vill du ha ditt Borderlands 2?

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av walter_iego:

Jag var lite dum, men jag tror Gearbox har en ganska bra uppfattning om vad som fungerar eller inte...

Det trodde jag också tills dem släppte DNF.

Har DNF och kan då säga jag ser inget fel med det liret. Dom har fixat så multiplayer funkar bättre samt singleplayer med. Du är lik alla dessa COD hatare. En sak sker och man blir hatisk mot ett helt företag. Folk gnäller över DNF men ingen har riktigt svarat på VAD problemet sitter i med det spelet. Utan man får bara se en massa gråtande personer. Särskilt 15 åringar eller yngre som knappt lirat dom äldre varianterna. Förklara istället på ett riktigt noggrant sätt vad du hatar med liret?

Jag trodde det var just de som gillade originalspelet som var besvikna på det nya.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

mer val som att man kan ändra FoV

Medlem

Ännu mer vapen och prylgodis tack! Kunna bygga ihop/modda vapen, t ex ändra kikarsikte, sätta på ljuddämpare. Inget level cap.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av walter_iego:

Jag var lite dum, men jag tror Gearbox har en ganska bra uppfattning om vad som fungerar eller inte...

Det trodde jag också tills dem släppte DNF.

Har DNF och kan då säga jag ser inget fel med det liret. Dom har fixat så multiplayer funkar bättre samt singleplayer med. Du är lik alla dessa COD hatare. En sak sker och man blir hatisk mot ett helt företag. Folk gnäller över DNF men ingen har riktigt svarat på VAD problemet sitter i med det spelet. Utan man får bara se en massa gråtande personer. Särskilt 15 åringar eller yngre som knappt lirat dom äldre varianterna. Förklara istället på ett riktigt noggrant sätt vad du hatar med liret?

Segt och slött gameplay, limited weapons & items, healthregen, tråkiga miljöer, ooptimerad sketen "nextgen" grafik (dvs klassisk UnrealEngine blurry, bloomy, foggy mess of crap med dessutom urusla texturer, för total motsats se Serious Sam 3). Yahtzee förklara också ganska bra vad som var fel med spelet: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Duke Nukem 3D är för övrigt ett av mina favoritspel genom tiderna men problemet var väl just att jag förväntade mig ett spel som kunde följa i dess fotspår vilket tyvärr inte var fallet. Hela tiden hoppades jag DNF skulle komma ut och visa alla andra sketna utvecklare att fps spel inte behöver vara tråkiga Halo/Cod cloner. Här trodde jag vi skulle se ett spel som istället kanske kunde återuppleva den kreativitet och rolighets faktor som fps hade på 90-talet. Men så var inte fallet, istället fick vi se ännu ett spel som dessvärre kom närmare dagens tråk fps än dem äldre roligare spelen som Duke3D, Blood och Nolf.

Det finns visserligen en viss känsla över DNF att det ligger ett grymt spel begravet under alla dessa problem vilket gör allt ännu mer frustrerande att det blev så mediokert i slutändan, men det är ju inte mycket man kan göra åt nu. Jag kanske ger spelet en chans till då man läst att dem fixat en del av problemen som du nämnde, men jag har inga direkt höga förväntningar då det känns som dem försökt läka ett brutet ben med ett plåster :(.

Medlem

Bättre fov, annars vill jag ha det som ettan.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av walter_iego:

Jag var lite dum, men jag tror Gearbox har en ganska bra uppfattning om vad som fungerar eller inte...

Det trodde jag också tills dem släppte DNF.

Har DNF och kan då säga jag ser inget fel med det liret. Dom har fixat så multiplayer funkar bättre samt singleplayer med. Du är lik alla dessa COD hatare. En sak sker och man blir hatisk mot ett helt företag. Folk gnäller över DNF men ingen har riktigt svarat på VAD problemet sitter i med det spelet. Utan man får bara se en massa gråtande personer. Särskilt 15 åringar eller yngre som knappt lirat dom äldre varianterna. Förklara istället på ett riktigt noggrant sätt vad du hatar med liret?

Jag trodde det var just de som gillade originalspelet som var besvikna på det nya.

Vissa ja men inte alla? men dom som ogillar dnf har inte ens sagt tydligt varför dom ogillade det. Dom säger bara det är skit men kan inte förklara på ett noggrannare sätt vad med spelet som är så dåligt. Så jobbigt är det inte att skriva ner felen med spelet.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av walter_iego:

Jag var lite dum, men jag tror Gearbox har en ganska bra uppfattning om vad som fungerar eller inte...

Det trodde jag också tills dem släppte DNF.

Har DNF och kan då säga jag ser inget fel med det liret. Dom har fixat så multiplayer funkar bättre samt singleplayer med. Du är lik alla dessa COD hatare. En sak sker och man blir hatisk mot ett helt företag. Folk gnäller över DNF men ingen har riktigt svarat på VAD problemet sitter i med det spelet. Utan man får bara se en massa gråtande personer. Särskilt 15 åringar eller yngre som knappt lirat dom äldre varianterna. Förklara istället på ett riktigt noggrant sätt vad du hatar med liret?

Jag trodde det var just de som gillade originalspelet som var besvikna på det nya.

Vissa ja men inte alla? men dom som ogillar dnf har inte ens sagt tydligt varför dom ogillade det. Dom säger bara det är skit men kan inte förklara på ett noggrannare sätt vad med spelet som är så dåligt. Så jobbigt är det inte att skriva ner felen med spelet.

Om nu läser igenom inläggen gjorde jag just det. Och jag förstår vad du menar med personer som bara säger saker är skit och inte förklarar varför men ibland kan det faktiskt vara jobbigt att göra det, speciellt med ett spel man verkligen ville tycka om :'(.

Medlem

Älskade ettan, men det saknade på tok för mycket gällande miljö. Jag fick känslan av att jag, den himla läkaren och tre, fyra andra personer var de enda "fredliga" personerna på hela planeten. Om det nu är en fd. gruvplanet, prospectområde osv och dyl, typ, etc, osv så varför är det så tomt på folk?

Ska det gå 5000 rövare och gängmedlemmar på 1 civil?

12
Skriv svar