Preview på porträtt på nuvarande projekt

Medlem
Preview på porträtt på nuvarande projekt

Som några vet, som många inte vet (typ resten av världen) så försöker jag just nu att lära mig gml. Game Maker Language. Det får bli så, till att börja med. Har försökt hålla i tyglarna att vänta med att påbörja den grafiska aspekten innan programmeringen är färdig, men jag har upptäckt att när jag fastnar vid programmering, kan jag istället göra grafik.. så att jag inte fastnar helt och hållet.

Hur som helst, det är ett Tower Defence-spel i klassisk anda. Fast med en berättelse.

Och ikväll påbörjade jag karaktärsporträtten som ska visas i diverse dialoger (t.ex. som i Recettear, Rune Factory etc). Och ville göra det i samma stuk, d.v.s, snorfin manga. MEN, jag har inte ritat manga. Och försökte först nu. Och slutresultatet blev istället en kombination av manga och mig. Men jag gillar det, så det ska se såpass kluddigt ut som det gör.

[ia=29355; large]

Nu hoppas jag bara på att spelet någon gång blir färdigt. Som det är nu har jag bara en halvt fungerande grund, men tålamod är en dygd har jag hört.

#blogg

Preview på porträtt på nuvarande projekt

Rune Factory :heart:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Gör inte manga, gör simon'eskt avporträtterande istl. Finns för många spel med manga som inflytande. Gör det du gör bra, estetiskt underbart annorlunda.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

I dono, jag gillar den här kombinationen av mangaseriegrund, och sedan ritad penna ovanpå.

Jag menade, så länge figurerna inte ser ut som "Simon försöker rita manga" så är det okejz. Kör på porträtt du.
(If manga was a person, i'd hit it with a shovel.)-(Clang)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det är nice! Jag gillar det. Ett tips är att göra näsan på tjejen något mindre eller kanske lite rundad - det är ett enkelt sätt att få karaktärer se mer feminina ut.

Medlem

Låter bra det här! Precis som ovanstående sa: försök att få den kvinnliga karaktären se lite mer feminin ut

Medlem

Låter bra det här! Precis som ovanstående sa: försök att få den kvinnliga karaktären se lite mer feminin ut

Medlem

Bra råd, ska kolla upp det! Tror nuvarande karaktärer ska se ut som de gör, men kommer att göra flera stycken, så ska absolut ha det i åtanke!

1
Skriv svar