Oläsliga texturer i spel.

Medlem
Oläsliga texturer i spel.

Som ämnet säger så har jag problem med texturer! Oavsett om jag har högsta texturinställningar så får jag jag i dom flesta spel texturer som ser ohyggligt gräsliga ut, är med text på så är det helt oläsligt.

Någon som vet vad detta kan bero på? Jag tvivlar starkt på att utvecklarna lägger in oläslig text i sina spel?

Sitter på ett ATI Mobility Radeon HD 5650 på min Acer Aspire 7741G

Tacksam för hjälp!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Ett för varmt eller trasigt grafikkort? Gamla drivrutiner?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vore det inte konstigt om det bara var på texturerna det märktes på om kortet var trasigt eller för varmt?
Drivrutinerna kan mycket väl vara ouppdaterade då jag har haft en massa problem att hitta "rätt" version med hjälp av den totalt värdelösa mjukvaran som finns för det ändamålet.

Någon vänlig själ som kan hitta en fristående uppdatering för kortet?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Nog för att laptopgrafikkort inte är superpresterande men det där ser ju ut att vara helt fucked, har du testat att uppdatera drivrutiner och sånt?

Ser det lika illa ut om du ställer texturerna på något som kanske passar bättre på ett laptopgraffe? (medium /low)

Ska testa o ta lite bilder i Hard Reset demot så kan man jämföra hur det ser ut hos mig om jag ställer ner på low textures. brb.

Errp, ninjad av WaltX, Anywhooo

Klicka för stora bilder

[ia=29358 Custom> Low]
[ia=29359 Ultra]

Verkar onekligen vara nått knas med nån drivare, det är knappt nån skillnad mellan low och ultra i den där menyn på min dator.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ser onekligen ut som en gammal drivrutin, när var senast du uppdaterade den?

Medlem

Ja det där såg fult ut. :S


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Unreal 3 har ju lite problem med att visa texturerna. Borderlands använder den motorn, men jag vet inte om Hard Reset gör det.

I både Singularity och Borderlands har jag haft probelm med det.

Medlem

Testa att ändra Mipmap Detail Level till High Quality i AMD Catalyst

Medlem

Det är detta som är problemet, lyckas aldrig få nån jävla update från ATI Catalyst Control Center, hur mycket jag än letar så finns det ingenting om "updates" och söker man efter uppdateringar på deras hemsida så länkas man ju bara vidare till just ATI Catalyst Control Center....

*ATI ska det ju såklart vara.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Avinstallerade allt och reinstallade. Ska se hur det ser ut nu.

*Oh fyfan! Som natt och dag! Jag har fan spelat sådär ett bra tag nu (alltid haft sämst dator så vant mig vid att skit ser kasst ut) men shit, vilken skillnad det blev!

Tack alla!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Underbart att det löste sig! Ha så kul att lira nu!

Medlem

nya drivrutiner för grafikkortet hittar du här, se till att välja rätt modell bara
http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers

det går inte för mig att uppdatera grafikdrivrutiner från grafikkortstillverkarens hemsida utan jag måste gå till ovanstående och installera de drivrutinerna som finns till min laptop (Acer)

1
Skriv svar