1,25 miljoner har bokat Battlefield 3

Medlem
Skrivet av bladefinor:

Ni som tror att betan är den 11 september och early access den 9 september (dvs imorgon), måste vara pantade.

http://www.battlefield3online.com/battlefield-3-e3-coverage/7...

Den sidan bevisar absolut ingenting om att betan startar imorgon. DICE sa bara att betan startar september 2011, under E3 presskonferensen. De har även förtydligat detta på Twitter ett antal gånger. Zh1nt0 har även berättat att nej, betan kommer inte imorgon, och det kommer inte stå något om betan i morgondagens kommande Battleblog inlägg.

Jag sitter på EA UK Forums varje dag och jag kan garantera att dessa människor där inne är bäst i världen på att få ut en nyhet snabbt i en tråd, och även överanalysera vartenda jävla Twitter post som DICE lägger ut.

Vill ni ha de senaste nyheterna om BF3, gå in på EA UK Forums. Ni kommer läsa allt om BF3 först där.

Tack för tipset!

Bokade igår


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

The Sims säljer som smör, men det betyder inte att det är de vi hardcore gamers vill ha. BF3 kommer äga sönder MW3 på alla punkter.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av rewoX:

Vore kul att se hur många som Lirar BF3 på PC gentemot MW3 på PC.

På vilket sätt vore det kul?

För statestik är intressant och det är vore mycket intressant och se vilken som drar mest på Pc.

Varför just MW3 och BF3? De är helt olika spel och tilltalar helt olika spelare.

För oavsett vad du säger så är dessa konkurenter. Jag är fullt medveten om skillnaderna, men HELT olika är inte spelen. Båda är fps och i nutid.

Spelen är väldigt olika. Spela båda efter varandra så ser du nog väldigt grova skillnader. Om då spelen inte skulle vara det, varför köpa det ena över det andra?

Skrivet av MachOne:

The Sims säljer som smör, men det betyder inte att det är de vi hardcore gamers vill ha. BF3 kommer äga sönder MW3 på alla punkter.

I'm not so sure om jag ska vara ärlig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Självklart har man förbokat BF3 till PC.
Call of duty förstår jag mig inte på.
jag har Modern warfare 2 och world at war till Xbox 360 men imo är det riktiga skitspel i mp.
det känns inte som krig fast det är ett krigs spela utan som cs.
plastigt svårt att beskriva.
Singleplayer är väll dom rätt ok men när det gäller SP så gillade jag CoD 1 och 2 bäst då kändes det nytt

kommer det vara nå nytt med MW3 eller är det same old shit som cod 4 och mw2 ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av eCore:

Tror säkert MW3 kommer sälja fler ex, men det vore kul att se hur många som faktiskt lirar skiten efter ett par mån jämfört med BF3!

Precis vad jag tänkt skriva

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Ankh:

Varför är folk så otrevliga mot varandra här? Kallar varandra idiot osv för bagateller..

Rabiata MW3-fanboys(vilka inte är främmande för att använda samma epitet på de som gillar Battlefield och BF3).

Jag tycker det är mer vanligt med BF-fanboys som skriver rabiata inlägg på varje MW3 nyhet, tyvärr.

Sluta vara sånna haters allihopa, låt alla få spela vad dom vill spela, låt varje individ spendera pengar på det dom tycker är värt. Världen är inte svart och vit! I mina ögen är den regnbågsfärgad

Jag kommer köpa både BF3 och MW3 och kommer ha 100-tals roliga timmar med båda spelen!

Peace out!


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Tiny:

Inget spel som är konsolport kommer ha "otroligt bra grafik"

Jag känner fortfarande som BF-spelare av den gamla eran att BF3 kommer överlag att bli en besvikelse.

Tror nog kärnan har gått förlorad för längesedan.

Battlefield 3 utvecklas till PC och portas till konsol.

Kanske det, men konsolbrodern måste ju kunna springa med trots allt, därför tror inte jag att storebror kan springs så fort som han kunnat.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av rewoX:

Vore kul att se hur många som Lirar BF3 på PC gentemot MW3 på PC.

På vilket sätt vore det kul?

För statestik är intressant och det är vore mycket intressant och se vilken som drar mest på Pc.

Varför just MW3 och BF3? De är helt olika spel och tilltalar helt olika spelare.

För oavsett vad du säger så är dessa konkurenter. Jag är fullt medveten om skillnaderna, men HELT olika är inte spelen. Båda är fps och i nutid.

Spelen är väldigt olika. Spela båda efter varandra så ser du nog väldigt grova skillnader. Om då spelen inte skulle vara det, varför köpa det ena över det andra?
.

Du verkar oförmögen med att läsa vad jag skrev.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

In DICE We Trust!

Medlem
Skrivet av Eriand:

Good riddance till COD-spelarna..

Kanske DICE/EA lär sig att COD-spelarna kommer välja COD, oavsett hur mkt de förstör Battlefield (eg. gör det mer accessible, COD-aktigt osv)....

På vilket sätt har Battlefield blivit mer COD-aktigt?

Skrivet av spelare1:
Skrivet av saru:

Känns som MW3 är ett spel som tilltalar en yngre publik att döma av kommentarer på olika forum och inte minst beteendet bland dem som fortfarande spelar Black Ops eller MW2, vilket föranleder mig till att tro att de är under 18 år. BF3 tror jag kommer attrahera lite äldre spelare, som minns de tidigare spelen och har vuxit upp med Battlefield-franchisen. Eftersom publiken kommer vara mindre kommer de sälja mindre.

Däremot tror jag inte MW3 kommer bli dåligt på något sätt och kommer sannolikt slå nya säljrekord men det är lite "CS"-aktigt, medans BF3 är lite mer lag- och målbaserat. Tycker faktiskt inte man ska jämföra dem eftersom de inte är samma sorts spel, bortsett från att de är FPS.

Det finns unga spelare i båda spelen.
Många kommer köpa båda men fler kommer bara köpa MW3.
Att MW3's fans skulle ha omognare kommentarer, som jag förstår dig, håller jag inte med om,
nästan tvärtom. Inte bara på FZ.se, även om denna sidan är bästa exemplet på att det inte stämmer.

BF3 kommer köpas av väldigt många yngre spelare (eller av deras päron) om det blir lika bra som det ser ut att vara.
Testa att sök på "BF3 Quick Scoping Montage" den första november får du se

Kan nog faktiskt inte hålla med om det. Visst kommer det självklart finnas många yngre spelare i BF3 också det är självklart men tro ändå att COD tilltalar dom yngre lite mer än vad BF3 gör.

Only time will tell

Medlem

är ett fan av cod bf har jag bara spelat 1942 av.....
det viktiga för mig är sp storyn, för om man suger så hårt på mp som jag då spelar man inte särskilt mycket mp.....

för att så grus i maskineriet, 30+ cod spelare

Medlem

Inte så förvånande då den average cod spelaren är 15bast, amerikan och kan nog inte ens peka ut Sverige på kartan.

BF3 är helt klart ett bättre spel rakt igenom och yes det går att jämföra hur bra ett spel är mot ett annat.
Grafik, buggar, spel känslan och hur välgjort spelet är läggs ihop till en summa och där är BF3 ett nytt spel medan MW3 är en remake av dom senaste cod spelen.

Man ska mjölka där man kan....

Medlem

Jag kommer att köpa Battlefield 3 för att:

1) Det förmodligen är lika bra som MW3
2) Mina vänner köper det
3) Är svenskutvecklat

MW3 kommer säkerligen erbjuda en bra spelupplevelse, men det känns som att Dice har något stort på gång i BF3 och jag känner inte för att spela två snarlika spel.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Tråkigt nog så vinner MW3.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

MW3 vinner för att man har lägre systemkrav.
Till och med min förra dator skulle ha klarat av MW3 på högsta inställningen.

Medlem

Folk som inte ser/märker skillnad på BF3 och MW borde hålla sig till MW... =/


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Inaktiv

MW3 kommer alltid vara större då p12or (säger inte att MW3 är p12 spel..*host*) gillar mycket action och brainless pangpang. Samt att de inte behöver monsterdatorer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ankh:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av rewoX:

Vore kul att se hur många som Lirar BF3 på PC gentemot MW3 på PC.

På vilket sätt vore det kul?

För statestik är intressant och det är vore mycket intressant och se vilken som drar mest på Pc.

Varför just MW3 och BF3? De är helt olika spel och tilltalar helt olika spelare.

För oavsett vad du säger så är dessa konkurenter. Jag är fullt medveten om skillnaderna, men HELT olika är inte spelen. Båda är fps och i nutid.

Spelen är väldigt olika. Spela båda efter varandra så ser du nog väldigt grova skillnader. Om då spelen inte skulle vara det, varför köpa det ena över det andra?
.

Du verkar oförmögen med att läsa vad jag skrev.

Du skriver du är fullt medveten om skillnaderna men skriver ändå att spelen inte är HELT olika när dem egentligen är det. Hur ska du ha det?

Du som är oförmögen att yttra dig.

Skrivet av Lowblowz:

MW3 kommer alltid vara större då p12or (säger inte att MW3 är p12 spel..*host*) gillar mycket action och brainless pangpang. Samt att de inte behöver monsterdatorer.

Vad gör en person till p12 för att man spelar COD/MW3? Sedan att du nämner monsterdator förstår jag inte riktigt heller. .. Är man p12 om man inte har det?

Förstår inte vad ni alla gnäller om, det är två helt olika spel, må båda fara "FPS" men dem spelas helt olika så ta det spel ni gillar och knipkäft om det andra. I dont like Battlefield, aldrig gjort. Av någon dum anledning köpte jag BC2 till PC och fyfan säger jag bara, usch! Tur var köpte jag inte MW2 heller för det var en väldig disgrace till PC spelarna MEN vad jag sett och hört av MW3 kommre mycket av det fixas.

Sedan knullar ju COD 2 och 4 upp vilket BF spel som helst. (Ursäkta mitt uttryck men när alla är så löjliga kunde jag inte motstå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hahaha lugna ner er flickor! Ja herrejistanes vad allvarligt det kan bli om vilket datorspel som är bäst, så skrattretande barnsligt. Och med tanke på att det är MW3 spelare som reagerar mest så kan man friskt anta att vissa saker som sägs om de som spelar det är sant!

Modern Warfare 3 kommer sälja bättre för det är tyvärr mer känt i staterna och folk gillar ett counter-strike liknande koncept som är mer tävlingsinriktat än vad Battlefield 3 är. Plus att alla ungar som har en Xbox vill ha det. Dom har inte vuxit upp med Battlefield.

Medlem

1,25 miljoner....det var inte så mycket förbokade ex. Gäller denna siffra för alla PC + Xbox360 + PS3?

Kan kanske FZ hitta nån källa hur många som förbokat MW3? Vore intressant...att jämföra...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av rewoX:

Vore kul att se hur många som Lirar BF3 på PC gentemot MW3 på PC.

På vilket sätt vore det kul?

För statestik är intressant och det är vore mycket intressant och se vilken som drar mest på Pc.

Varför just MW3 och BF3? De är helt olika spel och tilltalar helt olika spelare.

För oavsett vad du säger så är dessa konkurenter. Jag är fullt medveten om skillnaderna, men HELT olika är inte spelen. Båda är fps och i nutid.

Spelen är väldigt olika. Spela båda efter varandra så ser du nog väldigt grova skillnader. Om då spelen inte skulle vara det, varför köpa det ena över det andra?
.

Du verkar oförmögen med att läsa vad jag skrev.

Du skriver du är fullt medveten om skillnaderna men skriver ändå att spelen inte är HELT olika när dem egentligen är det. Hur ska du ha det?

Du som är oförmögen att yttra dig.

Om du inte kan se likheterna måste vara blind.
Du är säkert fanboy av något av de båda spelen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bara det här Origin-kravet inte gör att alltför många hoppar över BF3, men det ser hur som helst bra ut.


signatur

Get Keisinger or die scrying
Puns is the path to the Dark Side

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Klart att MW3 kommer att sälja mer. BF3 kan jag tänka mig att det mestandels bara kommer att vara 18+are som köper det medan MW3 både har en del 18+are men mestandels 12-17 åringar som heter ^rt^qwk^d^fx*SNIPER^mna^^xTREME^^

The November 8th release, Call of Duty: Modern Warfare 3, the first game developed without West and Zampella, is expected to sell 25 million copies and generate over $1.2 billion for Activision, according to Michael Pachter, video game analyst, Wedbush Morgan Securities. Activision enlisted two game developers, Infinity Ward and Sledgehammer Games, to create the new title.

Källa: http://www.forbes.com/sites/johngaudiosi/2011/09/09/activisio...

Medlem

Är det värt att förhandsboka, jag menar alltså om man vinner något på det förutom en reserverad skiva?
Jag kan glatt vänta med att köpa det annars

123
Skriv svar