Deus Ex vs. Dead Island

Medlem
Deus Ex vs. Dead Island

Tja!

Klurar starkt på att införskaffa ett nytt spel för PS3'an och slaget står mellan dessa två... hittat båda för 399 kr så mitt ess i rocken att välja det som var billigast sket sig hehe

Argumentera gärna för och nackdelar med båda två! (och japp, egentligen ogillar jag FPS på konsoller, gammal Quake-lirare man är, men va fan, sånt är livet)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Skulle säga att Deus Ex är roligare när man kör själv vs Dead Island, det är även bättre gjort ganska många små buggar i Dead Island. Men har du någon polare som köpt Dead Island så tror jag det kan vara roligare en Deus Ex om du väljer att köra genom det med någon/några kompisar.

Medlem

Imo:
Deus Ex känns riktigt gammalt, grafiken är visserligen helt ok, men combaten är skit, ingen känsla alls i vapnen,
Dessutom så om man vill gå smyg ist, så kmr botarna bete sig som i gamla Splinter cell, dem liksom ställer sig och går omkring så att du "ska" få döda dem. vilket känns gammalt tråkigt och repetivt.
Men som sagt detta är vad jag tycker.

Dead Island har jag ju inte kört, men sätt en hel del reviews och previews.
Och det värkar vara som många andra spel "ofärdigt" dock kmr en Day1 patch som fixade ganska mycket.
Combaten såg ut som (och har blivit jämförd med) Oblivion vilket kanske är ett minus.
Men om combaten inte är allt, så värkar det vara ett riktigt skönt spel som du dessutom kan köra igenom hela kampanjen med 3 polare. och gillar man zombies och slaughter är det ett måste.

PS. Jag vet av erfarenhet att någon kmr citera "Men vrf gnäller du på att combaten i Deus Ex är dålig, men du bryr dig inte om att den är dålig i Dead island nenene.. whine whine whine"

Så där svarar jag att i deus ex där man går o lönnmördar massa människor känns det riktigt fördärvligt när botarna beter sig som lobotomerade människor, och vapnen inte han någon känsla alls.
Men att animationerna i Dead island ser lama ut, går att förlåta med tanke på att man kan chopa av dem armar och ben, lr bryta armarna på dem, så dem springer efter en med armar som bara dinglar runt.
Dessutom finns det bilar man kan sitta fler i Köra över zombies i en pickis borde vara anledning nog att köpa vilket spel som helst.
Spelet fokuserar oxå mest på melee vapen, så det blir mycket mossande och chopande.
Och i ett sånt spel kan jag förlåta buggar och fula animationer.


signatur

Rwa?

Medlem

Dead Island är ett spel med alzheimer, fiender dyker upp automatiskt tillbaka och combaten är inte alls intressant som i Zeno Clash t.ex.

Deus Ex är ett mycket bättre spel, man måste tänka igenom mer vad man faktiskt gör.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Dead Island är ett spel med alzheimer, fiender dyker upp automatiskt tillbaka och combaten är inte alls intressant som i Zeno Clash t.ex.

Deus Ex är ett mycket bättre spel, man måste tänka igenom mer vad man faktiskt gör.

Combaten är väll lika dålig i Deus Ex

Ang: "måste tänka igenom mer vad man faktiskt gör"
Är väll en smak sak, personligen tycker jag det är skönt med slaughter att man inte behöver bry sig för mycket, dock ska det inte bli för lätt.
Vill jag spela ett smygspel där jag behöver tänka på vad jag gör föredrar jag Splinter cell triologin.

Men att säga att Deus ex är ett mycket bättre spel bara för man behöver tänka på sina handlingar? känns överdrift.

Du får gärna utvecklar vad du gillar/inte gillar med bägge spelen om du känner att du har tid


signatur

Rwa?

DX3 ger nog mer för pengarna i slutändan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Annanaz:

...
Spelet fokuserar oxå mest på melee vapen, så det blir mycket mossande och chopande.
Och i ett sånt spel kan jag förlåta buggar och fula animationer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har inte spelat Deus Ex :HR än men fick nyligen Dead Island och kan starkt rekommendera att skaffa det, det är även utveckat i form av co-op där du kan spela upp till 4 personer i kampanjen (det blir dock inte lättare vad jag har fått veta).

Det hela beror lite på vad du prioriterar, Dead Island är ett bra val för co-op och slaffsande av Zombies medans Deus Ex erbjuder bra(?) singelplayer.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Kaleid:

Dead Island är ett spel med alzheimer, fiender dyker upp automatiskt tillbaka och combaten är inte alls intressant som i Zeno Clash t.ex.

Deus Ex är ett mycket bättre spel, man måste tänka igenom mer vad man faktiskt gör.

Combaten är väll lika dålig i Deus Ex

Ang: "måste tänka igenom mer vad man faktiskt gör"
Är väll en smak sak, personligen tycker jag det är skönt med slaughter att man inte behöver bry sig för mycket, dock ska det inte bli för lätt.
Vill jag spela ett smygspel där jag behöver tänka på vad jag gör föredrar jag Splinter cell triologin.

Men att säga att Deus ex är ett mycket bättre spel bara för man behöver tänka på sina handlingar? känns överdrift.

Du får gärna utvecklar vad du gillar/inte gillar med bägge spelen om du känner att du har tid

Har tid men inte intresse nog att ge det tid. Dead Island minns som sagt ofta inte vad man har gjort, man får göra saker om och om igen, springa mer fram och tillbaka. Mer co-op spel än SP spel...

Testpilot

Skaffa Dead island på PS3 och köp Deus Ex till PC som är rätt plattform att spela det på.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Skaffa Dead island på PS3 och köp Deus Ex till PC som är rätt plattform att spela det på.

båda spelen är FPS så egentligen skulle man enbart lira dessa på datorer, men men, man kan inte få allt jämt hehe.

Någon som vet när eller om något av spelen kommer släppa demo som man kan prova på? Hittar inget på PS Store nu/än


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

1
Skriv svar