Medlem
Dead Island

Tjena köpte Dead Island Idag på Game , men när jag ska installera och aktivera CD nyckeln på Steam så får jag ett error som lyder

Not Available

Sorry, but the following items are not available for purchase in your country..."

Någon mer som köpt Det från butik och fått samma error ?

Tacksam för svar

//Sebbe

Medlem

Ring upp Game och fråga om det är flera än du med samma problem. De kanske har en lösning/svar på problemet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Pratade med Game I morse och dom sa att det inte skulle vara nåt fel på spelet

och att allt var rätt , dom sa även att jag skulle kontakta Steam support och se vad dom säger

skulle inte det funka så skulle jag ringa tillbaka :S

Medlem

Gör så


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Alla med en retail pc version har samma problem. Vet ej när de ska fixa problemet.

Finns en länk här
http://forums.steamgames.com/forums/showthread.php?t=2109039&...

Medlem

såg det nu , tack för svaren båda 2

Medlem

se där ja, ja är alltså inte ensam om detta! sjukt frustrerande! tänker inte betala fakturan ;P

Medlem

Va fan seriöst? Åhh jag som sett fram emot att komma hem o spela :*(


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av mojjen:

Alla med en retail pc version har samma problem. Vet ej när de ska fixa problemet.

Finns en länk här
http://forums.steamgames.com/forums/showthread.php?t=2109039&...

Lustigt.. Då var det fixat idag eller? Jag köpte mitt från Gamestop idag och använde direkt Team Viewer för att börja tanka ner det via Steam, funka utan problem.

Medlem

Men vafan, om jag går och köper det via cdon download funktion, kan inte koden fungera då?

Pisslansering dom har lyckats med då..

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av mojjen:

Alla med en retail pc version har samma problem. Vet ej när de ska fixa problemet.

Finns en länk här
http://forums.steamgames.com/forums/showthread.php?t=2109039&...

Lustigt.. Då var det fixat idag eller? Jag köpte mitt från Gamestop idag och använde direkt Team Viewer för att börja tanka ner det via Steam, funka utan problem.

Nice att det fungerade för dig
Mitt fungerar inte iaf, det är UK utgivningen av den iaf. Har du det med eller någon annan release?

Medlem

Naeh jag och några polar som tagga arslet av oss Tråkigt att folk kan faila så hårt


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

fungerar det inte har ni rätt att lämna in produkten och få pengarna tillbaks. Oavsett vad de säger i butiken och vad de har för policy kring PC-spel med koder. Produktfel enligt konsumentköplagen.

Medlem

De kommer väl antagligen att skylla på att produkten är felfri men att felet ligger hos steam...Men får se hur det blir.

Medlem
Skrivet av mojjen:

Nice att det fungerade för dig
Mitt fungerar inte iaf, det är UK utgivningen av den iaf. Har du det med eller någon annan release?

Hmm vet inte riktigt om man kan se det på något sätt på fodralet. Om möjligen inte EAN koden: ECD900936D skvallrar om att det är en annan version?
Mitt fodral ser ut så här:
http://cdn1.spong.com/pack/d/e/deadisland347936l/_-Dead-Islan...

Den som fanns på game.se ser annorlunda ut:
http://www.game.se/acatalog/Dead_Island_PC_PC.html
Om det nu är just så den ser ut, även Webhallen har den bilden.
Det är möjligt att Gamestop fått in den amerikanska versionen eftersom det är ett USA ägt företag?

Men som MasLegio skrev så är det bara att lämna tillbaka det. Eftersom det ändå är ett känt problem så har du rätten att häva köpet nu även om en lösning är på väg.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av mojjen:

Nice att det fungerade för dig
Mitt fungerar inte iaf, det är UK utgivningen av den iaf. Har du det med eller någon annan release?

Hmm vet inte riktigt om man kan se det på något sätt på fodralet. Om möjligen inte EAN koden: ECD900936D skvallrar om att det är en annan version?
Mitt fodral ser ut så här:
http://cdn1.spong.com/pack/d/e/deadisland347936l/_-Dead-Islan...

Den som fanns på game.se ser annorlunda ut:
http://www.game.se/acatalog/Dead_Island_PC_PC.html
Om det nu är just så den ser ut, även Webhallen har den bilden.
Det är möjligt att Gamestop fått in den amerikanska versionen eftersom det är ett USA ägt företag?

Men som MasLegio skrev så är det bara att lämna tillbaka det. Eftersom det ändå är ett känt problem så har du rätten att häva köpet nu även om en lösning är på väg.

Det är den "undre" av dem som jag har iaf och ingen av mina polare har fått igång skiten heller. Blir ju så trött när man sett fram emot ett coolt co op spel :/
Vet inte heller hur man ser vilken release det är, när jag ringde Game så sa de att det var UK release och att de skulle ta reda på mer info om felet.

Aja tack för svaret iaf

Medlem

verkar vara en väldans massa problem med just dead island lanseringen.

Bortsett från att många retail versioner inte går att aktivera så har greenmangaming.com också råkat skicka ut mängder av dubbla cd-keys till kunder(läst att vissa fått 6 cd-keys) vilket gjort att lagret på nycklarna är helt slut så resterande kunder ej ens får en nyckel förrens om några dagar efter dem köpt spelet.

Nu jobbar tydligen steam med att försöka fixa bort alla dubbel keys, kan det finnas ett samband mellan detta och att vissa retail versioner inte fungerar?


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av weizenbier:

verkar vara en väldans massa problem med just dead island lanseringen.

Bortsett från att många retail versioner inte går att aktivera så har greenmangaming.com också råkat skicka ut mängder av dubbla cd-keys till kunder(läst att vissa fått 6 cd-keys) vilket gjort att lagret på nycklarna är helt slut så resterande kunder ej ens får en nyckel förrens om några dagar efter dem köpt spelet.

Nu jobbar tydligen steam med att försöka fixa bort alla dubbel keys, kan det finnas ett samband mellan detta och att vissa retail versioner inte fungerar?

Det vore ju fan isåfall...

Medlem

cdon skrev att de skulle skicka ut den korrekta koden under dagen, dock kommer nog inte det hända, tror inte de är med på hur stort problemet är, vet ej hur många som förhandsbokat eller beställt det men samtliga av dessa verisioner är ju felaktiga så lär ju bli total kaos.

Medlem

A heads up...

I'm a swede and got into contact with a 2nd level Senior on the Support Office at Webhallen, a shop myself and many others it appears, have sent money to for the faulty game.

His reply was that,

A) Techland's techs are working on the issue with the Swedish (and other) faulty keys, to have them accepted. The timeframe is set to 6pm GMT+1.

B) Webhallen, as a third-party business, will not reimburse their customers at this moment for any game bought, unless the game it still factory sealed. This may change if they aquire too many complaints from costumers, and will then be a Good-Will act by Webhallen.

C) He further suggested to take any formal complaints, to Deep Silver first and foremost, as they are the Publisher. DS's legal section is already off on weekend, I tried to reach them, while their PR office is still there (at the postings time).

från nån på steam forumet orkade inte översätta men alla kan väll engelska ?

Jag var på väg att köpa, tur att man slipper det här problemet. Hur kan man göra en sådan här miss, det är riktigt, riktigt dåligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Tjena jag är ute efter samma jävla problem trodde mitt va kass x) men när tror ni det kommer hoppa igång?

Medlem

Måste tyvärr säga att jag är väldigt besviken på Dead Island. Stämningen, atmosfären och grafiken är utmärkt. Men det finns så mycket annat som är mindre bra.

#1: Vapnen måste vara gjorda av wellpapp då t.ex. ett järnrör håller för att banka ihjäl fem-sex zombier? Detta leder till att du måste ha hela ditt inventory knökfullt med vapen så du klarar dig genom ett uppdrag utan att springa tillbaka till safe-houset.

#2: Att reparera vapen kostar otroligt mycket. Ett liknande system som Fallout 3 har vore mycket mer logiskt eftersom det finns en mängd materiel såsom silvertejp m.m. i spelet men de används endast till att bygga ihop nya vapen.

#3: Fienderna levlar i samma takt som dig själv. Samma eller liknande system som i Oblivion. Detta system är väl tänkt för att öka friheten i spelet men jag personligen tycker inte alls om det.

#4: Bilfysiken är inget vidare. Man kör lätt fast på kantstenar m.m.

#5: Interfacet är inget vidare, det funkar man när man precis spelat Deus Ex så känns det verkligen inget kul

ja kanske det, få se när skit steam fixa felet så man kan spela x)

*Uppdaterad*
Felet ligger hos STEAM, De har av misstag råkat ladda upp fel version av spelet på sina servrar. De jobbar med att fixa till sitt snedsteg och räknar med att Lanseringen av den korrekta versionen blir ikväll runt kl 18:00, så om lite mindre än en nu timme alltså.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Helvete. köpte nyss Dead Island ifrån GMG och de har slut på nycklar. Man kan välja refund eller att få nyckeln inom 3 dagar...

Medlem

Samma problem här, och det gör mig vansinnig och borde ju vara en enkel fix för steam kan man tycka om felet är som det beskrivs är det väl en post i en databas bara.

Men att komma hem en fredagkväll efter att ha lagt ut flera hundra på ett spel och några öl att avnjutas under solnedgången, och istället få en pungspark är väl inte riktigt vad jag längtat efter hela arbetsveckan.

Medlem

Hjälper inte mig som börjar jobba klockan 18!!! Blää på dom!

hahah precis så ja känner med sepon ;)!

funka ju för fan inte än ....

Skriv svar