Men of War: Vietnam

Robot
Men of War: Vietnam

Den pyssliga och osannolikt svåra strategiserien beger sig till Asiens ångande djungler. Ett inte helt okomplicerat beslut, visar det sig.

#men-of-war-vietnam


Medlem
Men of War: Vietnam

Synd, mow brukar vara bra.

Medlem

Inget Men of War kommer ändå slå det första, satan vad bra det är.
och jag älskar voiceactingen i det också, så jävla underhållande dålig


signatur

// Bacon <3

Medlem

ja verkligen.. älskade första MoW, men alla tilläggen dem släppt har ju knappast förbättrat mekanismerna i själva motorn, det är samma struktur i alla uppdrag, många väldigt kaotiska för att vara mikromanagement

Hade verkligen sett fram emot ett vietnam relaterat RTS som inte suger, men hade redan på känn att detta inte skulle vara något att lägga på hyllan


signatur

Suup homie

Ish
Medlem

Som vanligt missar ni poängen med MoW.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Som vanligt missar ni poängen med MoW.

Ja jag kan känna det när man kritiserar titeln för micromanagement, då jag snarare skulle se det som en av seriens "features".

Medlem

Hur kan micromanagement vara ett minus i ett spel som är väldigt micromanagement-inriktat?

Ish
Medlem
Skrivet av Mang:
Skrivet av Ish:

Som vanligt missar ni poängen med MoW.

Ja jag kan känna det när man kritiserar titeln för micromanagement, då jag snarare skulle se det som en av seriens "features".

Precis min tanke också. Det är ju det som är tjusningen med serien.

edit/ Bara för att en genre inte passar en så betyder inte det att det är spelets fel.
Det är lite som med arma 2. Där missade FZ också poängen. För att ta ett "real life" exempel som folk kan relatera till. Man kan inte skriva en recensioner av BF3 baserat enbart på kampanjen. Det är inte det folk köper spelet för liksom


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Hoppas 1c går i konkurs

Medlem

bah när kan någon göra ett strategi ala total war epic i modern anda, tusentals soldater å tanks som rycker fram


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Synd att det kommer så många spel nu, annars hade man köpt det...

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hoppas 1c går i konkurs

Ehh varför då?
Folk i öst är ju dem ända som vågar göra realistiska och vettiga spel nuförtiden, förutom ett fåtal studios annars så är västvärlden "konsol konsol konsol" ... BF3 , MW3 borde få ett fett minus för att dem är så löjligt enkla i fz's höstrecensioner.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

bah när kan någon göra ett strategi ala total war epic i modern anda, tusentals soldater å tanks som rycker fram

Fan det hade varit mäktigt!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av totte1015:

Hoppas 1c går i konkurs

Ehh varför då?
Folk i öst är ju dem ända som vågar göra realistiska och vettiga spel nuförtiden, förutom ett fåtal studios annars så är västvärlden "konsol konsol konsol" ... BF3 , MW3 borde få ett fett minus för att dem är så löjligt enkla i fz's höstrecensioner.

Dels för att dom marknadsför patchar via FB och tvingar 10.000 likes på deras FB sida innan dom släpper en viss fet patch... Det är sjuk marknadsföring och dom borde läggas ner bara för det... Men Vietnam har ringen editor och det är en massa snack om att MP krävs extrakostnader

Medlem
Skrivet av totte1015:

Dels för att dom marknadsför patchar via FB och tvingar 10.000 likes på deras FB sida innan dom släpper en viss fet patch... Det är sjuk marknadsföring och dom borde läggas ner bara för det... Men Vietnam har ringen editor och det är en massa snack om att MP krävs extrakostnader

Det är inte 1C som gör det utan Digitalmindsoft som har gjort det.
Och ja det är ruttet, speciellt när de kommer till patchar. Men tycker definitivt inte att de ska gå i konkurs för det.
Har inte testat Vietnam än, men Både Men of war och Assault squad är bland de bästa RTSen jag spelat på senare år.

Inaktiv

gillade dom första 2 mow .. sen kom assult squad som inte hade nån riktig singleplayerkampanj , bara capture the flag

Inaktiv

men ska dissa alla rts-spel tills rome 2 kommer

Medlem

Funderade på att köpa detta då jag faktiskt tyckt om alla andra delar i MoW serien men... Sen kom det fram att för att få spela VS multiplayer så var man tvungen att förboka eller köpa special edition så slocknade all min lust efter detta, tyvärr.

Medlem

"Djungeln döljer enheter i onödan"

Det finns en knapp som gör att gubbar synns igenom foliage.

Medlem

Ganksa slö och andefattig recension,

Dock blev jag besviken när dem sade att det blir ingen MP.

Medlem

Ett litet förtydligande: Jag gillar MoW-serien, och det här spelet är nästan exakt likadant som de andra. Men man har varit slapp och skapat en serie väldigt ojämna banor - den första är till exempel alldeles för lång, komplicerad och onödigt svår.

Och visst, micromanagement är kul på sitt sätt. Men efter alla spel i serien borde de ha hittat ett smidigare sätt att göra det på, åtminstone möjligheten att låta de soldater man för närvarande inte har koll på ta hand om sig själv lite bättre.

Jag ville se en finslipning av spelmekaniken och en välavvägd svårighetsgrad. Istället fick jag exakt samma, aningen trötta mekanik och en svårighetsgrad som pendlar mellan ganska enkel och helt ohyggligt orättvis. Det är inte okej, därav tvåan.

Medlem

Blir nog att man iaf kollar in det, dock så är de ju I MP och tank strider som Men of war games gör sig bäst, vilket talar emot att Vietnam blir lika underhållande.

Kan nog hända att Mats har rätt att de bara förtjänar en 2a. Däremot så måste jag säga att Mats har varit lite väl hård tidigare i sin recension av Men of war Assault squad.
Där var hela recensionen baserade på SP upplevelsen, vilket var lite konstigt när spelets största styrka alltid varit dens Multiplayer.
Skumt när massa andra spel som Battlefield, Starcraft mm alltid blir recenserade genom multiplayer upplevelsen och inte bara SP.

Även om Men of war spelens mekanik kunde behöva lite uppiffning, så är de ändå forfarande bra, otroligt avancerade stridsystem med massa möjligheter.
Bra mycket mer fräscht än tex Starcraft 2 som fortfarande är lika modernt som starcraft 1 i gameplay.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Ett litet förtydligande:....

Och visst, micromanagement är kul på sitt sätt. Men efter alla spel i serien borde de ha hittat ett smidigare sätt att göra det på, åtminstone möjligheten att låta de soldater man för närvarande inte har koll på ta hand om sig själv lite bättre.

Ja det kan jag hålla med om, viss egen intelligens angående att byta vapen med mera hade varit välkommet.

Medlem

finns ju en funktion som gör enheterna lyser upp som blåa (dina egna) och röda (fiendens) genom terräng. mow är inte för alla för det är lite oförlåtande men det verkar i det här fallet som recensenten inte ens velat själv

Medlem

2 av 5 på ett MoW spel? Suck my ballz säger jag bara.

I kontrast till Tropico4 som får 4 av 5 och där du inte ens lirat föregångaren. Där snackar vi om att det inte hänt mycket...

Plus att spelet är billigt dessutom nämns inte.

Ni blir iaf inte bättre på det ni gör.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Mang:
Skrivet av Ish:

Som vanligt missar ni poängen med MoW.

Ja jag kan känna det när man kritiserar titeln för micromanagement, då jag snarare skulle se det som en av seriens "features".

Precis min tanke också. Det är ju det som är tjusningen med serien.

edit/ Bara för att en genre inte passar en så betyder inte det att det är spelets fel.
Det är lite som med arma 2. Där missade FZ också poängen. För att ta ett "real life" exempel som folk kan relatera till. Man kan inte skriva en recensioner av BF3 baserat enbart på kampanjen. Det är inte det folk köper spelet för liksom

Själv retar jag mig på att många recensenter använder ordet "linjärt" som ett skällsord. Annars skrattade jag gott åt kommentarerna till bilderna


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Ish
Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Ett litet förtydligande: Jag gillar MoW-serien, och det här spelet är nästan exakt likadant som de andra. Men man har varit slapp och skapat en serie väldigt ojämna banor - den första är till exempel alldeles för lång, komplicerad och onödigt svår.

Och visst, micromanagement är kul på sitt sätt. Men efter alla spel i serien borde de ha hittat ett smidigare sätt att göra det på, åtminstone möjligheten att låta de soldater man för närvarande inte har koll på ta hand om sig själv lite bättre.

Jag ville se en finslipning av spelmekaniken och en välavvägd svårighetsgrad. Istället fick jag exakt samma, aningen trötta mekanik och en svårighetsgrad som pendlar mellan ganska enkel och helt ohyggligt orättvis. Det är inte okej, därav tvåan.

Det är en fristående expansion, inte ett nytt spel. Det jag kan säga är att det nog är dags att göra en ordentlig uppföljer efter 3 expansioner..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Ish
Medlem
Skrivet av Tiny:

Ganksa slö och andefattig recension,

Dock blev jag besviken när dem sade att det blir ingen MP.

Det finns om du skaffar digital deluxe eller vad det hette.. Hade du inte det sen innan finns den nu som DLC för 50:-.. Lite löjligt att inte skicka med det jag vet. Men vad ska man göra. De är inte gjorda av pengar direkt. Faktum är dock att assault squad inte skulle haft PvP heller, men de fick vi efter påtryckningar. Sen sa de att vietnam bara skulle bli SP. Då skrek fansen, så de la in coop. Sen vart en annan skara besvikna när det inte fanns pvp. Vilket de la in också. Så vi fans av serien har egentligen inget att klaga på. Men som jag skrev ovan så kan man bara inte stirra blind och säga att allt är gott. MoW är i stort behov av en äkta uppföljare vid det här laget. Och enda sättet att få det gjort är att "ge dem pengar" så att säga. De har inte svikit mig än iaf. De säger "nej, det finns varken tid eller pengar att lägga in MP" och så får vi det ändå. Just saying..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Vinklade recensioner suger. och är allt för vanliga på FZ.


signatur
Medlem

Det är varken DMS eller 1C som gör spelet, DMS gjorde MOW AS.

Kommer köpa det har spelat alla sen SHOW2!


signatur

Gamer since day one!

12
Skriv svar