Testa Hard Reset

Robot
Testa Hard Reset

Demo av pc-shootern ute, ta hem den som uppladdning inför releasen nästa vecka.

#nyhetstips, #hard-reset


Medlem
Testa Hard Reset

Riktigt kul spel faktiskt, och pc exklusivt! Blir att köpa för att utveckarna vågar sig på något sådant. Hoppas fler följer i deras spår!

Medlem

Drog hem så fort jag såg. Fantastiskt spel!

Medlem
Medlem

Testade det för några dagar sen, fick bli en bokning på det, bara för att ;p

Medlem
Skrivet av White Moose:

Här ska det testas

Spelade nyss igenom demot.

8 av 10 älgar skulle jag ge det.

Utmärkt grafik
Bra gameplay

Någon som vet något om uppskattad speltid eller andra funktioner som utökar livstiden för spelet?
(Jag är kräsen när det kommer till att köpa Singeplayer spel)

Medlem

jag tyckte det var så där askasst

Medlem
Skrivet av barbie:

jag tyckte det var så där askasst

Varför?

Medlem

ja för det var enligt mig taskig grafik och kändes overall hjärndött... :3

Medlem
Skrivet av barbie:

ja för det var enligt mig taskig grafik och kändes overall hjärndött... :3

Taskig grafik, vilket spel spelade du?

Medlem

sämsta jag spelat på länge, typiskt att när det äntligen kommer ett cyberpunk spel så är det det mest arkadiga och "konsolifierade" spelet i år -.-

Medlem

Riktigt actionfyllt och härligt! Blir nog köp så småningom

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av barbie:

ja för det var enligt mig taskig grafik och kändes overall hjärndött... :3

Taskig grafik, vilket spel spelade du?

taaaaaake one guess ? :3

Medlem
Skrivet av Typhor:

sämsta jag spelat på länge, typiskt att när det äntligen kommer ett cyberpunk spel så är det det mest arkadiga och "konsolifierade" spelet i år -.-

Fin ironi att det är ett PC-exklusivt spel då.

Medlem
Skrivet av Tolla:
Skrivet av Typhor:

sämsta jag spelat på länge, typiskt att när det äntligen kommer ett cyberpunk spel så är det det mest arkadiga och "konsolifierade" spelet i år -.-

Fin ironi att det är ett PC-exklusivt spel då.

Om det är

Medlem

Räckte att se trailern... Not my cup of tea.

Medlem

Vet inte om det är min typ av spel, men det ser så smidigt och härligt ut.

Medlem

Får Painkiller-vibbar av det här. Saknar tyvärr ett multiplayer-läge

Inaktiv

Utvecklarna verkar ha svårt med sanningen ibland. Å ena sidan är det Steam-exklusivt men å andra sidan är det DRM-fritt. Hur fan ska de ha det?

Spelet har f ö fått en rutten recension av RPS om någon bryr sig.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Utvecklarna verkar ha svårt med sanningen ibland. Å ena sidan är det Steam-exklusivt men å andra sidan är det DRM-fritt. Hur fan ska de ha det?

Spelet har f ö fått en rutten recension av RPS om någon bryr sig.

Steam DRM:en är väl inte så kass, är väl snarare skit som Starforce och ubisofts grejer man slipper. Steam är ju ändå rätt streamlineat.

Inaktiv
Skrivet av kabex:
Skrivet av Mjauv:

Utvecklarna verkar ha svårt med sanningen ibland. Å ena sidan är det Steam-exklusivt men å andra sidan är det DRM-fritt. Hur fan ska de ha det?

Spelet har f ö fått en rutten recension av RPS om någon bryr sig.

Steam DRM:en är väl inte så kass, är väl snarare skit som Starforce och ubisofts grejer man slipper. Steam är ju ändå rätt streamlineat.

Oavsett om det är kasst eller inte så är det de facto DRM. Med andra ord är det inte DRM-fritt - vilket utvecklarna påstått.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Utvecklarna verkar ha svårt med sanningen ibland. Å ena sidan är det Steam-exklusivt men å andra sidan är det DRM-fritt. Hur fan ska de ha det?

Spelet har f ö fått en rutten recension av RPS om någon bryr sig.

Utvecklarna använder Steam som utgivare så de slipper EA och annat skräp.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Utvecklarna verkar ha svårt med sanningen ibland. Å ena sidan är det Steam-exklusivt men å andra sidan är det DRM-fritt. Hur fan ska de ha det?

Spelet har f ö fått en rutten recension av RPS om någon bryr sig.

Utvecklarna använder Steam som utgivare så de slipper EA och annat skräp.

Då hade de väl lika gärna kunnat använda GOG.com?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av anon_98854:

Utvecklarna verkar ha svårt med sanningen ibland. Å ena sidan är det Steam-exklusivt men å andra sidan är det DRM-fritt. Hur fan ska de ha det?

Spelet har f ö fått en rutten recension av RPS om någon bryr sig.

Utvecklarna använder Steam som utgivare så de slipper EA och annat skräp.

Då hade de väl lika gärna kunnat använda GOG.com?

Större publik över Steam.

Medlem
Skrivet av rybban:

Får Painkiller-vibbar av det här. Saknar tyvärr ett multiplayer-läge

Teamet består delvis av Painkiller-utvecklare.

Efter att ha spelat demot (som tyvärr är väldigt kort) så måste jag säga att det är kul.

Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Utvecklarna verkar ha svårt med sanningen ibland. Å ena sidan är det Steam-exklusivt men å andra sidan är det DRM-fritt. Hur fan ska de ha det?

Spelet har f ö fått en rutten recension av RPS om någon bryr sig.

Utvecklarna använder Steam som utgivare så de slipper EA och annat skräp.

Utgivare som utgivare, säger jag. Det jobbiga med steam är att man behöver ett (egentligen onödigt) program för att spela sitt spel.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Utvecklarna verkar ha svårt med sanningen ibland. Å ena sidan är det Steam-exklusivt men å andra sidan är det DRM-fritt. Hur fan ska de ha det?

Spelet har f ö fått en rutten recension av RPS om någon bryr sig.

Utvecklarna använder Steam som utgivare så de slipper EA och annat skräp.

Då hade de väl lika gärna kunnat använda GOG.com?

Större publik över Steam.

Ja, men DRM-fritt. Och utvecklarna har ju faktiskt hävdat att spelet ÄR DRM-fritt.

Medlem

Jag drog hem spelet så fort jag såg att det släppts på steam, sen det här med DRM hit och DRM dit, om ni påstår att steam är ett DRM så kan jag hålla med, men det är ett av de bästa DRM som jag sprungit på, det håller reda på mina spel, det håller mina spel patchade, har en inbyggd friendlist med chat/pratfunktion i eller utanför spelen, den loggar mina och mina vänners achievments, ett rejält forum, onlinebutik inkl spelbyteshandel etc. Men nog om steam.
Spelet som sådant är inte speciellt komplext men det har fräsh grafik med fina effekter, en vacker Unreal tournament spring och spräng allt mentalitet, bra svårighetsnivå/utmaning, ordenliga inställningar för grafik och kontroller, enkelt men rejält kul. Och ingen sketen coverfunktion!


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Golvis:

Jag drog hem spelet så fort jag såg att det släppts på steam, sen det här med DRM hit och DRM dit, om ni påstår att steam är ett DRM så kan jag hålla med, men det är ett av de bästa DRM som jag sprungit på, det håller reda på mina spel, det håller mina spel patchade, har en inbyggd friendlist med chat/pratfunktion i eller utanför spelen, den loggar mina och mina vänners achievments, ett rejält forum, onlinebutik inkl spelbyteshandel etc.

Allt sådant där är ju jätte-trevligt när det sker på frivillig basis. När utgivarna (eller i det här fallet utvecklarna) väljer att fitta sig mot oss spelare genom att TVINGA oss att använda Steam och därmed begränsar möjligheterna att använda spelet genom krav om internet-access så hjälper inga achievements i världen - då är det förbittrande.

dmn
Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Golvis:

Jag drog hem spelet så fort jag såg att det släppts på steam, sen det här med DRM hit och DRM dit, om ni påstår att steam är ett DRM så kan jag hålla med, men det är ett av de bästa DRM som jag sprungit på, det håller reda på mina spel, det håller mina spel patchade, har en inbyggd friendlist med chat/pratfunktion i eller utanför spelen, den loggar mina och mina vänners achievments, ett rejält forum, onlinebutik inkl spelbyteshandel etc.

Allt sådant där är ju jätte-trevligt när det sker på frivillig basis. När utgivarna (eller i det här fallet utvecklarna) väljer att fitta sig mot oss spelare genom att TVINGA oss att använda Steam och därmed begränsar möjligheterna att använda spelet genom krav om internet-access så hjälper inga achievements i världen - då är det förbittrande.

Och hur ofta sitter man utan internet med sin speldator? QQ

Inaktiv
Skrivet av dmn:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Golvis:

Jag drog hem spelet så fort jag såg att det släppts på steam, sen det här med DRM hit och DRM dit, om ni påstår att steam är ett DRM så kan jag hålla med, men det är ett av de bästa DRM som jag sprungit på, det håller reda på mina spel, det håller mina spel patchade, har en inbyggd friendlist med chat/pratfunktion i eller utanför spelen, den loggar mina och mina vänners achievments, ett rejält forum, onlinebutik inkl spelbyteshandel etc.

Allt sådant där är ju jätte-trevligt när det sker på frivillig basis. När utgivarna (eller i det här fallet utvecklarna) väljer att fitta sig mot oss spelare genom att TVINGA oss att använda Steam och därmed begränsar möjligheterna att använda spelet genom krav om internet-access så hjälper inga achievements i världen - då är det förbittrande.

Och hur ofta sitter man utan internet med sin speldator? QQ

Om man sitter på laptop kan det vara rätt ofta. Inte för att det spelar någon roll: jag sitter sällan utan min mobiltelefon vid speldatorn men jag skulle aldrig acceptera att behöva ringa och fråga om lov ifall jag får använda en produkt jag köpt.

12
Skriv svar